סלע - חוות דעת

Shaye87

New member
סלע - חוות דעת

ערב טוב. יש כאן מישהו במקרה שלומד/למד במכללת סלע? אני כנראה אתחיל ללמוד שם בקרוב פיתוח תוכנה ורציתי כמה חוות דעת לפני שאני נרשם אז אשמח לשמוע בין אם ממכם באופן אישי או ממכרים כלשהם. תודה רבה http://www.selayouniversity.co.il
 

Shaye87

New member
היי vinney

תעודת בגרות מלאה אם כי הציונים בקרשים (יותר מידי החלטות שגויות בתיכון ואני משלם על זה לצערי) מה שמקשה את הקבלה שלי לאוניברסיטאות "מוכרות" (חוץ מהאוניברסיטה הפתוחה). ללא רקע בתכנות. (נסיון בעבודה? יש... ללא קשר לתכנות....) אני אשמח לקבל עצות מה לדעתך יהי הדבר הכי טוב לעשות כיצד להתקדם. אני בתחילת שנות ה- 20 אם זה משנה משהו. תודה רבה.
 

Shaye87

New member
המשך קטן...

בעיקרון מה שאני חשבתי, בגלל גילי ה"יחסית צעיר", להתחיל עם הקורס של הפיתוח תוכנה במכללת סלע, שנמשך שנה וחצי, ולראות איך אני משלב/משתלב במקביל ללימודים, ואולי אח"כ להתקדם למשהו אחר. שוב, כל עצה תתקבל בברכה
 

vinney

Well-known member
חבל על הכסף

חפש כמה דפים אחורה, היה לנו דיון בדיוק על זה.
 

neko

New member
../images/Emo45.gif לדעתי הכי טוב להתחיל בקורס

מבוא למדעי המחשב של האו"פ - גם יותר זול מקורס תכנות, וגם יתן לך תחושה לגבי ההתאמה שלך לתכנות (ואם היא קיימת, תואר במדמ"ח הוא בהחלט חובה כדי להגיע לאנשהו בתעשיה הזאת).
 

Shaye87

New member
כפי שאמרתי...

שאם אני הולך לכיוון של תואר ראשון זה יהי רק באוניברסיטה הפתוחה, מצד שני... לעשות תואר במדעי המחשב באוניברסיטה הפתוחה זה קשה פי שניים בגלל שצריך להתמודד הרבה לבד עם החומר שהוא בפני עצמו מספיק קשה. אני שואל עכשיו את דעתכם, מה כדי לי לעשות אז? מצד אחד ויני אומר, שחבל על הכסף, מצד שני, אני לאוניברסיטה כמו תל אביב/בר אילן טכניון וכו' לא יוכל להתקבל, מצד שלישי, אני רוצה לעסוק בזה, (יש לי ידע בסיסי, ואני בהחלט נמשך לתחום), אז מה אני יכול לעשות? תודה רבה.
 

vinney

Well-known member
ניסית?

neko הציע לך הצעה : נסה לקחת קורס אחד באו"פ. יקח לך הרבה פחות זמן והרבה פחות כסף להבין אם אתה מסוגל או לא, ויהיה הרבה יותר מועיל. אתה יכול לנסות את מזלך באפיקי מעבר (http://www.openu.ac.il/afik ), או ללמוד באוניברסיטה לתואר, או, אם אתה רואה שזה לא מתאים לך - לחזור לקורסים מקצועיים (גם באו"פ עצמה, להסמכות של מייקרוסופט או הנדסאי, וגם במקומות אחרים). המסקנה הכי ברורה מהשוק הרווי שיש עכשיו היא שאתה צריך כמה שיותר נקודות זכות בפני מעסיקים פוטנציאליים כדי לצבור נסיון התחלתי. לימודים באו"פ נותנים לך נקודות כאלה הרבה יותר והרבה יותר מהר מלימודים במכללות פרטיות בקורסים מקצועיים. אם יש לך ידע בסיסי ואתה מרגיש משיכה לתחום - לך לאוניברסיטה הפתוחה ותתחיל ללמוד.
 

Shaye87

New member
את האמת...

שהייתי רשום לסימסטר שהתחיל במרץ החודש, הייתי אמור להתחיל ללמוד, בסופו של דבר ביטלתי את הלימודים (וכמובן ששילמתי די ביטול/הרשמה לא מועטים). יש לי בעיה, שכל אתר, מקור, בן אדם, או מי/מה שזה לא יהי אומר דבר אחר וזה יוצר מין בלאגן כזה שאני נמצא בתוכו כרגע שאני לא יודע מה ללמוד איפה ללמוד למה ללמוד וכו'... איך שאני מכיר את עצמי אני יצליח הרבה יותר אם אני אלמד בתוך מסגרת X כלשהיא, מאשר לבד בבית. מה שאתה אומר בעצם (ואני מניח שמתוך ניסיון אחרת ...), שללא תואר ראשון לפחות, לא ניתן להתקדם ולהתפתח בארץ בתחום של פיתוח תוכנה? אולי אני בכלל אשקול לעבור תחום (אולי לרשתות או משהו כזה, מה אני אעשה...) שוב תודה, אני הולך לישון אז אני אקרא ויגיב מחר. לילה טוב
 

neko

New member
אני יכול לספר לך מנסיוני

ונסיון מכרי, שאפילו בוגרי תואר ראשון מצטיינים ממוסדות נחשבים נופלים בד"כ בכמה ראיונות עבודה לפני שהם מוצאים משהו טוב. הסיכוי שלך להשיג עבודה בלי תואר אפסי, אלא אם כן יש לך משהו מאד חזק אחר להראות (פרוייקט עצמאי מעולה שעשית או עבודה קודמת בתכנות), וגם אז לעיתים יעדיפו על פניך בוגר מדמ"ח חסר נסיון.
 

ELIELI22

New member
אני בגרויות גם עשיתי חפיף !

לא הגעתי לכיתה , הברזתי כמעט כל התיכון (ניגשתי ל28 ועברתי כמובן יחידות בגרות) , ההורמונים ורצון לחופש דפקו לי את היכולת ללמוד , היום אני סטודנט למדעי המחשב בפתוחה ממש לקראת סיום . התחלתי ללמוד עם משרה מלאה וקורס בסמסטר , עברתי ל-0 עבודה ו3 קורסים בסמסטר , אז אפשרי כדאי תנסה קודם כל תנסה . גם שעמדתי בתנאים של אפיק מעבר ממש לא היה לי דחף עז לעבור לאף מוסד אחר ... האוניברסיטה הפתוחה היא מקום נהדר לללמוד בו , ואני מקווה שתזכה לגלות זאת בעצמך .
 

Shaye87

New member
אני מאמין ש...

אני מאמין ש"בעתיד" אני אגש לתואר ראשון (בפתוחה רוב הסיכויים), אני בן 19 וחצי עוד מעט, שוחררתי מהצבא יחסית מוקדם (עקב ניתוח שנאלצתי לעבור בכתף), אמא שלי (שהיא אומנם לא קשורה למדעי המחשב בשום צורה כלשהיא אבל עשתה את התארים שלה), אומרת לי שכדאי לי לקחת את הקורס הנ"ל (http://www.softgator.org/sela.doc), "לחוויה", אח"כ שאני אסיים אותו, אם אני אחליט שאני אוהב את כל התחום אז לגשת לתואר ראשון, ושהקורס הזה רק יוכל להקל עליי את התואר. (דרך אגב אני 3 יחידות במתמטיקה עם ציון אומנם 100 אבל הרבה לא שווה אה?). תודה...
 
אני לא יודע למה...

אבל אתם מתעלמים לגמרי ממכללות.... לדעתי אתה צריך גם לעשות קצת שיעורי בית על מכללות שונות באזור שלך פחות או יותר ולשקול את האופציה של לימודים במכללה... אני מאוד בספק שהאוניברסיטה הפתוחה היא מעל כל המכללות מבחינת רמת לימודים במדמ"ח, מה גם שאם אתה רוצה לעבוד במקביל יש מספיק מכללות עם מסלולים גמישים של לימודים שמאפשרים ללמוד ולעבוד במקביל. תחשוב על זה...
 

neko

New member
../images/Emo45.gif אפילו תואר ממכללה בינונית

יהיה עדיף על קורס תכנות... אבל אם כבר הולכים למכללה, אפשר למצוא אחת טובה בכל איזור (ואם אתה גר באי, אפשר לסגור על האו"פ).
 

vinney

Well-known member
שנה וחצי ואלפי שקלים

בשביל "חוויה"? בשביל חוויה סע לדרום אמריקה.
 

choo

Active member
מומלץ לעבור קודם בגרות 5 יח

לפני שאתה לומד את קורסי המתמטיקה של כל מוסד אקדמי - הייתי מציע לך ללכת ללמוד (לבד, או אקסטרני) ל-5 יחידות מתמטיקה. בלי זה - אין לך סיכוי לסיים תואר באף מכללה או אוניברסיטה - פשוט הפער בין 3 יחידות ל-5 יחידות הוא עצום. הפער בין 5 יחידות לרמה אקדמית הוא גם גדול. לכן לקפוץ מ-3 יחידות בבית ספר לקורס אקדמי - עלול להתגלות כקפיצה גבוהה מדי. זכור גם שאפשר לשפר בגרויות - בית ספר תיכון הוא לא המקום היחיד שמאפשר את זה.
 

vinney

Well-known member
תפסיק להקשיב לכולם כל הזמן

אתה בן 20, תתחיל לקבל החלטות עבור עצמך. תנסה, לא תצליח - לא נורא. אבל לוותר עוד לפני שבכלל ניסית, רק כי מישהו לחש לך משהו באוזן - זה הדבר הכי גרוע שיכול להיות.
 

Shaye87

New member
טוב:...

קודם כל תודה על התגובות
אני באמת אשב ואחשוב בדיוק מה אני מתכנן לעשות ובמידה וכן אולי אני אקח קורס אחד להתחלה ואני אראה איך אני משתלב (למרות שאני משער שעם הזמן החומר ניהייה מורכב יותר). בהמשך לזה, (טיפה Off Topic), אילו עוד מקצועות/לימודים/הכשרות ישנם כאופציה ללימודים שמתקשרים למחשבים כמובן, לא בהכרח לתיכנות/מדעי המחשב/מתמטיקה, שלדעתכם אפשר ללמוד ולהתקדם הלאה? (תואר ראשון ממה שאני מבין זה רק במדעי המחשב כרגע, אולי משהו אחר שהוא לא בהכרח תואר, אני יודע שזה לא קשור כל כך לפורום הזה אבל ככה "על הדרך", אני מאמין שאתם תידעו לענות יותר טוב). תודה שוב.
 

vinney

Well-known member
תואר ראשון במדעי המחשב יכול להיות

גם דו חוגי (עם כל מיני תחומים אחרים, כמו ניהול, כלכלה, פסיכולוגיה, ועוד אי אילו תמהילים שאתה יכול להמציא לעצמך). למסלולים כאלה יכול להיות שיהיה יותר קל להתקבל, ויותר קל ללמוד. אבל, מצד שני, יהיה יותר קשה להתחרות בשוק העבודה. בלי תואר בכלל יהיה לך קשה מאוד למצוא עבודה, אפילו בתחומים שלא באמת דורשים ידע, רק משום שהשוק די מוצף בבוגרים מובטלים.
 

SomePerson

New member
בהחלט חבל. אתה יכול במקום...

במקום לשלם לסלע עשרות אלפי שקלים , קנה שני ספרים טובים ב .NET , התקן VS , והתחל לשחות . זה לא פיזיקה גרעינית... אני , היום לאחר 7 שנות התעסקות בתחום שכוללות פיתוח , אפיון ארכיטקטורות והובלת צוותי פיתוח , מודיע לך שגם אני עמדתי בפני ההחלטה אם ללמוד בסלע . בסוף חסכתי את הכסף (בזמנו מסלול עלה 40000 ש"ח) ולמדתי לבד . תסיק בעצמך את המסקנה...
 
למעלה