סליחה על הבורות, אבל....

נגה84

New member
סליחה על הבורות, אבל....../images/Emo12.gif

מה זה שכב"ג??? ומה הבעיה שיהיו זוגות בין מדריכים בי"ב לחניכים בט´? ידיד שלי, בגיל שלי(18), מדריך של מישהי שהיא חניכה בשבט שלו, והם יוצאים והכל! אני לא מבינה מה הבעיה בזה בכלל... ועוד שאלה- מה היא כמות החניכים בקבוצה היום?? אני זוכרת שכשאני הייתי בצופים היינו בערך 15 או 16 והיו רק 2 בנים.. גם היום זה ככה? ועוד משהו שסתם מסקרן אותי: מכיתה י´ אפשר להדריך, אז בעצם כל החניכים מכיתה ט´ זה אנשים שמתכוונים להדריך נכון? יש הרבה כאלה? וזה לא מוזר שילד בכיתה י´ ידריך מישהו בכיתה ט´?? ומשהו אחרון.. איך זה הולך , כשמגיעים לכיתה י´ אפשר לבחור איזה קבוצת גיל להדריך? וככה עד כיתה י"ב??? אוקייייי תודה!!!!!
 

MajorGad

New member
תשובות

א. שכב"ג - שכבה בוגרת, אנשים בכיתות י,י"א,י"ב ב.כמות החניכים משתנה מקבוצה לקבוצה, משבט לשבט ומהנהגה להנהגה ג. מדריכי ט (כלומר אנשים שמדריכים ט) הם שמינסטים, כלומר בכיתה י"ב. ד. כיתות י מדריכים כיתות ד-ז, כיתות י"א בדר"כ מדריכים כיתות ח אבל לעיתים קרובות גם חניכים שאינם הגיעו לכיתה ח עדיין. כיתה י"ב מדריכים כיתות ט. בנוסף, שינו תפקיד שנקרא מדריך שכב"ג, שבו המדריך מדריך את שכב"ג עצמו. מדריך זה הוא בכיתה י"א או י"ב. ה. כן, עבודת ההדרכה בשבט נופלת ברובה על כיתות י.
 

נגה84

New member
ואיך היחסים בין מדריך בי"ב לכיתה ט´

זה פשוט נראה לי מוזר....ההפרש הוא לא כזה משמעותי יחסית לשאר קבוצות הגיל , אז זה לא פוגע ב"דיסטנס"? במה בכלל עוסקות הפעולות לכיתות ט´? ואם את שואלת אותי, לדעתי אתם אשכרה מגזימים עם הקטע של "דיסנטנס", יש לכם עוד כמה שנים טובות לפני המשחק האמיתי בצבא, אז תהנו מהן....
 

MajorGad

New member
אנחנו לא מגזימים

זה שיש פה 2 שמגזימים זה לא אומר שכולם מגזימים כל אחד ותפיסת העולם שלו
 
תגובה..

הפעולות לכיתה ט´ זה פעולות "קורס", רוב כיתה ט´ זה קורס ההדרכה, בשנה הזאת מעבירים לך את כל הדברים שאת צריכה לדעת כדי להיות מדריכה אח"כ, אילו תכנים צריכים להעביר לחניכים, איך עומדים מול קבוצה, איך עובדים בצוות וכו´... ההפרש בגילאים באמת לא גדול, ולדעתי זה הכי טוב ככה, כי זה מדריך בצופים לא מורה בבי"ס ואתה צריך להרגיש איתו בנוח, להרגיש קרוב אליו, וביגלל זה מעצבן אותי שאנשים חושבים שצריך את הקטע של ה"דיסטנס" הזה... זה לא צבא ולא בי"ס ולא צריך שום "דיסטנס" ושום כלום... המדריך צריך להיתנהג לחניך כמו אל איזה חבר שלו, כי הרי הוא בא להעביר לו דברים בכיף, כדי שהוא יהנה, לא כדי שהוא יסבול כמו בבי"ס מבן-אדם שמתנשא מעליו, ומכתיב לו מה לעדשות ולא נותן לו להיתקרב אליו וליצור איתו קשר. אבל כל זה תלוי בשיתוף םעולה של החניך, שהחניך לא יהיה חופשי מידי, ולא יכבד את המדריך ולא יקשיב לו ולא ייתן לו להעביר פעולות, כי אז ה"קירבה" הזו לא נותנת כלום, להפך... בקיצור לדעתי לא צריך להיות "דיסטנס", צריכים להיות קרובים למדריכים אבל רק עד מקום שזה לא פוגע ביכולת שלהם להדריך אתכם... סליחה שזיינתי לך בטח את המוח, אבל בדיון הקודם על הדיסטנס לא הספקתי להגיב, והייתי חיייבת "להוציא את זה"...
נועה.
 

MajorGad

New member
פעולות חברתיות הן...

אצלנו, במצדה, החמשושים עוברים 50% פעולות קורס ו-50% פעולות חברתיות בסה"כ 100% פעולות :) בפעולות חברתיות הם עוברים פעולות של גיבוש הגדוד, ושאר פעולות כיף ופעולות קורס הם עוברים פעולות קורס כמו שיש אצלכם אפילו עד לפני זמן מה צוות ט היה מחולק לשני צוותים צוות חברתי שמנה 3 מדריכים וצוות קורס שמנה 3 מדריכים אבל כיום איחדו את 2 הצוותים וישנם 4 מדריכי ט לשתי המטרות
 
איזה באלגן....

אז יש לנו את זה אבל לא פעולות ניפרדות, בתחילת כל פעולה יש איזה 20-30 דקות של מישחקים ופעילויות לגיבוש ואז ניכנסים לחדר ועוברים את ה"פעולת קורס" אם הכל היה רק פעולות לימוד כבר היינו מישתעממים...
לדעתי הדרך שלנו יותר טובה, ככה הכי נהנים מהפעולות - אין פעולות רק של לימוד ואין פעולות רק של מישחקים... וזה ביכלל רעיון גרוע לדעתי שיש צוותי מדריכים ניפרדים... אי אפשר לישמור על רצף של דברים ונהיה באלגן במוח...
נועה.
 

MajorGad

New member
אני דווקא בעד הגישה הזאת...

ותאמיני לי שגם פעולות קורס נטו יכולות להיות מעניינות :)
 
אולי, אבל...

אצלנו בקבוצה יש אנשים שלא יכולים לשבת שעה וחצי בשקט, הם מישתגעים ומתחילים להרוס ולשגע את כל מי שמסביבים... אז אנחנו ממש חייבים שבהתחלה יהיו קצת מישחקים להיתפרק ואח"כ הפעולה הרצינית, גם ככה כימעט בכל פעולה עושים לנו איזה עשר דקות הפסקה כדי שניתפרק קצת... ואותו דבר גם להפך, יש ילדים שלא אוהבים את כל המישחקים וממש לא נהנים בחלק הזה, אז אם זה 20-30 דקות אפשר ליסבול את זה, מקסימום לא להישתתף, אבל אם פעולה שלמה...? זה לא כיף כבר... אנחנו ילדים גדולים לא בכיתה ד´ שכל הפעולה זה מישחקים... נועה.
 

MajorGad

New member
הכוונה היא לא פעולות רמה כיתה ד

אלא פעולות רציניות, שקשורות במצב בארץ, אהבה וכו´, ושוב לא פעולות כדורגל וחפש את המטמון וכדומה כמו שועדת שכב"ג המפגרת שלנו חושבת שבאמת נהנה מפעולות כמו שאמרת, כמה קשה לומר את זה, רמה כיתה ד´. (ואח"כ הם מתפלאים למה לא באים לפעולות שלהם :) ) רק הקטע בפעולות האלא שלא נוגעים בקטע של הקורס אלא עוברים משהו אחר לריענון, לדעתי זה משעמם לבוא פעמיים בשבוע כדי לשמוע על איך מדריכים וכדומה
 
איזה באלגן....

אז יש לנו את זה אבל לא פעולות ניפרדות, בתחילת כל פעולה יש איזה 20-30 דקות של מישחקים ופעילויות לגיבוש ואז ניכנסים לחדר ועוברים את ה"פעולת קורס" אם הכל היה רק פעולות לימוד כבר היינו מישתעממים...
לדעתי הדרך שלנו יותר טובה, ככה הכי נהנים מהפעולות - אין פעולות רק של לימוד ואין פעולות רק של מישחקים... וזה ביכלל רעיון גרוע לדעתי שיש צוותי מדריכים ניפרדים... אי אפשר לישמור על רצף של דברים ונהיה באלגן במוח...
נועה.
 
אממ...אצלנו בקורס

הוא היה מתחילת השנה עד ינואר בערך וכל שבת הייתה פעולת קורס מ-10 בבוקר עד 14:00 בצהריים בערך...וגם אכלנו שם והכל...ולימדו אותנו איך להדריך ואז הראו לנו כל מיני משחקים שקשורים אז גם היו משחקים...וגם למדנו איך להדריך...
 
בכל פעולה

צריך להיות משחק מרץ לפניה בגלל שגם אם הפעולה מדברת על נושא כבד שהפעולה תעבור בסבבה (חוץ מפעולות שואה יום הזכרון וכאלה שלא עושים משחק מרץ לפני)
 

Pooh Girl

New member
אז ככה...

היחסים בין מדריך ט לחניכים שלו הוא עוד אחד ממאפייניו המיוחדים של הקורס. אני אישית,חמשושית בנשמה, יש לי שתי מדריכות י"א וי"ב. המדריכה שלי מי"א נוסעת למשלחת והיום כשהיא סיכמה את השנה התחלתי לבכות. ומחר אנחנו נוסעים איתה אז בכלל... דיסטנס הוא מרכיב מאוד חשוב בהדרכה אבל לעיתים צריך לדעת להניחו בצד ולהתחבר עם החניכים. ככל שגדלים החניכים כך נשבר הדיסטנס והמדריך והחניך הופכים לחברים אמיתיים. שלך ליאור
 

להיט

New member
בקשר למדריכי ט´

לא בכל השבטים מדריכי ט´ הם ב-יב´ אצלי בשבט הם היו תמיד מ-יא´ חוץ ממקרה אחד שלא היו מספיק מדריכים אז היה אחד מ-יב´ . בקשר לדיסטנס , כתות ט´ זה קורס וחשוב שיהיה את הדיסטנס בין המדריכים לחלוצים כי זה גורם לחלוצים להעריך את המדריך הרבה יותר ולכבד אותו . הדיסטנס לא עד כדי כך חזק , ורק בתחילת שנה הוא ממש ממש משמעותי . הדיסטנס זה אומר שהם לא חברים שלך מהמובן שהם לא שואלים אותך על חברים שלך ולא יושבים ומדברים איתך מחוץ לפעולות . הם כן מדריכים אותך ואתה כן יכול לפנות אליהם בכל בעיה , ובערך בפסח גם נשבר הדיסטנס , ואפילו אם אתה באותו ביה"ס איתם - פשוט אומרים שלום אם רואים אותם וזהו . ומניסיון - זה לא כ"כ נורא כמו שמתארים - זה די כיף , ועושה את השנה למיוחדת יותר
 
למעלה