"ספארקו 500" אירוע הקארטינג הראשון מסוגו בישר

Yaron Edry

New member
"ספארקו 500" אירוע הקארטינג הראשון מסוגו בישר

אירוע הספורט המוטורי הגדול ביותר בארה"ב הוא ה"אינדי 500". השנה יערך מירוץ ה"אינדי 500" ה-91 במספר ביום ראשון ה-27 למאי 2007. לרגל המירוץ, יערך לראשונה בישראל מירוץ קארטינג 4 פעימות במסלול אובאלי לאורכן של 500 הקפות. לצורך כך, ישונה תוואי המסלול של "אלפא קארטינג – מיני ישראל" והמתחרים יקיפו אותו 500 פעם עד לדגל השחמט. אורכה של כל הקפה כ-400 מטר כך שהמתחרים יעברו במהלך המירוץ מרחק של כ-200 ק"מ של אינספור קרבות צמודים ועקיפות. זמן הקפה מוערך ב-20 שניות ואורכו של המירוץ כ-3 שעות. מספר הנהגים בכל קבוצה הינו מינימום של 2 נהגים ומקסימום של 3 נהגים. המירוץ יתקיים ביום שישי ה-01/06/2007. ההרשמה למירוץ תחל בעוד מספר ימים ומספר הקבוצות מוגבל. פרטים נוספים יבואו בהמשך... ירון אדרי - מפיק המירוץ
 

Yaron Edry

New member
תקנון "ספארקו 500" - חלק 1

ביום ראשון יפורסמו תאריכים לאימונים מרוכזים. ההרשמה נפתחת גם היא ביום ראשון אצלי ולא במסלול. המעוניינים, ניתן להשיג אותי בטלפון: 050-6565666 התקנון מצורף בהמשך: תקנון "ספארקו 500" - 2007 תקנון כללי 1. תחרות "ספארקו 500" מתקיימת בכפוף לתקנון זה. 2. רשאים להשתתף בתחרות נהגים עפ"י סדר העדיפויות הבא: 2.1. נהגים בעלי ניסיון קודם בתחרויות קארטינג מיקצועיים. 2.2. נהגים בעלי רשיונות קארטינג. 2.3. נהגים בעלי ניסיון נהיגה בקארטינג. 3. כל המתחרים ובעלי התפקידים כפופים לתקנון זה ועליהם לדעת אותו ולנהוג בהתאם. 4. במידה ויתבקשו על ידי המארגנים או בעלי המסלול, יחתמו המתחרים על טופס שחרור מאחריות. 5. בתחילת יום התחרות יוגדרו מנהל התחרות, השופטים והמרשלים ויובאו לידיעת הנהגים. מנהל התחרות הינו הסמכות הניהולית העליונה והשופט הראשי הינו הסמכות השיפוטית העליונה. 6. למרשלים סמכות כמשקיפי מסלול ובעת מחלוקת ישמשו כעדים. המרשלים יתפקדו גם כדגלנים ויש להישמע להוראותיהם כל עת התחרות. 7. תדריך נהגים זהו מפגש הנקרא על ידי מנהל התחרות ומטרותיו: 7.1. לאזכר למתחרים נושאים מהתקנון הרלוונטיים ליום התחרות בכללם חוקים ודגלים עיקריים. 7.2. לעלות נקודות בנוגע לבטיחות כללית ובטיחות המסלול הרלוונטי. 7.3. להבהיר נקודות לא ברורות בנוגע לתקנון. 7.4. כל המתחרים חייבים להיות נוכחים בתדריך. מתחרה אשר לא יופיע או יאחר לתדריך לא ישתתף בתחרות. בסמכותו הבלעדית של מנהל התחרות לאשר השתתפות למתחרה שלא להגיע לתדריך הנהגים בהתאם לסיבותיו ובתנאי שהמתחרה דאג לידע אותו מבעוד מועד. תקנון ענישות 1. נהג אשר יחרוג מתקנון זה יוענש בהתאם לחומרת העבירה בעונשים הבאים: 1.1. אזהרה תוטל על קבוצה שנהגה עבר על תקנון זה או נהג באופן בלתי ספורטיבי. אזהרה חוזרת תגרור ענישת STOP&GO למשך כל אורך התחרות. 1.2. אזהרה חמורה תוטל על נהג וקבוצתו עפ"י שיקול דעתו של השופט ומשמעותה פסילת הקבוצה על כל ענישה ולו הקטנה ביותר. 1.3. עונש STOP&GO יינתן לקבוצה שקיבלה אזהרה שנייה ויותר ו/או קבוצה שביצעה מהלך בלתי ספורטיבי אל מול שאר המתחרים. הנהג ייכנס בזהירות אל הפיטס ויעצור בקו העצירה. משך העצירה בהתאם לחומרת העבירה. 1.4. פסילה תינתן לנהג אשר חרג או פגע בנהג אחר בצורה חריגה. הנהג ייאלץ לבצע חילוף כפוי והוא יהיה רשאי לחזור בשאר החילופים הקבועים. במקרים חריגים, יורחק נהג מהתחרות וקבוצתו לא תוכל להמשיך להשתמש בשירותיו. 1.5. כל נגיעה במנוע הקארט או ברכיביו, תגרור ענישת הנהג והקבוצה. 2. כספי ההשתתפות לא יוחזרו לאחר שהקבוצה עלתה למסלול. תקנון ציוד 1. הנהג יצויד בציוד החובה הנ"ל: 1.1. חובה על הנהג לחבוש קסדת מגן תקנית מלאה אותה ניתן לקבל במסלול המארח. הקסדה תהיה רכוסה ומהודקת משך כל זמן הנהיגה במסלול. 1.2. חובה על הנהג ללבוש חליפה מלאה (אין חובת שימוש בחליפה בתקן CIK). החליפה תהיה סגורה ושרווליה מופשלים משך כל זמן הנהיגה במסלול. 1.3. חובה על הנהג ללבוש כפפות משך כל זמן הנהיגה במסלול. 1.4. חובה על הנהג להצטייד בנעליים סגורות משך כל זמן הנהיגה במסלול. 1.5. כל שאר הציוד כגון מגני צוואר, מגני צלעות וכדומה הינם בגדר המלצה. 1.6. הנהגים רשאים למתג את ציודם ע"י נותני חסות. תקנון דגלים 1. הדגלים הינם סימנים וויזואליים מוסכמים השומרים על הבטיחות והספורטיביות במסלול וחובה לציית להם: 1.1. דגל צהוב - נייח: סכנה, האט. אסור לעקוף עד חלוף הסכנה. מתנפנף: סכנה מיידית, האט ותהיה מוכן לשינוי נתיב או עצירה מוחלטת. אסור לעקוף עד חלוף הסכנה בהגיעכם לפנייה הבאה אחריה. עקיפה בדגל צהוב תחייב את הקבוצה בעונש STOP&GO 1.2. דגל כחול – לא ייעשה שימוש בדגל כחול במהלך התחרות. 1.3. דגל שחציו שחור וחציו לבן - אזהרה לפני ענישה על התנהגות בלתי ספורטיבית. הוצאת הדגל יכולה לבוא בליווי מספר הקארט. 1.4. דגל שחור – פסילה/עונש STOP&GO. הנהג יחזור לפיטס תוך הקפה אחת מהצגת הדגל והוא יעצור בקו העצירה. 1.5. דגל שחור עם עיגול כתום במרכזו ומספר הקארט - הנהג חייב לחזור לפיטס מיידית ובאופן זהיר עקב תקלה בקארט או חילוף כפי שנקבע. הנהג או הנהג המחליף ימשיכו בקארט החלופי. 1.6. דגל אדום - עצירת מיידית של התחרות. יש לחזור בנסיעה איטית לאזור הפיטס ולהיות מוכן לעצירה מלאה. תוצאת התחרות תקבע לפי סעיף 3 בתקנון התחרות. 1.7. שלט LAST LAP - הקפה מלאה אחרונה לתחרות. 1.8. דגל שחמט - סיום התחרות. יונף למנצח התחרות ולכל הנהגים שאחריו.
 

Yaron Edry

New member
תקנון "ספארקו 500" - חלק 2

תקנון התחרות 1. קארט אשר ירד מהמסלול או הסתבסב, יחזור להתחרות רק כאשר נתיב הנסיעה פנוי ובכל מקרה לא ייסע כנגד כיוון התנועה. נהג אשר יורד מהמסלול או מסתבסב באופן עקבי יחשב כנהג לא זהיר והוא עלול להיות מורחק מהתחרות על פי החלטת השופט הראשי ומנהל התחרות. 2. מתחרה שמסיבה כלשהי הקארט שלו תקוע על המסלול, יניף ידיים באוויר ויחזור לתחרות באופן שלא יפריע או יסכן מתחרים אחרים. בכל מקרה, אין לצאת מהקארט אלא באישור אחד מבעלי התפקידים. 3. בעת כניסה לפיטס, עצירה או האטה חריגה, יאותת המתחרה על כוונתו מבעוד מועד על ידי הנפת יד באוויר. 4. כניסה לשטח הפיטס והמסלול מותרת אך ורק לבעלי התפקידים והנהגים במקצה הרלוונטי. כל מתחרה ו/או אדם אחר אינו רשאי להיכנס אל שטח הפיטס והמסלול ללא אישור ממנהל התחרות. אי ציות לסעיף זה תגרור ענישה לאדם או הקבוצה אליה הוא קשור. 5. התחרות תתקיים בכל תנאי מזג אוויר. 6. סדר הזינוק: הקארטים יסודרו באופן אקראי בתור אחד. הנהגים יתיישבו על הקארט אותו הגרילו בהתאם למיקומו. 7. הזינוק יעשה ממצב נסיעה (Rolling Start). הנהגים יצאו להקפות ראווה איטיות כשהם מסודרים בתור אחד עפ"י סדר ההזנקה המקורי. 8. עצירת התחרות ע"י דגל אדום: 8.1. אם הושלמו עד 50 הקפות, המקצה יחודש מתחילתו עפ"י סדר הזינוק המקורי ולמספר ההקפות המקורי. 8.2. אם הושלמו בין 50 ל-450 הקפות, התחרות תוזנק מחדש להשלמת ההקפות שנותרו + הקפה אחת. הזינוק המחודש יעשה עפ"י הדרוג במקצה הקפה אחת לפני העצירה. מתחרים שפרשו או נפסלו לפני עצירת המקצה אינם רשאים להתחרות במקצה המחודש. 8.3. אם הופסקה התחרות לאחר שהושלמו 450 הקפות או יותר, המקצה לא יחודש והתוצאות יקבעו עפ"י הדרוג במקצה הקפה אחת לפני העצירה. 9. במידה ומנוע כבה: 9.1. טרם הזינוק: תיעצר ההזנקה, יונע המנוע ויערך זינוק חדש עפ"י סדר הזינוק המקורי. 9.2. לאחר הזינוק ובטרם הושלמה הקפה אחת: תיעצר התחרות, יונע המנוע ויערך זינוק מחדש עפ"י סדר הזינוק המקורי. 9.3. לאחר שהושלמה הקפה אחת: לא תיעצר התחרות. הקארט יונע והנהג ימשיך בנסיעה. 9.4. מנוע שכבה כתוצאה מרשלנות הנהג לא יביא לעצירת התחרות. המנוע יונע והנהג ימשיך בנסיעה. 10. מספר ההקפות: התחרות מורכבת ממקצה אחד בן 500 הקפות. 11. המנצחים: אלופי "ספארקו 500" יהיו נהגי הקבוצה הראשונה שתסיים את 500 ההקפות. שאר הקבוצות ידורגו בהתאם למספר ההקפות שלהן ומיקומן. 12. בתום התחרות יערך טקס הפודיום למנצחים שיוכתרו אלופי "ספארקו 500" לשנת 2007. קבוצות וחילופים 1. מספר הקבוצות המקסימלי יעמוד על 15 (בהתאם לאישור מנהל האירוע). 2. מינימום בקבוצה 2 נהגים. מקסימום 3 נהגים. 3. על כל קבוצה לערוך מינימום של 5 חילופי נהגים (פרט לנהג הראשון). מועדי החילופים נתונים לשיקול דעת הקבוצה. על כל נהגי הקבוצה הרשומים לנהוג לפחות פעם אחת. 4. החלפת קארט בשל תקלה טכנית תחשב כחילוף. הקבוצה יכולה לנצל הכניסה לשם חילוף נהג. 5. החלפת נהג בשל פסילה לא תחשב כחילוף. 6. במידה ומספר קארטים נמצאים בפיטס, היתרון יינתן לקבוצה שנכנסה ראשונה. 7. חילוף קארט יעשה עם כל חילוף נהג. תקנון עקיפות שימו לב כי עקיפה היא זכות בסיסית ולגיטימית של נהג בתחרות. 1. נהג יכול להשתמש במלוא רוחב המסלול כל עוד הוא נמצא לבדו אך ברגע שקארט נוסף מגיע מאחור, בין אם הוא מהיר זמנית או עקבית, הוא יבחר בקו נסיעה אחד על מנת לאפשר לקארט מאחור את הזכות לעקוף. הנהג יבחר קו נסיעה ולא ישנה אותו עד לאחר הפנייה. 2. פגיעה סיסטמתית בנהג אחר, תגרור פסילתו של המתחרה. 3. הפניות, כולל הכניסה והיציאה מהן, ניתנות להתמודדות בין הנהגים כל עוד הם נמצאים תחומי המסלול וכל עוד הם נמנעים ממגע האחד בשני. 4. עקיפה מותרת גם מימין וגם משמאל כל עוד היא מתקיימת בהתאם ל"חוק החצי": 4.1. קארט מוביל: קארט אשר ממוקם ראשון מבין שני קארטים או יותר. קארט יחשב כמוביל כאשר מיקומו יהיה יותר מחצי קארט קדימה ביחס לקארט הנוסף. יתרון בחירת קו הנהיגה עומד לזכותו. הנהיגה במרכזו של הנתיב אסורה על הקארט המוביל. 4.2. קארט עוקב: קארט אשר ממוקם אחרי קו מרכז הקארט המוביל. על הקארט העוקב לאפשר למוביל לבחור בקו הנהיגה הנכון ואסור לו להפריע לו. 4.3. קארטים מקבילים: קארטים אשר ממוקמים אחד לצידו של השני. קארט יחשב כמקביל ברגע שעבר את קו מרכז הקארט הקדמי וזאת לפני כניסתם לפנייה. כל קארט יישאר בקו הנהיגה שלו ולא יסטה לקו הנהיגה של האחר או יידחק את הקארט האחר. 5. נהיגה למטרת עיכוב או חסימת נהג כמו שינוי כיוון פתאומי, שינוי כיוון יותר מפעם אחת, דחיקת קארט מכוונת אל צידי המסלול או כל תנועה חריגה מכוונת אסורים בהחלט ויגררו ענישה בהתאם לחומרת הפגיעה. נהיגה מתמשכת בצורה מסוכנת, אפילו שלא בזדון, תגרור פסילת הנהג מהמקצה ואף מהתחרות. 6. כל חסימה המבוצעת ע"י נהג אחד או מספר נהגים אם למטרה משותפת או לא, אסורה בכללן נהיגה במרכזו של הנתיב ולנהג יסומן בדגל הכחול גם אם הוא לא סמן אחורי. נהיגה מתמדת של נהגים זה לצד זה מותרת כל עוד אין נהג מאחור אחרת יסומן להם בדגל כחול. 7. הענישה בגין התעלמות מהדגל הכחול תקפה גם למקרה בו נהג חוסם חלק מהמסלול ואף תהיה חמורה יותר במידה והחסימה תהיה סיסטמתית ואף תביא להרחקת הנהג. כנ"ל במקרים בהם נהג ינוע במסלול מצד אחד לצד השני במטרה למנוע מנהג אחר לעקוף. בברכת תחרות מהנה ובטוחה, ירון אדרי eDriveIL מנהל ומפיק - "ספארקו 500"
 

Yaron Edry

New member
הזמנה למירוץ

אירוע הספורט המוטורי הגדול ביותר בארה"ב הוא ה"אינדי 500" המתקיים מידיי שניה באינדיאנפוליס. השנה יערך מירוץ ה"אינדי 500" ה-91 במספר ביום ראשון ה-27 למאי 2007. לרגל המירוץ האמריקני, ייערך לראשונה בישראל מירוץ קארטינג 4 פעימות במסלול אובאלי הזהה בצורתו למסלול באינדיאנפוליס ולאורכן של 500 הקפות. לצורך כך, ישונה תוואי המסלול של "אלפא קארטינג – מיני ישראל" והמתחרים יקיפו אותו 500 פעם עד לדגל השחמט. המירוץ ייערך במתכונת של מירוץ סיבולת כאשר בכל קבוצה 2 או 3 נהגים. אורכה של כל הקפה בתוואי המסלול החדש כ-400 מטר ובמהלך המירוץ יגמעו המתחרים מרחק של כ-200 ק"מ. זמן השיא להקפה מוערך ב-18 שניות ואורכו של המירוץ כ-3 שעות סה"כ. המירוץ יתקיים ביום שישי ה-01/06/2007 החל מהשעה 13:00. עלות ההשתתפות לקבוצה: 690 ש"ח רוצים לצפות במירוץ? הכניסה ללא תשלום מספר הקבוצות מוגבל. לפרטים והרשמה, ירון אדרי eDriveIL [email protected] 050-6565666
 

Yaron Edry

New member
ימי אימון

לקראת המירוץ יערכו שני אימונים בהם יפתח המסלול האובאלי במיוחד. יום שלישי בין השעות 17:00-18:00 יום רביעי בין השעות 18:00-19:00 עלות מקצה בן 10 דקות (כ-30 הקפות בפול גז...): 40 ש"ח במקום 50. לא חובה להיות בעל רישיון קארטינג וכל אחד יכול להגיע לאימון (חובת ציות לצוות המקצועי כמובן). ירון אדרי
 

Yaron Edry

New member
סיקור "ספארקו 500" בוואלה! רכב

http://cars.walla.co.il/?w=/4704/1117763
 
למעלה