זה לא או-או. תלמיד נדרש להשקיע כסף בהכשרתו
לנהיגה, ורצוי שההכשרה הזו תהיה הטובה ביותר.
מה שמעניק שיעור נהיגה לא ניתן לקבל בסימולטור, ולהפך, ולכן הפתרון האופטימלי הוא שילוב.
נכון שבלימודי נהיגה בארץ הסימולטור עדיין לא תפס מקום גדול, זה לא אומר שתיאורטית זו התפיסה, כפי שניתן ללמוד מהכשרת טייסים, חיילים, רופאים וכו'.
נכנסת לשיקולי עלות בלי לתת נתונים, אין לי מושג כמה עולה סימולטור נהיגה בארץ, וקשה לכמת במדויק תועלת בלימוד לעומת השקעה (כמה עולה סימולטור לעומת שיעור לתלמיד? כמה זה עולה למורה? כמה לומדים בסביבה מנוהלת לעומת עולם האמיתי?), אבל אחת הסיבות שמשתמשים בו בעולם הוא עלותו הזולה בטווח הארוך לעומת "הדבר האמיתי", והתועלת בלימוד שלו.
שוב, אין לי מושג כיצד מתנהלת ההכשרה בסימולטור נהיגה בארץ, כמה היא עולה, כמה היא טובה, ואולי היא אכן פחות כדאית כרגע, אבל חזרתך על העדפה כללית לשיעור אמיתי אינה נכונה.