ספארי במלדיבים

sishko

New member
ספארי במלדיבים

הי חושבים על ספארי במלדיביים באפריל הקרוב, האם מישהו פה עשה משהו כזה בשנה/שנתיים האחרונות ויכול לתת המלצות? כמו עם מי ולמה ואיך

תודה רבה!
 

odedco

New member
מלדיבים

חוויה מדהימה, מומלץ ביותר. המון קרישים, מנטות, סטינגריי, צבים ושאר יצורים גדולים, אבל לא רק. אם יתמזל מזלך אולי גם קריש לוויתן.
אני הייתי בינואר (השנה) והיה מזג אויר מצויין. לא יודע על אפריל. תשאל...
אני עשיתי עם/דרך ווילד דייב, היה ’10’ גם החברה, גם המדריך מטעמם (מתן) וגם צוות הספינה (ארי קווין) והמדריכים המקומיים, פשוט תענוג אחד גדול...
מנסה לצרף קובץ, מקווה שיתן לך תאבון...
מתנצל אם איכות הוידאו לא משהו, הייתי צריך להקטין כדי שאוכל לצרף... העומק כאן, דרך אגב זה משהו כמו 32–33מ׳ (אפשר לשמוע את המחשבים מצפצפים, כשעוברים את ה 30מ׳ :)...



 

חי בר

New member
מלדיביים

הייתי בשלושה כאלה בשנתיים האחרונות (עוד אחד במרץ הקרוב).

עם מי: תעשיית ספארי צלילו במלדיביים די מפותחת, יש שם כנראה עשרות רבות ואולי אף מאות ספינות פעילות. הסוכנים בארץ (למשל ווייד דייב שהוזכר בפוסט הקודם) יש קשר עם לא מעט סירות, כך שברוב המקרים הם יכולים למצוא ספינה זמינה בתאריכים שמתאימים לך, או לפחות מספיק קרובים.

כמובן שאתה יכול גם ליצור קשר ישירות עם חלק ממפעילי הסירות, אבל המחיר לא בהכרח שונה ממה שמציעים הסוכנים בארץ. בכל אחד מהפעמים שיצאתי לספארי היתה בעיה כזו או אחרת- אין טיסות ישירות למלדיביים אז יש טיסות ביניים שיכולות להשתבש) למשל טיסת הביניים התעכבה בשמונה שעות כי לצוות לא היה מספיק זמן לנוח כך שלמעשה היינו אמורים לפספס את הספינה ביום. כמובן שעד שהודיעו לנו שהטיסת המשך בוטלה השעה היתה כבר אחרי חצות, והטיסה נדחתה לשעה שבע בבוקר (קרי להיות בשדה התעופה בסביבות חמש בבוקר)- ובסוף שבוע. למה אני מבלבל את השכל עם זה? כי ללא ערוץ קשר ישיר עם סוכן שאיפכת לו ממך (במקרה שלי דודו ואילן ורד מויילד דייב) אתה תקוע באמצע הדרך בסופשבוע ובשעות שאין לך עם מי לדבר. אבל ברגע שיידענו את דודו ורד על הבעיה, הלכנו לישון בראש שקט ידענו שכאשר נעלה על טיסת ההמשך כולם עדיין ישנים ואנחנו מגיעים למלדיביים באיחור של יום - אבל יש מי שדואג לנו לכל הלוגיסטיקה. ללא העזרה הזאת, ייתכן מאוד והחופש שלך היתה נדפקת, בלשון המעטה. בפועל, בזמן שאנחנו היינו באוויר בטיסת המשך למלדיביים, דודו ורד ארגן את טיסת המשך השניה (בתוך המלדיביים, פספסנו אותה באיזה 8 שעות) משם באו לאסוף אותנו במיוחד באיזה מעגן סמוך והקפיצו אותנו לספינה באמצע הלילה, כך שהתעוררנו עם כל שאר הצוללנים בבוקרו של היום השני לספארי ולמעשה פספסנו רק את הצ'ק דייב כי לרוב היום הראשון תמיד זה התארגנויות ולוגיסטיקה (תדריכים, הסברים, הכנת ציוד וכו').

עצתי- לך על הארגון עם סוכן מנוסה כדוגמת האחרים ורד / ויילדייב, החברה הגאוגרפית וכו' (אני לא מכיר אחרים זה לא אומר שאין). זה לא יותר יקר וגם אם יכולת למצוא דיל 200$ יותר זול- זה לא שווה הסיכון.

איפה? יש הרבה מסלולים (המלדיביים זה גושי אטולים / איי אלמוגים שמתשרעים על שטח עצום של כמה מאות ק"מ), כל מסלול משווק עם איזושהי ייחודיות משלו "רחוק מההמון הסואן", "מלא כרישים" הבטחות לכרישי לוויתן ומה לא. חלק כמובן נכון, חלק קצת הגזמה. עשינו גם מסלול אחד מאוד דרומי שמצריך טיסת ביניים נוספת בתוך המלדיביים. זה מייקר את הספארי בכמה מאות $, מחסיר לך יום או יומיים (בגלל הטיסות ביניים- או שאתה צריך להאריך את החופשה בהתאם, בהנחה שאין לך אילוצי עבודה, ילדים וכו') ובטיסה לארץ השוונה חוויות עם צוללנים שעשו את המסלול "הרגיל" הגענו למסקנה שרואים פחות או יותר את אותם הדברים ונהנים באותה המידה. כל הפעמים הבאות עשינו ונעשה את המסלולים הקרובים- לפחות מבחניתנו תוספת הזמן, הטרחה והמאמץ (נו, ומחיר) להגיע למסלול "מיוחד" לא מצדיקה מחיר כמעט כפול (זמן ועלות). ייתכן ואחרים ימליצו אחרת, מבחינתי במסלול המיוחד ראיתי בצלילה אחת 100 כרישים ובסלול הרגיל "רק" 30, אלה כרישים מהסוג "פחדן" שממילא לא מתקבים אליך פחות מאיזה 5-10 מטרים, כך שעוצמת החוויה לא שונה בהרבה. המסלול "הרגיל" מצאנו גם הרבה יותר מגוון מבחינת הצלילות.

אמ"לק גם אתה לא ממש חייב מדריך מלווה ישראלי עדיין עדיף לתכנן דרך מפעיל מנוסה דוגמת וויילד דיייב והחברה הגאוגרפית, מבחינת עלות/תועלת לך על המסלול הקלאסי. לא יודע לגבי התנאים באפריל. מה שלא תבחרו לעשות שם תהנו מהצלילות ביג טיים, זה די מובטח. סיכוי לראות כריש לוויתן אף פעם לא 100% אם מבטיחים לך 100% אל תאמין
 
למעלה