סף תסכול נמוך בגיל שנה וחודשיים

יעליתה1

New member
סף תסכול נמוך בגיל שנה וחודשיים

בתי בת שנה וחודשיים, היפוטונית. התחילה לזחול על שש לפני שבועיים. היא ילדה תקשורתית, ורבלית, חייכנית ורגועה. אבל עם זאת יש לה סף תסכול מאוד מאוד נמוך. למשל, היא מנסה להכניס טבעת אחת למגדל הטבעות, לא מצליחה - ועל הנסיון הראשון מתעצבנת, זורקת את המגדל, מעיפה את הטבעת, משמיעה יבבה - ופונה למשחק אחר. כנ"ל עם משחק השחלת הצורות - ברגע בוא היא לא מצליחה היא מעיפה את המשחק בעצבים. אני לא יודעת איך לנהוג. לא רוצה להכריח אותה לנסות שוב אם זה מתסכל אותה כדי לא ליצור אנטי כלפי המשחק, אבל מאידך חוששת לשדר לה מסר שזה ממש לא נורא להיכשל ואין שום סיבה לנסות שוב על מנת להצליח. בקיצור - איך לנהוג ואיך אפשר לעזור לה להעלות את המוטיבציה להצליח? ועוד שאלה - האם התנהגות כזאת אופיינית לגיל או רק לילדים עם סף תסכול נמוך? תודה רבה
 
יעליתה שלום

אני יכולה להבין את ביתך. נשמע לי שהיא מאד מודעת לכך שקשה לה ( אני מאמינה שגם תינוקות יודעים לזהות שקשה להם יותר מלתינוקות אחרים). היא מבינה, היא רוצה לעשות, היא מתכננת,אבל קשה לה להוציא לפועל את התוכניות שלה. היא חוותה תסכולים שנבעו מחוסר הצלחה ולכן הדרך הטובה ביותר לבנות חוויות הצלחה היא לתת לה משימות פשוטות שבהן היא צריכה קצת להתאמץ ( ולא הרבה) על מנת שתצליח. חוויות של הצלחה מעלות את הביטחון העצמי של הפעוט. הוא לומד שהוא יכול ומסוגל. הוא לומד שהוא יכול לבטוח בגוף שלו כשהוא מבקש ממנו לבצע עבורו משהו. אוסף של הצלחות קטנות ללא שיפוטיות על סף התסכול שלה , זו ההמלצה שלי.
 

נאוה ר

New member
יעיליתה שלום!

יש קשר בין מיומנויות מוטוריות עדינות ליכולת לשאת משקל על הידיים. לדברייך רק החלה לזחול אז תני לה את הזמן. מגדל טבעות זה מאוד קשה בגיל הזה. אני מעדיפה משחקים של קופסאות שמכניסים אליהם קופסאות או קוביות. מתחילים עם כלי עם פתח רחב ולאט לאט מצמצמים את הפתח שלו. ילדים מאוד אוהבים את זה. וזה הרבה פחות מתסכל ומביא הרבה יותר הצלחות. בהצלחה נאוה רמון
 
למעלה