סמסונג מפסיקה לעדכן את Galaxy Note 10

SHERME

Well-known member
סמסונג הסירה את הGalaxy Note 10 והGalaxy Note 10 Plus מרשימת המכשירים הזכאים לעדכוני אבטחה
בכך למעשה מסיימת היצרנית את תקופת התמיכה שלה במכשירים הללו שלא יזכו מעתה לאף עדכון רשמי משום סוג

מי שעדיין משתמש בהם תלוי ברצונה הטוב של הקהילה במידה ויהיה מי שיוסיף לעדכן את המכשיר כאלטרנטיבה לעדכונים הרשמיים של סמסונג או שפשוט ידרש לעבור למכשיר חדש יותר

Galaxy Note 10 plus Note 10 הגיעו לחנויות באוגוסט 2019 כך שהוסיפו ליהנות מתמיכת היצרנית למשך ארבע שנים
החל מהNote 20 החלה סמסונג להתחייב לחמש שנות עדכוני תוכנה, אך בחברה הוחלט כנראה שלא לכלול גם את הGalaxy Note 10 והNote 10 Plus בהטבה זו

שני המכשירים מריצים כעת בגרסתם האחרונה את מערכת ההפעלה אנדרואיד 12, אולם כעת ברור שלא יעברו לאנדרואיד 13 וממשק One UI עדכני יותר

יש לציין בחודש ינואר 2020 שחררה סמסונג דגם נוסף בסדרה בשווקים מסוימים כולל השוק הישראלי בשם Galaxy Note 10 Lite, דגם זה יוסיף לזכות לעדכונים לעוד מספר חודשים כנראה עד שגם לו ימלאו ארבע שנים מיום צאתו לשוק

מקור
 
נערך לאחרונה ב:

רוב הזמן נח

Well-known member
זה הזמן לעבור לרום מקוסטם :)
עוד לא מצאתי חנות שאפשר להביא לה את הטלפון הסלולרי, לשלם 150 שקל ושיתקינו לי מערכת הפעלה בלי כל השיט שיש במערכת המקורית.
 
עוד לא מצאתי חנות שאפשר להביא לה את הטלפון הסלולרי, לשלם 150 שקל ושיתקינו לי מערכת הפעלה בלי כל השיט שיש במערכת המקורית.
אולי תשאל בפייסבוק, בקבוצה של מקום מגוריך, אם יש שם מישהו שמתמצא בהתקנת רומים מקוסטמים. אני בטוח שיימצא מישהו כזה.
 

רוב הזמן נח

Well-known member
אולי תשאל בפייסבוק, בקבוצה של מקום מגוריך, אם יש שם מישהו שמתמצא בהתקנת רומים מקוסטמים. אני בטוח שיימצא מישהו כזה.
המצב בכללי לא טוב. רוב משתמשי הסלולרי הם המשתמשים הכי טיפשים. בניגוד למה שהיה פעם עם משתמשי המחשבים.
וככה גם העסקים- החנויות של הסלולרי.

כל מה שחשוב להם זה שימוש באפליקציה, כל מיני פיצרים באפליקציה ולעדכן כל |שיט| שאפל או אנדרואיד 🤮 עליהם.

ניגשתי כבר לשתי חנויות והראתי להם בטלפון את העניין של ה- bootloader הנעול
והם לא ידעו בכלל מה זה.

ולפי התשובות לשאלות ששאלתי ולמידע ברשת, נראה שאני היחיד בארץ שקנה שיאומי 11S.
 
ולפי התשובות לשאלות ששאלתי ולמידע ברשת, נראה שאני היחיד בארץ שקנה שיאומי 11S.
יש לך שלוש אפשרויות:
1. למכור את המכשיר ולקנות חדש, עם מלא רומים מקוסטמים (כל שיאומי עם מעבד Snapdragon)
2. לנסות לפתוח את הבוטלואדר במחשב אחר
3. למצוא מישהו שיעשה זאת בשבילך, לאו דווקא במעבדה לתיקון סמארטפונים
 

רוב הזמן נח

Well-known member
יש לך שלוש אפשרויות:
1. למכור את המכשיר ולקנות חדש, עם מלא רומים מקוסטמים (כל שיאומי עם מעבד Snapdragon)
2. לנסות לפתוח את הבוטלואדר במחשב אחר
3. למצוא מישהו שיעשה זאת בשבילך, לאו דווקא במעבדה לתיקון סמארטפונים
אתה מבין מה הבעיה? רוב המשתמשים הסלולרים לא רוצים להחליף למכשיר מערכת הפעלה
וכתוצאה מזה זה לא שירות שעושים במעבדות של הסלולרים. זה כל כך לא שירות שם, שהם גם בכלל לא יודעים מה זה bootloader נעול במכשיר.

זאת הבעיה. השוק מלא במשתמשים טיפשים שזה לא מעניין אותם. זה לא משהו שמטריד אותך?
 
זה לא משהו שמטריד אותך?
אני מלמד עליהם זכות. ראשית, עצם האפשרות לפתוח בוטלואדר ולהתקין רום, זה לא מובן מאליו. מאות מיליוני אנשים שיש להם אייפונים, לעולם לא יקבלו אפשרות שכזו.

כמו כן, משתמש מצוי מצפה שהמוצר המצוי שקנה, פשוט יעבוד, בלי כל מיני התאמות ושפצורים. לי יש סבלנות לחפש ולבדוק רומים (וגם הפצות לינוקס למחשב), אבל בתחומים אחרים אני אסמוך על דעה מקצועית, אקנה מוצר כלשהו ולא אתעסק איתו יותר מדי.
 

רוב הזמן נח

Well-known member
אני מלמד עליהם זכות. ראשית, עצם האפשרות לפתוח בוטלואדר ולהתקין רום, זה לא מובן מאליו. מאות מיליוני אנשים שיש להם אייפונים, לעולם לא יקבלו אפשרות שכזו.

כמו כן, משתמש מצוי מצפה שהמוצר המצוי שקנה, פשוט יעבוד, בלי כל מיני התאמות ושפצורים. לי יש סבלנות לחפש ולבדוק רומים (וגם הפצות לינוקס למחשב), אבל בתחומים אחרים אני אסמוך על דעה מקצועית, אקנה מוצר כלשהו ולא אתעסק איתו יותר מדי.
באפל ידוע שזה מוצר סגור. אז מי שקונה אותו לא יכול להתלונן שזה המצב. בעצם הוא קונה את השיט של אפל כשהוא יודע שיאכילו אותו שם איך שמתחשק להם וטוב לו עם זה.

זה לא צריך להיות ככה באנדרואיד.
 
זה לא צריך להיות ככה באנדרואיד.
מבחינת הצרכנים, זה לא צריך להיות ככה. אלא שמבחינת היצרניות, זה אחלה בחלה. נניח שאתה מנכ"ל חברה כגון Honor. מה עדיף מבחינתך, בהתחשב בתועלת לחברה שאתה עומד בראשה, לאפשר לאנשים להתקין רומים, ואז הם יקנו ממך מכשירים פעם ב-6 - 10 שנים, או למנוע מהם אפשרות שכזאת, ואז הם יחליפו מכשירים כל שנתיים-שלוש?

המצב ישתנה לטובת הצרכנים אך ורק אם האיחוד האירופי יתערב, כמו שהתערב בעניין של כבלי הטעינה של אפל.
 

רוב הזמן נח

Well-known member
מבחינת הצרכנים, זה לא צריך להיות ככה. אלא שמבחינת היצרניות, זה אחלה בחלה. נניח שאתה מנכ"ל חברה כגון Honor. מה עדיף מבחינתך, בהתחשב בתועלת לחברה שאתה עומד בראשה, לאפשר לאנשים להתקין רומים, ואז הם יקנו ממך מכשירים פעם ב-6 - 10 שנים, או למנוע מהם אפשרות שכזאת, ואז הם יחליפו מכשירים כל שנתיים-שלוש?

המצב ישתנה לטובת הצרכנים אך ורק אם האיחוד האירופי יתערב, כמו שהתערב בעניין של כבלי הטעינה של אפל.
אם הצרכנים לא יקנו מכשירים מחברות כאלה, זה הכי יעזור.

וגם לאיכות הסביבה זה יעזור.
 

רוב הזמן נח

Well-known member
במערכת ההפעלה חלונות שבמחשב, יכולים לקחת כמה שנים מרגע שתוכנה כל שהיא מפסיקה להתעדכן/ התמיכה בה מפסיקה, עד שבאמת בפועל היא כבר לא טובה לשימוש.

בשיט של אנדרואיד הם מחליטים בשבילך שכבר אין תמיכה בגרסת התוכנה ולא נותנים לך להשתמש בתוכנה עד שתעדכן אותה. אגב, גם בלינוקס זה ככה.

ואנדרואיד אמור להיות קוד פתוח שטוב יותר לצרכן. אבל בפועל זה שיט אחד גדול וחלונות מבחינת הצרכן עדיפה בהרבה.
 
נערך לאחרונה ב:
למעלה