אשה מרציפן
New member
סמנטיקה, אינטונציה ועוד
בזמנו ניהלנו דיון על דברים שלא מומלץ להגיד ללקוח. לפעמים זה הולך כמה צעדים קדימה, ויש מי שלא שמים
לכך שהם אומרים דברים שאם אומרים לחבר הם "יעברו", אבל אם אומרים אותם ללקוח זה קצת פחות מתאים, כשלפעמים האינטונציה עושה את ההבדל והדברים נשמעים לא הכי טוב, או בשפתנו - לא הכי שירותיים.
חוויה כזאת הייתה לי לא מזמן בחנות לכלי בית, כשמוכרת הציעה לי עזרה, הציעה לי משהו שונה ממה שרציתי, וכשהחלטתי לקחת משהו אחר התגובה שלה הייתה "תעשי מה שאת רוצה", משפט שלדעתי בכל טון לא נשמע טוב כשהוא נאמר ע"י מוכרת, אבל במקרה שלה הטון הוסיף לתחושה הלא נעימה שקיבלתי.
מקרה דומה קרה לי בחנות אחרת, חנות רהיטים שהמוכרים שם מאוד רצו למכור, וזכיתי לשמוע פעמיים "איך זה שלא מצאת כלום?!" כשבפעם השנייה זה הגיע בתוספת של "אני משתגע ממך!" מצד אחד זה היה מצחיק, מהצד השני זה היה... לא לעניין.
בפעם אחרת זכיתי לתגובה "למה?" מלווה בפרצוף תמוה ביותר, כשביקשתי להזמין קפה עם חלב סויה. כששאלתי את המוכרת אם יש בעיה התגובה שלה הייתה שהיא בסך הכל שאלה למה - מבחינתה היא לא הבינה מה לא תקין בתגובה שלה, בעוד לי זה דיי צרם (אם הייתי מבקשת קפה בטעם וניל גם היית שואלת למה?).
מה לכם יש לספר בהקשר הזה? קרה לכם מהצד של נותן השירות שאמרתם משהו שנשמע פחות טוב ללקוח?
![](http://timg.co.il/f/Emo40.gif)
בזמנו ניהלנו דיון על דברים שלא מומלץ להגיד ללקוח. לפעמים זה הולך כמה צעדים קדימה, ויש מי שלא שמים
![](http://timg.co.il/f/Emo23.gif)
חוויה כזאת הייתה לי לא מזמן בחנות לכלי בית, כשמוכרת הציעה לי עזרה, הציעה לי משהו שונה ממה שרציתי, וכשהחלטתי לקחת משהו אחר התגובה שלה הייתה "תעשי מה שאת רוצה", משפט שלדעתי בכל טון לא נשמע טוב כשהוא נאמר ע"י מוכרת, אבל במקרה שלה הטון הוסיף לתחושה הלא נעימה שקיבלתי.
מקרה דומה קרה לי בחנות אחרת, חנות רהיטים שהמוכרים שם מאוד רצו למכור, וזכיתי לשמוע פעמיים "איך זה שלא מצאת כלום?!" כשבפעם השנייה זה הגיע בתוספת של "אני משתגע ממך!" מצד אחד זה היה מצחיק, מהצד השני זה היה... לא לעניין.
בפעם אחרת זכיתי לתגובה "למה?" מלווה בפרצוף תמוה ביותר, כשביקשתי להזמין קפה עם חלב סויה. כששאלתי את המוכרת אם יש בעיה התגובה שלה הייתה שהיא בסך הכל שאלה למה - מבחינתה היא לא הבינה מה לא תקין בתגובה שלה, בעוד לי זה דיי צרם (אם הייתי מבקשת קפה בטעם וניל גם היית שואלת למה?).
מה לכם יש לספר בהקשר הזה? קרה לכם מהצד של נותן השירות שאמרתם משהו שנשמע פחות טוב ללקוח?