החידושים התכופים הם שהכשילו אותנו
בכנס על הוראת המתמטיקה שהתקיים בטכניון הסכימו כמעט הכל שעודף חדשנות גורם יותר נזק משמרנות. שינויים בתכנית הלימודים - גרמו להורדת הרמה, גודש של נושאים ללא תוספת שעות לימוד גררו רק כשלונות ושטחיות. המורים סיפרו על שינויים כאלה שהונחתו עליהם באמצע השנה , ללא ספרי לימוד וללא תקציב להדפסת תרגילים לתלמידים. מאחר שאני מורה וותיקה, יש בידי ספרי לימוד מעולים כיין המשומר שחבל שהוחלפו בחדשים. דרך אגב, גם ספרי בני גורן נכנעו לשינויי תכנית הלימודים. זה לא מדויק שספרי בני גורן אינם ספרי לימוד, אלא ספרי תירגול. יש לו ספרים , כמו באנליזה ובטריגונומטרייה שמחולקים לשני חלקים: לספר לימוד ולתירגול. בדקתי זאת על תלמיד שהחסיר חומר והצליח ללמוד לגמרי לבד מהספרים. אל תרוצו אחר כל חידוש. צריך ללמד היטב את הליבה ולהקנות את הבסיס. לדעתי, תכנית הלימודים המוצעת לחטיבות הביניים, שמנסה לחדש - אינה אלא א ס ו ן שיגרום לכל מה שעוד נותר מהחינוך המתמטי להתנדף. באף מדינה בעולם לא מלמדים בדרך זו. כך התחילה ההידרדרות שלנו במתמטיקה בעזרת הרעיון המעוות של הבדידים. אותה רוח נושבת מהתכנית החדשה. אם היא תלווה בספרי לימוד - אינני יודעת אם אי פעם נצליח לתקן את הנזק. אל לנו לתור אחר חדשנות, חפשו את הליבה שאותה צריך להקנות.