סלילים באופנוע

anibomba

New member
סלילים באופנוע

איך אפשר לבדוק כמה מתח הם מוציאים? כלומר איפה פיזית אני יכול לבדוק בעזרת מד מתח? צריך לפתוח משהו או שיש חוטים שיוצאים משם?
 

בוקסה

New member
סלילים כללי

אם אני רואה נכון יש לך DR 350 בסביבות שנת 96. בצד שמאל של המנוע נמצא המגנטו, זהוא מגנט בצורת גליל שמסתובב סביב 3 סלילים המחוברים בניהם בצורת כוכב, וכך האופנוע מייצר מתח חלופין (AC) תלת פאזי שנע בין 10v בטורים נמוכים ל 70-80v בטורים גבוהים. מהמגנטו יוצאים 3 חוטים צהובים, אפשר לראות אותם בדיוק מעל המגן של הגלג"ש הקדמי, משם החוטים הולכים אל ווסת המתח שעושה 2 תפקידים, מישר את הזרם לזרם ישר (DC) ומווסת את המתח למתח יציב של 12v (קצת יותר) ווסת המתח נמצא בצד ימין של האופנוע, אפשר לראות אותו בלי לפרק שום חלק זהוא רכיב בעל צלעות קרור. מווסת המתח יוצאים שני חוטים אדום ושחור שמספקים את המתח לצורך טעינת המצבר ולכל צרכי החשמל של האופנוע כאשר הוא מונע.
 

בוקסה

New member
איך בודקים?

הגישה הכי נוחה לסלילים היא בחיבור של ווסת המתח שם אפשר לדחוף את ההדקים של מכשיר המדידה לנקודת החיבור בלי לנתק שום דבר ובלי לפגוע בחוטים, כאשר האופנוע מונע מודדים מתח חלופין בין כל זוג של חוטים צהובים (סה"כ 3 מדידות) תוך כדי מדידה מגבירים גז וצריך לראות את המתח עולה לערכים שהזכרתי, מודדים מתח ישר בין החוט האדום לשחור וצריך לקבל בין 12.5 ל 14 וולט (לפחות 0.5 וולט יותר ממה שהצבר נותן כאשר המנוע כבוי) כאשר המנוע כבוי מודדים התנגדות בין כל חוט צהוב לגוף האופנוע אני לא זוכר בדיוק את הערכים הרצויים אבל אם באחד מהם יש ערך חריג (נמוך או גבוהה במיוחד) אז יש בעייה
 

shmilkiyau

New member
ואים האופנוע לא מניע אז איך בודקים

סלילים?דיברת על 3 חוטים צהובים מה עים החוטים של סלילי הצתה?
 

anibomba

New member
חחחחחחחחחחחחחח

דבר ראשון הוא מניע או בדחיפה או עם כבלים דבר שני מקשור מיגון:}?
 

בוקסה

New member
אם האופנוע לא מניע

גם בדחיפה וגם עם כבלים רוב הסיכויים שזה לא בא מהסלילים (בשביל שזה צריך להרוג את שלושת הסלילים) ויש עוד הרבה דברים שיכולים לגרום לכך שהאופנוע לא יניע. קודם כל בודקים אם יש ניצוץ והבדיקה הכי טובה היא עם כובע פלג שקוף, אם יש ניצוץ כנראה שהבעיה לא חשמלית למעט מיקרים שיש ניצוץ לא טוב בגלל כובע פלג דפוק, קורוזיה בכובע פלג, כבל של הפלג או פלג מקצר חלקית. ליפני שממשיכים הלאה כדאי להעזר בתרשים חשמל של האופנוע ולוודא שאין בעיה בתפקוד של הסוויצ' או ה RunOff ולוודא רציפות של החוטים הרלוונטיים לעניין ההצתה בניהם למצבר ול CDI ולא לשכוח לבדוק את הפיוז, אם אין ניצוץ בודקים את הפלג, כובע פלג, כבל של הפלג, התנגדות של סליל ראשי ומשני בכויל, חיווט בין הכויל ל CDI , ובודקים אם ה PickUp מתפקד. קטונתי מלדעת איך בודקים CDI ובכלל כדאי להיות זהירים לא לגרום לאיזה קצר שישרוף אותו (כמו ע"י שימוש במד זרם במקום מד מתח)
 

anibomba

New member
ישלי קצת מיגונים

ישלי מגנים למרפקים ולברכים אבל הם לא נוחים לי אז אני לא שם אותם :< אני מנסה לארגן לי דברים משומשים מגפים צבי צב שיהיה כסף :פ אני מודע לזה שזה מסוכן ואני לא מזלזל בזה
 
למעלה