סלקום - שדרוג - כדאי לדעת

moshep1

New member
סלקום - שדרוג - כדאי לדעת

כדאי לדעת כי נושא השדרוג בסלקום טומן בחובו הפתעות היורדות לכיס הלקוח: אם רכשתם טלפון סלולרי לפני כשנתיים וחצי בתכנית שהתחייבתם לשלם במשך 36 חודשים תשלום חודשי ולפני תום 36 החודשים התפתיתם ל"שדרג" הרי שמצבכם יהיה כדלקמן: עבור התכנית של ה - 36 חודשים תמשיכו לשלם (זוכרים - זה היה בכרטיס אשראי ומעשית אין ביכולתכם לבטל זאת!!!) עד סיום אותם 36 חודשים ובמקביל תשלמו עבור התכנית החדשה את אשר תשלמו. בפועל במהלך חודשי החפיפה תשלמו סכומים לא מבוטלים (84ש"ח לחודש! במקרה שלי). בסה"כ זהו תרגיל מעניין - התשלום החודשי בסך 84 ש"ח לא יופיע בחשבון החודשי אלא יופיע בכרטיס האשראי. זהו סכום לא גדול בד"כ ולא מתייחסים אליו. סלקום למעשה מרויחה ובגדול: התכנית שחתמתם עליה היא בת 36 חודשים, במהלך אותה התקופה יפנו אליכם מספיק פעמים לפתות אתכם "לשדרג" ואז, כאשר תשדרגו תמשיכו לשלם עבור דבר שבעצם כבר לא אצלכם. ההגיון אומר כי אם משדרגים - מחליפים התחיבות בהתחייבות ולא "מושכים" התחייבויות שלמעשה לא מקבלים עבורן דבר! (הרי את המכשיר הישן החזרתם!!!). בעת החתימה על השדרוג לא יאירו את עיניך ויספרו לך כי למרות שהם שמחים לשדרג הרי שעליך להמשיך לשלם גם אם המכשיר הישן נלקח ממך? תשובת סלקום: התחייבות היא התחייבות ויש להמשיכה. אין אנו מבטלים החיובים בגין המכשיר הישן למרות שהמכשיר נמסר לנו! מה דעתכם? משה
 

odedg

New member
אני חושב שיש משהו ששווה בדיקה

יתכן כי מכרו לך מכשיר בתשלומים, ואז זה סביר שתסיים את התשלומים (בבת אחת או לפי ההסכם) ותיכנס להרפתקאה החדשה. אם החוזה אחר, אז צריך לבדוק אם זה סביר שעל הפרת הסכם צריך לשלם קנס אם אתם חותמים הסכם חדש עם אותה החברה. מה שבטוח כמעט, זה שהסוכן צריך להסביר את המצב לאשורו, את המשמעויות לחוזה הישן-חדש, ושהדברים יגובו בהסכם שחותמים עליו.
 

moshep1

New member
אני חושב שיש משהו ששווה בדיקה

זהו בדיוק העניין! על סלקום ליידע את הלקוח במשמעות של השינוי. אין כל ספק כי אם קיים חוזה יש לקיים אותו. אבל - כאשר מציעים שדרוג (וזו אותה חברה!) ומציגים ללקוח עד כמה כדאי השדרוג ו"שוכחים" פרט חשוב ככמו התחייבות לסיום תשלומים, נותנים ללקוח להבין כי הוא מחליף התחייבות בהתחייבות (שכן זה נעשה מול אותה חברה) - איך קוראים למצג מסוג זה? יתר על כן, באותו מעמד ביקשתי מנציגת סלקום לקבל "סימולציה" של המצב החדש (עם הטלפון המשודרג) מול המצב עם המכשיר הישן בנתוני חודש קודם (אותם שיחות לאותם יעדים אבל בתנאי התכנית החדשה) - התשובה שקיבלתי היית הבערך כך: אין התכנה שלנו תומכת באפשרות כזו. אינטרפרטציה שלי: לו היתה מוצגת סימולציה מסוג זה היו מיד רואים את גיבנת ההתחייבויות מהעבר (שהרי המכשיר הישן נרכש מסלקום...) ויתכן כי ההחלטה לשדרג הייתה נדחית למועד תום ההתחייבות הישנה. היות וזה "קצת" עלול היה לפגוע בדינמיקה של העסקים של סלקום - פשוט לא מראים ללקוח את התמונה הכוללת האמיתית ונותנים לו להבין כי מחליפית התחייבות בהתחייבות, עד אשר הוא מגלה את האמת.
 
למעלה