תקנון "ספארקו 500" - חלק 2
תקנון התחרות 1. קארט אשר ירד מהמסלול או הסתבסב, יחזור להתחרות רק כאשר נתיב הנסיעה פנוי ובכל מקרה לא ייסע כנגד כיוון התנועה. נהג אשר יורד מהמסלול או מסתבסב באופן עקבי יחשב כנהג לא זהיר והוא עלול להיות מורחק מהתחרות על פי החלטת השופט הראשי ומנהל התחרות. 2. מתחרה שמסיבה כלשהי הקארט שלו תקוע על המסלול, יניף ידיים באוויר ויחזור לתחרות באופן שלא יפריע או יסכן מתחרים אחרים. בכל מקרה, אין לצאת מהקארט אלא באישור אחד מבעלי התפקידים. 3. בעת כניסה לפיטס, עצירה או האטה חריגה, יאותת המתחרה על כוונתו מבעוד מועד על ידי הנפת יד באוויר. 4. כניסה לשטח הפיטס והמסלול מותרת אך ורק לבעלי התפקידים והנהגים במקצה הרלוונטי. כל מתחרה ו/או אדם אחר אינו רשאי להיכנס אל שטח הפיטס והמסלול ללא אישור ממנהל התחרות. אי ציות לסעיף זה תגרור ענישה לאדם או הקבוצה אליה הוא קשור. 5. התחרות תתקיים בכל תנאי מזג אוויר. 6. סדר הזינוק: הקארטים יסודרו באופן אקראי בתור אחד. הנהגים יתיישבו על הקארט אותו הגרילו בהתאם למיקומו. 7. הזינוק יעשה ממצב נסיעה (Rolling Start). הנהגים יצאו להקפות ראווה איטיות כשהם מסודרים בתור אחד עפ"י סדר ההזנקה המקורי. 8. עצירת התחרות ע"י דגל אדום: 8.1. אם הושלמו עד 50 הקפות, המקצה יחודש מתחילתו עפ"י סדר הזינוק המקורי ולמספר ההקפות המקורי. 8.2. אם הושלמו בין 50 ל-450 הקפות, התחרות תוזנק מחדש להשלמת ההקפות שנותרו + הקפה אחת. הזינוק המחודש יעשה עפ"י הדרוג במקצה הקפה אחת לפני העצירה. מתחרים שפרשו או נפסלו לפני עצירת המקצה אינם רשאים להתחרות במקצה המחודש. 8.3. אם הופסקה התחרות לאחר שהושלמו 450 הקפות או יותר, המקצה לא יחודש והתוצאות יקבעו עפ"י הדרוג במקצה הקפה אחת לפני העצירה. 9. במידה ומנוע כבה: 9.1. טרם הזינוק: תיעצר ההזנקה, יונע המנוע ויערך זינוק חדש עפ"י סדר הזינוק המקורי. 9.2. לאחר הזינוק ובטרם הושלמה הקפה אחת: תיעצר התחרות, יונע המנוע ויערך זינוק מחדש עפ"י סדר הזינוק המקורי. 9.3. לאחר שהושלמה הקפה אחת: לא תיעצר התחרות. הקארט יונע והנהג ימשיך בנסיעה. 9.4. מנוע שכבה כתוצאה מרשלנות הנהג לא יביא לעצירת התחרות. המנוע יונע והנהג ימשיך בנסיעה. 10. מספר ההקפות: התחרות מורכבת ממקצה אחד בן 500 הקפות. 11. המנצחים: אלופי "ספארקו 500" יהיו נהגי הקבוצה הראשונה שתסיים את 500 ההקפות. שאר הקבוצות ידורגו בהתאם למספר ההקפות שלהן ומיקומן. 12. בתום התחרות יערך טקס הפודיום למנצחים שיוכתרו אלופי "ספארקו 500" לשנת 2007. קבוצות וחילופים 1. מספר הקבוצות המקסימלי יעמוד על 15 (בהתאם לאישור מנהל האירוע). 2. מינימום בקבוצה 2 נהגים. מקסימום 3 נהגים. 3. על כל קבוצה לערוך מינימום של 5 חילופי נהגים (פרט לנהג הראשון). מועדי החילופים נתונים לשיקול דעת הקבוצה. על כל נהגי הקבוצה הרשומים לנהוג לפחות פעם אחת. 4. החלפת קארט בשל תקלה טכנית תחשב כחילוף. הקבוצה יכולה לנצל הכניסה לשם חילוף נהג. 5. החלפת נהג בשל פסילה לא תחשב כחילוף. 6. במידה ומספר קארטים נמצאים בפיטס, היתרון יינתן לקבוצה שנכנסה ראשונה. 7. חילוף קארט יעשה עם כל חילוף נהג. תקנון עקיפות שימו לב כי עקיפה היא זכות בסיסית ולגיטימית של נהג בתחרות. 1. נהג יכול להשתמש במלוא רוחב המסלול כל עוד הוא נמצא לבדו אך ברגע שקארט נוסף מגיע מאחור, בין אם הוא מהיר זמנית או עקבית, הוא יבחר בקו נסיעה אחד על מנת לאפשר לקארט מאחור את הזכות לעקוף. הנהג יבחר קו נסיעה ולא ישנה אותו עד לאחר הפנייה. 2. פגיעה סיסטמתית בנהג אחר, תגרור פסילתו של המתחרה. 3. הפניות, כולל הכניסה והיציאה מהן, ניתנות להתמודדות בין הנהגים כל עוד הם נמצאים תחומי המסלול וכל עוד הם נמנעים ממגע האחד בשני. 4. עקיפה מותרת גם מימין וגם משמאל כל עוד היא מתקיימת בהתאם ל"חוק החצי": 4.1. קארט מוביל: קארט אשר ממוקם ראשון מבין שני קארטים או יותר. קארט יחשב כמוביל כאשר מיקומו יהיה יותר מחצי קארט קדימה ביחס לקארט הנוסף. יתרון בחירת קו הנהיגה עומד לזכותו. הנהיגה במרכזו של הנתיב אסורה על הקארט המוביל. 4.2. קארט עוקב: קארט אשר ממוקם אחרי קו מרכז הקארט המוביל. על הקארט העוקב לאפשר למוביל לבחור בקו הנהיגה הנכון ואסור לו להפריע לו. 4.3. קארטים מקבילים: קארטים אשר ממוקמים אחד לצידו של השני. קארט יחשב כמקביל ברגע שעבר את קו מרכז הקארט הקדמי וזאת לפני כניסתם לפנייה. כל קארט יישאר בקו הנהיגה שלו ולא יסטה לקו הנהיגה של האחר או יידחק את הקארט האחר. 5. נהיגה למטרת עיכוב או חסימת נהג כמו שינוי כיוון פתאומי, שינוי כיוון יותר מפעם אחת, דחיקת קארט מכוונת אל צידי המסלול או כל תנועה חריגה מכוונת אסורים בהחלט ויגררו ענישה בהתאם לחומרת הפגיעה. נהיגה מתמשכת בצורה מסוכנת, אפילו שלא בזדון, תגרור פסילת הנהג מהמקצה ואף מהתחרות. 6. כל חסימה המבוצעת ע"י נהג אחד או מספר נהגים אם למטרה משותפת או לא, אסורה בכללן נהיגה במרכזו של הנתיב ולנהג יסומן בדגל הכחול גם אם הוא לא סמן אחורי. נהיגה מתמדת של נהגים זה לצד זה מותרת כל עוד אין נהג מאחור אחרת יסומן להם בדגל כחול. 7. הענישה בגין התעלמות מהדגל הכחול תקפה גם למקרה בו נהג חוסם חלק מהמסלול ואף תהיה חמורה יותר במידה והחסימה תהיה סיסטמתית ואף תביא להרחקת הנהג. כנ"ל במקרים בהם נהג ינוע במסלול מצד אחד לצד השני במטרה למנוע מנהג אחר לעקוף. בברכת תחרות מהנה ובטוחה, ירון אדרי eDriveIL מנהל ומפיק - "ספארקו 500"