סכסוך משפטי בין עיריית פ"ת לגבעת שמואל על התשתיות של

משה12333

New member
סכסוך משפטי בין עיריית פ"ת לגבעת שמואל על התשתיות של

השכונה החדשה בצפון גבעת שמואל.

עיריית פ"ת מנסה לעצור את העבודות שמתבצעות כרגע בבניית השכונה החדשה של גבעת שמואל שגובלת בפ"ת בצפונה ובכביש מס' 4 במערבה.

בשכונה החדשה נבנים 12 מגדלי מגורים חדשים בני 17 קומות והיא צמודה לשכונת המגורים קריית מטלון שבפ"ת.

עיריית פ"ת לא מסכימה שתשתיות הביוב, הניקוז והתיעול של קריית מטלון ישמשו את השכונה החדשה כי התשתיות הקיימות בשכונה לא מספיקות לכך.

עיריית גבעת שמואל ניסתה לקבוע עובדות בשטח ולבצע את חיבור התשתיות ללא היתר מעיריית פ"ת.

בית המשפט כרגע מחכה לתגובת עיריית גבעת שמואל בתוך פרק זמן של 10 ימים לפני שהוא יחליט אם להוציא צו להפסקת העבודות.
 

Ynhockey

New member
הגיע הזמן לאחד את פ"ת וגבעת שמואל

בכלל אני חושב שצריך לאחד המון רשויות מקומיות בארץ, בראש ובראשונה ערים במרכז.
&nbsp
אבל מעבר לדעתי, איחוד של פ"ת עם גבעת שמואל יהיה קל יחסית, כי לא יהיה צורך להחליף שמות לחצי מהרחובות, להזיז את בניין העיריה או להמציא מרכז עירוני חדש. כמו בכל מיזוג בטווח הארוך כולם ירוויחו, אבל במקרה הזה גם בטווח הקצר לא תהיה פגיעה משמעותית בתושבים.
 
חבל שאין בארץ "גוף על" לנושא התשתיות שיש לו שיניים*

ושיכול להכריח את התאגידים/ רשויות לאחד תשתיות ומסדיר את הנושאים הכספיים בין הרשויות במידה והתשתיות מאוחדות.
מכירה מקרים דומים של תחנות שאיבה צמודות השייכות לשתי רשויות שונות. בזבוז של מקום, אנרגיה וכח אדם.
והסיבות העיקריות להפרדה הקיימת הן הסטוריה וכסף.

מה האלטרנטיבה במקרה של גבעת שמואל ופתח תקווה?
שבגבעת שמואל במקום חיבור ביוב בגרביטציה יבנו תחנת שאיבה לביוב או שישלמו על החלפת תשתיות בפתח תקווה.
מישהו היה צריך לחשוב מראש על הנושא ולהנחות שהתשתית בפ"ת צריכה לקחת בחשבון חיבור עתידי בגבעת שמואל.


* יש גופים כמו משרד הבריאות שמסתכלים על התוכניות הכלליות האזוריות אבל אין להם ממש שיניים או תקציבים לתת.
 

ש מים

New member
"מדינות ההפרטה"...

מסכים איתך לגמרי. אבל ההסבר טמון לדעתי במדיניות הממשלות ב-20 השנה האחרונות (ואף לפני כן): ההתנערות ממילוי חובות הממשלה לאזרחים, או במילים מכובסות - "הפרטה".
 

Yarenn

New member
האם כשמאחדים רשויות משנים את שמות הרחובות?

זאת אומרת, נראה לי שבדרך כלל אנשים ממשיכים עדיין להגיד שהם גרים ביישוב כזה וכזה בלי קשר לאיחוד המוניציפלי שחיבר אותם עם יישובים אחרים, לא? זאת אומרת, הכתובת היא עדיין שם הרחוב ושם היישוב בלי קשר לאיחוד. או שזה לא כך?
 

Ynhockey

New member
למיטב ידיעתי אין שינוי שמות מיידי

אבל המטרה ההגיונית, אם וכאשר מבינים שהאיחוד הוא סופי, היא שלא יהיו שני רחובות עם אותו שם באותו יישוב. אם יתחילו לאחד ערים גדולות (למשל, ת"א עם בת ים, רעיון שעלה ברצינות רבה) אז זה יהיה בלתי נמנע בטווח הארוך.
 

סנוי

New member
משנים. אצלי ביהוד-מונוסון שינו מספר מצומצם של רחובות

יש גם כמה רחובות שלא שינו, אלא צורף להם השם "יהוד" או "מונוסון". למשל יש שני רחובות בשם "אגוז". אחד ביהוד ואחד במונוסון. מנגד, רחוב התמר ביהוד הפך לרחוב היובל (ע"ש בית ספר סמוך ובהצבעת התושבים) מפני שרחוב התמר במונוסון יועד לא להשתנות.
 

ש מים

New member
מכיר את השטח מעט

הייתי במקום לפני כשנתיים ואני זוכר ששאלתי את עצמי (ואת מי שהיה איתי, תושב פ"ת) לגבי התשתיות. כבר ממבט ראשון היה לי ברור שהתשתיות "נופלות" על פ"ת, ואני זוכר שאפילו תהיתי האם תושבי פ"ת (השכונה הצמודה...) הגישו התנגדויות, נוכח הפגיעה לכאורה שהתכנית תגרום להם.
לפיכך, אני סבור שעיריית פ"ת צודקת לחלוטין בטענותיה (בדבר מימון "תשתיות-על" וכן תכנון תשתיות תחבורה כוללת ומקיפה = בה"ת), אך את התביעה לתשלום יש להגיש גם כלפי יזמי התכנית (אם כי אני תוהה האם העירייה הגישה התנגדויות בשלב ההפקדה, ואם לא הגישה בזמן ההפקדה - נראה לי שקיימת כאן שאלה משפטית-חוקית בדבר תקפות התביעה).
 

dctgdctg

Member
לא כל כך ברור לי מדוע התשתיות "נופלות" על פתח תקווה

השכונה לא מהווה מובלעת מכל סוג, אלא מחוברת היטב לשטחי גבעת שמואל (שרטטתי את הגבול בין הערים באדום ואת השכונה בצהוב)
מדוע היא נזקקת ל"הזנה" תשתיתית מפ"ת?

 

ש מים

New member
תודה על העבודה

אתה יכול בבקשה להראות בזום קטן יותר, כך שיכללו דרכים במדרג גבוה יותר (כולל רח' זז'בוטינסקי וכביש 4)?
כ"כ, להבנת המורכבות, רצוי להכניס מוקדי משיכה אורבניים (מרכזים מסחריים במדרגים שונים, מרכזי תרבות ושטחים פתוחים).
 

dctgdctg

Member
אני יכול לנסות...

העיגולים האדומים הם מרכזים מסחריים (העיגול עם המילוי הצהוב הוא קניון גדול יחסית הנבנה כעת בגבעת שמואל, לא רחוק מהשכונה המדוברת). קניון הגבעה (בגבעת שמואל) וY סנטר (יכין סנטר) על דרך רבין בפ"ת הם מרכזים מסחריים פתוחים (אם כי גדולים יחסית)
מבחינת כבישים, הדרך שנסללה על ידי עיריית גב"ש לאחרונה, בין רחוב הסיבים אל הכיכר שממש ליד השכונה, אמורה להמשיך, למיטב ידיעתי, ולהתחבר אל כביש 4.

 

ש מים

New member
תודה, אבל...

באמת קשה להבין מהמפה (בעיקר היררכייה תחבורתית), אבל אני ממש לא מאמין שיהיה חיבור נוסף על כביש 4 (נוסף על הקיימים היום). אולי אתה מתכוון שהשכונה תתחבר לציר קיים?
כי ללא התחברות נוחה לכביש 4, נראה שהתנועה תזרום דרך פ"ת לכיוון דרך ז'בוטנסקי.
 

dctgdctg

Member
ז'בוטינסקי לא ממש אטרקטיבי בימים אלה...

התנועה צפונה תזרום, דרך תחנת הדלק של גבעת שמואל לכביש 4.
זאת, עד שיושלם הכביש הוורוד שבתמונה המצורפת (הקטע המזרחי שלו נסלל ונפתח לאחרונה)
התנועה דרומה תפנה דרך כביש רבין למכבית או דרך גב"ש למחלף "קוקה קולה"

 

dctgdctg

Member
אגב, אני היום "מעמיס" את גבעת שמואל

כתושב פתח תקווה, אני מוצא שעדיף לי לעבור בכביש החדש שנפתח לאחרונה ולצאת מתחנת הדלק (ליד הקניון ההולך ונבנה - ראו מצ"ב), בדרכי לרמת החייל, במקום לעבור בז'בוטינסקי...

 
מדוע צריכים לבנות מגדלים בעלי 17 קומות?

מגדלים כאלו דורשים עלויות תחזוקה גבוהות. ולא נראה ששכונת יוקרה חדשה תקום שם.
הכי טוב שקודם כל ינמיכו את הצפיות והמגדלים לגובה סביר 6-10 קומות.
 
למעלה