d a p h n a
New member
סמסטר חדש, קורס חדש...
אתמול בלילה קיבלתי סוף סוף את ההודע המיוחלת לגבי הקורס שבו אתרגל הסמסטר (שימו לב שהסמסטר התחיל לפני שבוע). היום הלכתי להרצאה הראשונה של הקורס, ולאחר מכן לשיחה עם המרצה. הקורס הוא לחלוטין מחוץ לתחום שלי (כלומר, הוא בתחום היסטורי שאני לא יודעת עליו כלום), אבל מין הסתם ככה לומדים. המרצה הוא פוסט-דוק חביב להפליא, ודי "משוגע" במובן החיובי ביותר של המילה. אבל מה שבעיקר מעניין הוא המבנה של הקורס. הוא החליט שבכל סמסטר, סטודנטים יושבים וכותבים עשרות עמודים של עבודות ארוכות, שבסופו של דבר אף אחד לא רואה אותן מלבד הסטודנט והמרצה. זו הפעם הראשונה שהוא מלמד קורס במבנה כזה (הרצאה ולא סמינר קטן), והוא החליט לנצל את הכמות הגדולה של הסטודנטים כדי לנסות לשבור את הפרדיגמה הזו. לכן במקום שהסטודנטים יכתבו בשביל עצמם, הם יתחלקו לקבוצות של שלושה, וכל קבוצה תכתוב 10 עמודים בנושא מסויים. לאחר מכן הם יתאחדו לקבוצות של שישה, וכל קבוצה תערוך את הטקסטים שכתבו שתי קבוצות אחרות. והמטרה? ליצור את הבסיס של טקסטבוק בנושא הקורס, שיועלה אל האינטרנט. בעצם, הסטודנטים יבנו סוג של ויקיפדיה לנושא הקורס. אני חושבת שזה רעיון מעניין. בין השאר שהמרצה מרגיש שמאחר ובראון היא כזו אוניברסיטת עלית, לסטודנטים בה (בין אם הם מגיעים מרקע אליטיסטי ובין אם לא, ויש אצלנו גם וגם) יש זכות גדולה ללמוד במוסד כל כך איכותי ועם כל כך הרבה משאבים ללמידה אקדמית איכותית. הוא מרגיש שזה נכון לנסות ולנצל את הכישורים והמשאבים שעומדים בפני הסטודנטים שלנו כדי להביא את הידע הזה לקבוצה רחבה הרבה יותר. הוא כבר הודיע לנו, המתרגלות, שכל העניין הוא ניסוי, ושנדע שהוא בטוח שהניסוי יכשל כשלון חרוץ, אבל שמתוך הכשלון החרוץ הזה נלמד הרבה מאוד (כבר אמרתי, משוגע במובן החיובי של המילה
). בקיצור, סתם, כל העסק נראה לי מעניין ומאתגר, ומאחר וניהלנו כאן בעבר דיונים על דברים כמו מדע 2.0, חשבתי שאולי זה יעניין אתכם.
אתמול בלילה קיבלתי סוף סוף את ההודע המיוחלת לגבי הקורס שבו אתרגל הסמסטר (שימו לב שהסמסטר התחיל לפני שבוע). היום הלכתי להרצאה הראשונה של הקורס, ולאחר מכן לשיחה עם המרצה. הקורס הוא לחלוטין מחוץ לתחום שלי (כלומר, הוא בתחום היסטורי שאני לא יודעת עליו כלום), אבל מין הסתם ככה לומדים. המרצה הוא פוסט-דוק חביב להפליא, ודי "משוגע" במובן החיובי ביותר של המילה. אבל מה שבעיקר מעניין הוא המבנה של הקורס. הוא החליט שבכל סמסטר, סטודנטים יושבים וכותבים עשרות עמודים של עבודות ארוכות, שבסופו של דבר אף אחד לא רואה אותן מלבד הסטודנט והמרצה. זו הפעם הראשונה שהוא מלמד קורס במבנה כזה (הרצאה ולא סמינר קטן), והוא החליט לנצל את הכמות הגדולה של הסטודנטים כדי לנסות לשבור את הפרדיגמה הזו. לכן במקום שהסטודנטים יכתבו בשביל עצמם, הם יתחלקו לקבוצות של שלושה, וכל קבוצה תכתוב 10 עמודים בנושא מסויים. לאחר מכן הם יתאחדו לקבוצות של שישה, וכל קבוצה תערוך את הטקסטים שכתבו שתי קבוצות אחרות. והמטרה? ליצור את הבסיס של טקסטבוק בנושא הקורס, שיועלה אל האינטרנט. בעצם, הסטודנטים יבנו סוג של ויקיפדיה לנושא הקורס. אני חושבת שזה רעיון מעניין. בין השאר שהמרצה מרגיש שמאחר ובראון היא כזו אוניברסיטת עלית, לסטודנטים בה (בין אם הם מגיעים מרקע אליטיסטי ובין אם לא, ויש אצלנו גם וגם) יש זכות גדולה ללמוד במוסד כל כך איכותי ועם כל כך הרבה משאבים ללמידה אקדמית איכותית. הוא מרגיש שזה נכון לנסות ולנצל את הכישורים והמשאבים שעומדים בפני הסטודנטים שלנו כדי להביא את הידע הזה לקבוצה רחבה הרבה יותר. הוא כבר הודיע לנו, המתרגלות, שכל העניין הוא ניסוי, ושנדע שהוא בטוח שהניסוי יכשל כשלון חרוץ, אבל שמתוך הכשלון החרוץ הזה נלמד הרבה מאוד (כבר אמרתי, משוגע במובן החיובי של המילה
