ספקות - התייעצות

tlingit

New member
ספקות - התייעצות

כמה זמן לתוך האימון אתם מרגישים נוח עם מתאמן/מתאמנת שמבטאים ספקות לגבי המצאותם בתהליך האימון
למשל עד כמה זה רעיון טוב להם להיות באימון, אם בכלל נכון להתאמן על הנושא שבמוקד האימון, אולי בכלל אין סיכוי/טעם באימון וכו' מצד אחד ספקות הם חלק מובנה בתהליך, בכל עשיה שנועדה להשיג שינוי מצד שני להיות יותר מדי עם הספק אולי משאיר את המתאמן/מתאמנת "מחוץ למשחק" איך אתם רואים את הדברים
 
אם הספק היה

בתחילת הדרך? ואם כך מה היה הדרייב שהניע להכנס לתהליך? מה היה הרצון? ומה היתה ההבטחה? מדברייך לא כל כך ברור לי אם הספק היה בתחילת התהליך,או שהתהליך בנה את הספק? ההבטים שונים וכך גם ההתיחסות. ספקות שעולים בזמן האימון יכולים לשמש כנושא אימון בפני עצמו- ומדוע הבחירה להתאמן על נושא שמראש בהגדרה אין סיכוי/טעם. איך את מרגישה כמאמנת בתהליך לא פחות חשוב ממה שקורה למאומן/נת להבהיר את התחושה שלך וליצור בהירות לגבי הספק ולא לפחד לפתוח את הנושא מן הסתם יעלו הרבה מאד תכנים שמסתתרים מאחורי ההגדרה "ספק" בהצלחה רבקה בן אלי
כישורי חיים HOLYSTcOACH .
 

tlingit

New member
../images/Emo142.gif

הספקות עולים מפעם לפעם, לאורך כל תהליך האימון לכן השאלה לי אין ספק שהאימון יכול להצליח ושהמטרות ניתנות להשגה
 
הרבה. ולא מפחיד אותי

אני גם מגלה שהם מביעים ספקות כאשר התהליך בעיצומו ויש נסיקה אדירה אני חושבת שזה חלק מהתהליך עצמו של השינוי של החשש או השמחה מהשינוי של העוצמה של השינוי כי כשאני מבקשת ממתאמן לומר מה התובנות שהוא/היא לוקח עימו מהאימון תמיד יש תובנות מאד חזקות גם אם רגע לפני זה הובע ספק בחשיבות או בצורך באימון. אני חושבת שכאשר אנו משלמים כסף אנו בוחנים כל הזמן עלות - תועלת, וזה החלק של הבעת הספקות באימון.
 
מבקש הבהרה

את אומרת כמה זמן לתוך האימון אתם מרגישים נוח עם מתאמן/מתאמנת שמבטאים ספקות לגבי המצאותם בתהליך האימון את מתכוונת מתי מרגישים נוח להתייחס לזה באופן ישיר? או אחרי כמה זמן הבעת הספקות החוזרת מתחילה לגרום להרגשת אי נוחות? או משהו אחר יום מבורך
 

tlingit

New member
אני אוהבת את דרך החשיבה שלך

גם אם המון פעמים היא מפתיעה אותי...
אני מתכוונת מתי ואיך מזהים שהספקות באים ממקום שמפריע למתאמן/מתאמנת להתקדם באימון כי, כמו שכבר כתבו, לספקות יש גם תפקידים מועילים (אפילו כשסתום לחץ)
 
חן חן ../images/Emo13.gif מקווה שאני גם מועיל

לא רק יפה
לגבי זיהוי הספקות - אישית לא הייתי מייחס זיהוי או מדידה ספציפיים לגביהם כי ספק הוא טיבעי. יחד עם זה אני כן שם דגש על השאלה "היכן אנחנו באימון? היכן אנחנו ביחס למטרות?" לאו דווקא מתוך כוונה להיות משימתיים יתר על המידה אלא מתוך התבוננות במקום בו נמצא הלקוח והמקום הזה הוא יחסי. אם עולה שאלה בנוגע להתקדמות או למקום בו הוא נמצא מבררים, שם אולי יעלה באופן טיבעי הספק במכשול. אחרי שאמרתי את כל זה, ומבלי שאתפס כפרויידיאני מדי (תגידי לי את כמובן) השאלה הקודמת שלי באה דווקא מצמד מילים שבחרת
להשמיט כאן, בניסוח מחדש של התהיה שלך. כמה זמן לתוך האימון אתם מרגישים נוח עם מתאמן/מתאמנת שמבטאים ספקות לגבי המצאותם בתהליך האימון אם זו יותר מבחירת מילים גרידה - חישבי מה בדיוק לא נוח? יום מבורך
 
מותר לי במקומה?

אני חושבת שעם כל זה שאנו יודעים שכל תהליך מלווה בספקות, בבחינה, בחשיבה, בצעד אחורה ושניים קדימה ולפעמים להיפך, הבעת ספק מגיעה אל מקומות אחרים שלנו. כמה שנהיה מקצועיים ויודעים ומכירים ומצפים לפעמים לא ברור לנו אם הספק הוא באמת בגלל כל הדברים שנמנו בשרשור הזה או בגלל דברים שעוד לא עלינו עליהם. וכשיש לנו חשש שלא עלינו על משהו, יש לנו אי נוחות, כי אנחנו תמיד רוצים להיות הכי טובים שיש
 

ליפט

New member
שאלה מצוינת

זה בדיוק אחד הדברים עימם אני מתמודדת בימים אלה. בנסיון לתת לעצמי מענה לשאלה מה נדרש להצלחה בתהליך האימון אצלי. מה המשותף למצליחנים ומה לפחות מצליחים או כאלה שהתהליך שלהם לא התקדם לשום מקום משמעותי. כשאני מנטרלת לרגע פרמטרים שקשורים בי כמאמנת ואחרים, אני יכולה לאמר שאחד הדברים שבלטו לי במיוחד הוא מידת ההתמסרות. אלה ששמו את הספקות שלהם בצד והחליטו "להתאבד" על הנושא, עברו תהליך מדהים. אלה שהרשו לעצמם ללכת בנתיב חדש, להתנסות ולחוות באופן טוטאלי, עשו את הפריצות דרך הכי גדולות והשינויים הכי יציבים. לעומתם, בצד השני, נמצאים אלה שמגיעים עם ספקות וטורחים להעלות אותם שוב ושוב, נתקעים ואז יש שתי אפשרויות: 1. לטפל בהתנגדויות הטבעיות באופן מודע 2. להפרד - הבחירה תהיה תלויה כמובן במתאמן. "ספק" משקף את מה שהמתאמן מאמין בו. כשאני בספק בנוגע ליכולת שלי להצליח זה אומר שרווחת בתודעתי אמונה שלא אצליח. (זו היתה רק דוגמא וכמובן שספקות יכולים לעלות בנוגע לכל דבר) ספק הוא בעצם התנגדות פנימית שבתהליך שינוי תמיד תעלה בשלב זה או אחר- התנגדות שיש לה הכח, בהתאם לעוצמתה ולמידת הרלוונטיות שלה לתהליך, לפגום באיכות ובהצלחת האימון. ולכן היא חייבת להיות חלק מהאימון. והשאלה הגדולה היא האם המתאמן בוחר להשאר בספק או להתעמת עימו, לבחון אותו ולשחרר את הפלונטר. אם הוא בוחר להתמודד יש על מה להתאמן, אם לא, אין בכוחו של המאמן לעשות דבר.
 
על מיקומן של הספקות

תפקיד ומשקל הספק מקבלים משמעות שונה בשלבים שונים של התהליך. ספקות בשלבים הראשונים - מהווים הזדמנות פז לבדוק את התאמת התהליך (הראציונאל,הכללים, השפה, מהות וכו') למתאמן ולמטרותיו. יש לכך מקום וחשיבות רבה בעיקר מפני שתוצאות החקר הפנימי (או בשיתוף המאמן כמובן) יכולות להביא להחלטה לבחור באימון ובעקבותיה - כמובן, ליצירת המחוייבות, שהיא אבן היסוד להצלחתו של התהליך. ספקות בשלבים מאוחרים יותר (ואני מתכוונת לספקות שאינם מסתיימים ולא לספקות קונקרטיים שעולים בנקודות ספציפיות באימון) מאפשרים למתאמן להשאר מחוץ למגרש. להיות בפאזה של ה"מתלבט הנצחי" (האם זה מתאים לי, האם אני רוצה, האם אני מסוגל) ובעיקר עוזרות לו לא לעשות.. לא להחליט.. לא להתמודד... מתאמן שנותר לאורך זמן בספיקות לגבי המצאותו בתהליך האימון - לא יכול להיות באימון. הוא לא "שם" אלא "ליד". עם מתאמן שכזה אני מעלה את הנושא, משקפת אותו, נותנת dead line ואחריו - מפטרת את עצמי ומפסיקה את האימון. אין לי קושי להפסיק אימון. האמירה שמנחה אותי היא שאני לא מוכנה להיות "עוד הוכחה" למתאמן שהוא נכשל נצחי. ענת
 

Yin

New member
ספק הוא חלל שואב

הוא יכול לשאוב יכולות, מוטיבציה ורצון וע"י כך להעלים אותם. והוא יכול להיות חלל שמבקש מילוי של יכולות מוטיבציה ורצון וע"י כך להיות מנוף ומאיץ לתהליך. לדוגמה: ספק יכול להיות מבוסס מציאות, פרשנות, פחדים או הנחות בסיס אחרות התמודדות מול קשיים אלו היא זו שתקדם אותנו. עדי
 

האלי

New member
../images/Emo79.gifאפילו דקה, אפילו דקה

מתאמן/ת שמביע/ה ספקות איננו/ה מחוייב/ת לתהליך. בדרך שאני הולך בה העדר מחוייבות מביא לאפס תוצאות. לכן, אם דובר בשרשור קודם על פגישה ראשונה, פגישת האימון הראשונה שלי מיועדת כדי שמי שמתעניין/ת בעבודה איתי ת/ישאל אותי עלי, על דרך העבודה, על הקשיים הצפויים, על התועלות הצפויות... כל שאלה שעלולה לעלות במי שעומד לפני כניסה לתהליך. וזאת, כדי שאם נבחר להכנס לתהליך זה יהיה מתוך אמונה שלמה ונכונות להתמודד עם הקשיים שבדרך. מתאמן/ת שתביע ספקות במחייבות להתליך תגרום לעצירתו ואם הספקות מצדיקים זאת אפילו לסיומו של התהליך. למרות האכזבה הקשה לשני הצדדים אם וכאשר זה קורה.
 
למעלה