Haim raveh
New member
סכנות דו"ח חקירת תאונה
בטעות לא נכתבה האות -מ- בנושא ויצא לי "סכנות" דו"ח החקירה במקום "מסכנות" דו"ח החקירה. מתאים לי לא לתקן את הטעות המקרית הנ"ל. האמת , לא רציתי לכתוב בנושא זה ,מתוך ידיעה כי ההתנפלות תגיעה עלי. אך טובת הטייסים ומידע חשובים יותר. הנושא: דו"ח חקירה בטיחותית 36-05 לממ"ג 30/11/05 שפורסם באתרנו ע"י מנהל האתר חיים הכט ותודה לחיים על עבודתו. לפני מ"ס ימים פורסם דו"ח תאונת ממ"ג [שבר בגלגל] וגם המלצות ליישום. כל שאני כותב כאן, זאת דעה אישית !!!, אינה מכוונת לפגוע ,אינה מכוונת לקחת סמכויות, ואינה המלצה. אלו נקודות מחשבה למתעניינים. אינני נושא תפקיד באגודה אלא סתם בעל נסיון. אחת ההמלצות : המלצה .1 . "לפרסם את ממצאי החקירה בקרב חברי האגודת מיצנחי הרחיפה, תוך הדגשת האיסור לשימוש בחלקי חילוף שאינם מקוריים, כפי שהדבר קיבל ביטוי גם באזהרת היצרן. בסע"מ שלנו [סעיף 13.3 ]מופיע "אין לזווג מרכב עם מכלולים שאינם מאושרים ע"י היצרן" אני מפריד את ההמלצה מס. 1. ל-3. 1. לפרסם את ממצאי החקירה בקרב חברי אגודת מצנחי הרחיפה צריך וחשוב.! 2. הדגשת האיסור לשימוש בחלקי "חילוף שאינם מקוריים". לזה אני מתנגד , וממליץ לא להתעלם. !? לא מובן? אני אסביר לכם. מי שלא יודע לייצר לתכנן או לא מבין בנושא שלא יתעסק בכלי ובחופתו.!!! התעסקות ללא ידע פרושה - סכנה בבטיחות. מי שמבין ויודע יחליט לעצמו. זיכרו כי בסע"מ שלנו יש מיגבלה לנושא. 3. כפי שהדבר קיבל אזהרה גם באזהרת היצרן. איזה יצרן? ישנם הרבה יצרנים !!! ברור כי היצרן ירצה שיקנו חלפים ממנו !? האם היצרנים בחו"ל מייצרים לפי תקנים,חוקים,אישורים הנדסיים? אני מודיע לכם וגם מצהיר על כך לא ולא. כל יצרני הממ"גים בעולם לא מאושרים ומרושיינים לפי כל אמת מידה הקיימת בתעופה,או בכלל. ישנם כניראה כאלו שמתחילים או התחילו להכנס תחת חוק העופה הספורטבית החדש שיצא בארה"ב ואנו תקווה שיאומץ גם בארץ. נכון לעכשיו עדיין לא . אני בקרתי במס. מפעלים של יצרני הממגים בארה"ב. הם כולם "מפעלים" למה במרכאות כי כולם פחות או יותר יצרני "חצר" מי גדול יותר ומי קטן יותר. לאף אחד אין מחלקות פיתוח עם ציוד בדיקה וציוד אנליזות. וגם לא צריך !!! באחד המפעלים אני משוחח עם רתך ארגון ושואל האם הברזל המרובע הוא מסוג המשמש לתעופה [Cromolly] והתשובה היתה בשביל מה ? זה הרבה יותר יקר. ונכון והוא צודק. לא תמיד צריך את היקר ביותר צריך את " הנכון ביותר " האם יצרני הממ"גים מתכננים נכון ובטיחותי? חלקם כן חלקם לא ! האם קניתם ממ"ג שלא צריך שינויים ? רובם לא מתוכננים מספיק טוב [כמובן ע"פ דעתי] . ומה ? לא נעשה שינויים אפילו שהיצרן טעה ? לא ע"פ הסע"מ שלנו!. אנו עדים למספר ממ"גים שניכנסו לארץ ושינויים היו מחוייבים כדי להגדיל את הבטיחות. אנו מכירים גם ממ"ג גדול ויקר שהגיע והיה ז ב ל [וגם עוד אחד] בתכונות הטיסה שלו והוא "אמריקאי" והוא של "יצרן מקורי" ואפילו המתכנן שהוא דרך אגב מהנדס אוירונאוטי אמר ""זו טעות ,זה טס רע "" ואני הייתי מגדיר את כלי הטייס הזה ""הזבל היפה ביותר שראיתי מסוג כלי הטייס האלו"". גם הקונספציה של הכלי הזה תיאורטית היתה נכונה , אך בפועל, לא . !! ??. ועכשיו כאשר אתם מצויידים בחומר למחשבה , גם אלו העוסקים בשינויי הסע"מ חישבו ועשו... חיים רוה
בטעות לא נכתבה האות -מ- בנושא ויצא לי "סכנות" דו"ח החקירה במקום "מסכנות" דו"ח החקירה. מתאים לי לא לתקן את הטעות המקרית הנ"ל. האמת , לא רציתי לכתוב בנושא זה ,מתוך ידיעה כי ההתנפלות תגיעה עלי. אך טובת הטייסים ומידע חשובים יותר. הנושא: דו"ח חקירה בטיחותית 36-05 לממ"ג 30/11/05 שפורסם באתרנו ע"י מנהל האתר חיים הכט ותודה לחיים על עבודתו. לפני מ"ס ימים פורסם דו"ח תאונת ממ"ג [שבר בגלגל] וגם המלצות ליישום. כל שאני כותב כאן, זאת דעה אישית !!!, אינה מכוונת לפגוע ,אינה מכוונת לקחת סמכויות, ואינה המלצה. אלו נקודות מחשבה למתעניינים. אינני נושא תפקיד באגודה אלא סתם בעל נסיון. אחת ההמלצות : המלצה .1 . "לפרסם את ממצאי החקירה בקרב חברי האגודת מיצנחי הרחיפה, תוך הדגשת האיסור לשימוש בחלקי חילוף שאינם מקוריים, כפי שהדבר קיבל ביטוי גם באזהרת היצרן. בסע"מ שלנו [סעיף 13.3 ]מופיע "אין לזווג מרכב עם מכלולים שאינם מאושרים ע"י היצרן" אני מפריד את ההמלצה מס. 1. ל-3. 1. לפרסם את ממצאי החקירה בקרב חברי אגודת מצנחי הרחיפה צריך וחשוב.! 2. הדגשת האיסור לשימוש בחלקי "חילוף שאינם מקוריים". לזה אני מתנגד , וממליץ לא להתעלם. !? לא מובן? אני אסביר לכם. מי שלא יודע לייצר לתכנן או לא מבין בנושא שלא יתעסק בכלי ובחופתו.!!! התעסקות ללא ידע פרושה - סכנה בבטיחות. מי שמבין ויודע יחליט לעצמו. זיכרו כי בסע"מ שלנו יש מיגבלה לנושא. 3. כפי שהדבר קיבל אזהרה גם באזהרת היצרן. איזה יצרן? ישנם הרבה יצרנים !!! ברור כי היצרן ירצה שיקנו חלפים ממנו !? האם היצרנים בחו"ל מייצרים לפי תקנים,חוקים,אישורים הנדסיים? אני מודיע לכם וגם מצהיר על כך לא ולא. כל יצרני הממ"גים בעולם לא מאושרים ומרושיינים לפי כל אמת מידה הקיימת בתעופה,או בכלל. ישנם כניראה כאלו שמתחילים או התחילו להכנס תחת חוק העופה הספורטבית החדש שיצא בארה"ב ואנו תקווה שיאומץ גם בארץ. נכון לעכשיו עדיין לא . אני בקרתי במס. מפעלים של יצרני הממגים בארה"ב. הם כולם "מפעלים" למה במרכאות כי כולם פחות או יותר יצרני "חצר" מי גדול יותר ומי קטן יותר. לאף אחד אין מחלקות פיתוח עם ציוד בדיקה וציוד אנליזות. וגם לא צריך !!! באחד המפעלים אני משוחח עם רתך ארגון ושואל האם הברזל המרובע הוא מסוג המשמש לתעופה [Cromolly] והתשובה היתה בשביל מה ? זה הרבה יותר יקר. ונכון והוא צודק. לא תמיד צריך את היקר ביותר צריך את " הנכון ביותר " האם יצרני הממ"גים מתכננים נכון ובטיחותי? חלקם כן חלקם לא ! האם קניתם ממ"ג שלא צריך שינויים ? רובם לא מתוכננים מספיק טוב [כמובן ע"פ דעתי] . ומה ? לא נעשה שינויים אפילו שהיצרן טעה ? לא ע"פ הסע"מ שלנו!. אנו עדים למספר ממ"גים שניכנסו לארץ ושינויים היו מחוייבים כדי להגדיל את הבטיחות. אנו מכירים גם ממ"ג גדול ויקר שהגיע והיה ז ב ל [וגם עוד אחד] בתכונות הטיסה שלו והוא "אמריקאי" והוא של "יצרן מקורי" ואפילו המתכנן שהוא דרך אגב מהנדס אוירונאוטי אמר ""זו טעות ,זה טס רע "" ואני הייתי מגדיר את כלי הטייס הזה ""הזבל היפה ביותר שראיתי מסוג כלי הטייס האלו"". גם הקונספציה של הכלי הזה תיאורטית היתה נכונה , אך בפועל, לא . !! ??. ועכשיו כאשר אתם מצויידים בחומר למחשבה , גם אלו העוסקים בשינויי הסע"מ חישבו ועשו... חיים רוה