אתי אברהמי
New member
סכנת סגירת מרכז משעולים,
סכנת סגירת מרכז משעולים, המרכז הירושלמי לתרפיה ביצירה והבעה תאריך: ט"ו שבט תשס"ב, (28/1/2002) ח"כ גוז´נסקי: "עלינו לשמוע את זעקת הילדים הזקוקים לעזרה ולמנוע את סגירתם של מרכזי תמיכה וטיפול כמו מרכז משעולים בירושלים" הוועדה לקידום מעמד הילד בראשות חה"כ תמר גוז´נסקי, דנה היום בנושא: סכנת סגירת מרכז משעולים, המרכז הירושלמי לתרפיה ביצירה והבעה. חה"כ תמר גוז´נסקי, יושבת ראש הוועדה, ציינה, שאיום משרד החינוך להפסיק את תמיכתו במרכז משעולים בירושלים הוא עוד דוגמא להשפעת הקיצוצים על הילדים בכלל ועל הילדים עם צרכים מיוחדים בפרט, שכה זקוקים לתמיכה כדי להתגבר אל המגבלות הגופניות או נפשיות שלהם. ח"כ גוז´נסקי הוסיפה, שסכנת סגירת מרכז משעולים משתלבת במצב הנוכחי, שבריאות הנפש לילדים לא מקבלת את המשמעות הראויה לה. מר ראובן לסטר, יו"ר עמותת משעולים, הסביר לוועדה, שהעמותה קיבלה ממשרד החינוך, עד שנת 2000 תמיכה כספית בס"כ 250 אלף שקל, בשנת 2001 התמיכה ירדה ל- 180 אלף שקל ובשנת 2002 המרכז קבל הודעה שמשרד החינוך מפסיק את תמיכתו. מר לסטר הדגיש, שללא תמיכת משרד החינוך המרכז לא יוכל להמשיך לפעול. גב´ נעה ערן, מנהלת מרכז משעולים, הסבירה, שהמרכז הפועל כבר מעל 20 שנה, משרת היום כ- 65 ילדים. רוב הילדים לומדים בחינוך הרגיל אך, סובלים מבעיות רגשיות קשות ובעיות תקשורת עם הסביבה ולכן מתקשים מאוד להתקבל לתוך החברה. ילדים אלה סגורים מאוד, מבודדים ולעיתים הופכים לאלימים. גב´ ערן ציינה, שהמרכז מטפל בילדים אלה דרך אומנויות שונות (ציור, מוסיקה ועוד), הטיפול הוא קבוצתי במטרה ליצור מסגרת דומה למסגרת משפחתית. הילדים מקבלים 4 שעות טיפול שבועיות. מר קסוטו, אב לילד בן 10, סיפר לוועדה, שילדו ילד חכם, שאינו זקוק כלל לחינוך מיוחד אך, עד כה, לא ידע ליצור קשר עם הסביבה, חי בתוך החומות של עצמו. מאז שהגיע למשעולים, לפני חצי שנה, צוהר נפתח, והילד התחיל לדבר על בעיותיו ועל רגשותיו, נהיה פחות אלים ויותר חברותי. מר ציון שבת, סמנכ"ל מינהל הפדגוגי, משרד החינוך, הצהיר שחשיבות נושא התרפיה באומנויות לילדים קשיי תקשורת לא נטולה בספק במשרד החינוך, אך, מאז 1996, עם ביצוע חוק חינוך מיוחד, המשרד שינה את הקריטריונים שלו לגבי תמיכתו בעמותות המטפלות בילדים הזקוקים בתרפיות שונות ומקנה את תמיכתו לילדי החינוך המיוחד בלבד. מר בן שבת הבטיח לבדוק מחדש את התקנה הזאת בכל מקרה התמיכה במשעולים תתפרסם אך ורק אחרי אישור התקציב. מר בן שבת מקווה שלשנת 2002, מרכז משעולים יקבל את אותה התמיכה כמו בשנת ,2001, אך לא התחייב לכך. מר יואל לוטפי, ממונה על החינוך המיוחד בעיריית ירושלים, הציע למרכז משעולים להגיש בקשת תמיכה לועדת תמיכה של העירייה והבטיח לבחון את הבקשה. ח"כ תמר גוז´נסקי אמרה בסיכום הדיון, שמרכז משעולים עושה עבודת קודש עבור הילדים שזועקים לעזרה, ועלינו לשמוע זעקה זו. לכן הוועדה פונה: 1. למשרד החינוך בבקשה שלא להפסיק את תמיכתו במרכז משעולים, במיוחד במהלך שנת הלימודים. 2. לעיריית ירושלים לבחון אפשרות שהעירייה תתמוך אף היא במרכז, על מנת למנוע את סגירתו. 3. הוועדה תקיים דיון על השירותים לבריאות הנפש לילדים ב- 20.2.02.
סכנת סגירת מרכז משעולים, המרכז הירושלמי לתרפיה ביצירה והבעה תאריך: ט"ו שבט תשס"ב, (28/1/2002) ח"כ גוז´נסקי: "עלינו לשמוע את זעקת הילדים הזקוקים לעזרה ולמנוע את סגירתם של מרכזי תמיכה וטיפול כמו מרכז משעולים בירושלים" הוועדה לקידום מעמד הילד בראשות חה"כ תמר גוז´נסקי, דנה היום בנושא: סכנת סגירת מרכז משעולים, המרכז הירושלמי לתרפיה ביצירה והבעה. חה"כ תמר גוז´נסקי, יושבת ראש הוועדה, ציינה, שאיום משרד החינוך להפסיק את תמיכתו במרכז משעולים בירושלים הוא עוד דוגמא להשפעת הקיצוצים על הילדים בכלל ועל הילדים עם צרכים מיוחדים בפרט, שכה זקוקים לתמיכה כדי להתגבר אל המגבלות הגופניות או נפשיות שלהם. ח"כ גוז´נסקי הוסיפה, שסכנת סגירת מרכז משעולים משתלבת במצב הנוכחי, שבריאות הנפש לילדים לא מקבלת את המשמעות הראויה לה. מר ראובן לסטר, יו"ר עמותת משעולים, הסביר לוועדה, שהעמותה קיבלה ממשרד החינוך, עד שנת 2000 תמיכה כספית בס"כ 250 אלף שקל, בשנת 2001 התמיכה ירדה ל- 180 אלף שקל ובשנת 2002 המרכז קבל הודעה שמשרד החינוך מפסיק את תמיכתו. מר לסטר הדגיש, שללא תמיכת משרד החינוך המרכז לא יוכל להמשיך לפעול. גב´ נעה ערן, מנהלת מרכז משעולים, הסבירה, שהמרכז הפועל כבר מעל 20 שנה, משרת היום כ- 65 ילדים. רוב הילדים לומדים בחינוך הרגיל אך, סובלים מבעיות רגשיות קשות ובעיות תקשורת עם הסביבה ולכן מתקשים מאוד להתקבל לתוך החברה. ילדים אלה סגורים מאוד, מבודדים ולעיתים הופכים לאלימים. גב´ ערן ציינה, שהמרכז מטפל בילדים אלה דרך אומנויות שונות (ציור, מוסיקה ועוד), הטיפול הוא קבוצתי במטרה ליצור מסגרת דומה למסגרת משפחתית. הילדים מקבלים 4 שעות טיפול שבועיות. מר קסוטו, אב לילד בן 10, סיפר לוועדה, שילדו ילד חכם, שאינו זקוק כלל לחינוך מיוחד אך, עד כה, לא ידע ליצור קשר עם הסביבה, חי בתוך החומות של עצמו. מאז שהגיע למשעולים, לפני חצי שנה, צוהר נפתח, והילד התחיל לדבר על בעיותיו ועל רגשותיו, נהיה פחות אלים ויותר חברותי. מר ציון שבת, סמנכ"ל מינהל הפדגוגי, משרד החינוך, הצהיר שחשיבות נושא התרפיה באומנויות לילדים קשיי תקשורת לא נטולה בספק במשרד החינוך, אך, מאז 1996, עם ביצוע חוק חינוך מיוחד, המשרד שינה את הקריטריונים שלו לגבי תמיכתו בעמותות המטפלות בילדים הזקוקים בתרפיות שונות ומקנה את תמיכתו לילדי החינוך המיוחד בלבד. מר בן שבת הבטיח לבדוק מחדש את התקנה הזאת בכל מקרה התמיכה במשעולים תתפרסם אך ורק אחרי אישור התקציב. מר בן שבת מקווה שלשנת 2002, מרכז משעולים יקבל את אותה התמיכה כמו בשנת ,2001, אך לא התחייב לכך. מר יואל לוטפי, ממונה על החינוך המיוחד בעיריית ירושלים, הציע למרכז משעולים להגיש בקשת תמיכה לועדת תמיכה של העירייה והבטיח לבחון את הבקשה. ח"כ תמר גוז´נסקי אמרה בסיכום הדיון, שמרכז משעולים עושה עבודת קודש עבור הילדים שזועקים לעזרה, ועלינו לשמוע זעקה זו. לכן הוועדה פונה: 1. למשרד החינוך בבקשה שלא להפסיק את תמיכתו במרכז משעולים, במיוחד במהלך שנת הלימודים. 2. לעיריית ירושלים לבחון אפשרות שהעירייה תתמוך אף היא במרכז, על מנת למנוע את סגירתו. 3. הוועדה תקיים דיון על השירותים לבריאות הנפש לילדים ב- 20.2.02.