ספרים מומלצים

oranit g

New member
ספרים מומלצים

שיקום סמכות הורית - חיים עומר הורים טובים מדי - פוקט שבתאי כללים להורים נבוכים - נאן סילבר
 

לב אם

New member
ושניים משלי

אינטליגנציה רגשית של גולדמן ואינטליגנציה רגשית לילדים של שפירו הראשון מסביר מה זאת אינטליגנציה רגשית באופן כללי. קראתי אותו מזמן נדמה לי שמשם שלפתי דפים שהסתובבו אתי שנים בתיק ומסבירים איך פגיעה בילד בזמן הקריטי להתפתחותו יכולה לעצור את התפתחות האינטליגנציה הרגשית. הספר השני מתמקד בילדים ובתקופה הקריטית להתפתחות כישורים חברתיים - וממליץ על שיטות לעזור להם שיכולות לשמש גם מטפלים וגם הורים. היה לי ספר נוסף שהעברתי הלאה ואני לא זוכרת את שמו - וכלל הצעות להורים לפעילויות ספציפיות לפיתוח האינטליגנציה הרגשית. ספר מדהים ומומלץ כל הורה לילדים מגיל שנתיים ועד 8 בערך - אשמח אם מיישהו מכיר ויכול להשלים את שמו.
 

loran52

New member
עדיין לא רכשתי אותם - מקווה שמחר

קראתי עליהם בעיתון ועל הספר של חיים עומר כבר שמעתי מזמן אין ספק שלא כל עצה מתאימה לכל ילד מתבגר / ת צריך לבדוק כל דבר לגופו של ענין אני מקווה עד יום ראשון להחכים ולדווח
 

ענתר

New member
מהעטיפה האחורית

שיקום הסמכות ההורית מציע דרך בונה, בלתי אלימה וערכית להתמודדות תקיפה וסמכותית עם הבעיות. הורים המפעילים את עקרונות האלה יוכלו לא רק לשקם את סמכותם, אלא גם להגדיל את נוכחותם ההורית והאנושית בביתם ובמשפחתם. על פי דבריו של ד"ר חיים עומר, אורנית פעלה כשורה, הוא היה מחזק את ידיה
 

ענתר

New member
ספר נוסף חזק מאוד

לבד מול כולן - התנהגות תוקפנית בקרב בנות. רייצל סימונס הספר מסביר את השוני בין אלימות בנים ואלימות בנות עליה כמעט ולא דובר או נחקר. היא מסבירה שחרמות, הלשנות, חרושת שמועות כל אלה הן נשק של בנות, שהמבוגר לא שם לב אליו, אך הוא פוגע נפשית בבנות יותר מהמכות של הבנים. חובה לכל אם לבנות
 

לב אם

New member
חדרת לי ללב ../images/Emo14.gif

כמה שזה נכון - ראיתי מקרים של פגיעה בבנות שגרמו להסתגרות של שנים, ולמבוגרים ומערכת החינוך יש כל כך מעט כלים כדי להתמודד בבעיה. אשמח אם תספרי קצת יותר על הספר: האם הוא רק מספר על התופעה או שגם נותן כלים להתמודד אתה? (אם יש כלים אני רצה לקנות)
 

ענתר

New member
עלי להודות על האמת לא גמרתי לקרא

אבל גמרתי חצי ועד שם יש תאורי מקרים ראיונות עם ילדות לפעמים אמהות והסברים על התופעות. אני לקחתי משם דבר שמלווה אותי כל הזמן. והוא להבדיל בין תחושפה סוביקטיבית של ילדה ובין ארוע אויקטיבי. כאשר הבת שלי מספרת לי משהו שקרה לה וכתוצאה מזה היא מרגישה משהו, אני קודם כל מתיחסת להרגשה שלה. אני מבהירה לה שאני מקבלת את ההרגשה שלה, אחר כך אני מבהירה לה שהשאלות שאני שואלת לא שוללות מה שהיא הרגישה אני רק רוצה להבין טוב יותר מה קרה. העיקר שאם היא הרגישה משהו אני סומכת על הרגשות שלה. כי על פי הספר אחד הדברים הגרועים שקורים לבנות שהן לא לומדות לסמוך על הרגשות שלהן, כתוצא מתגובות: "היא בטח לא התכוונה לפגוע בך...." או "את אולי לא הבנת היטב למה היא התכוונה..." או "ילדה חמודה כמוה בטח לא הייתה רבה איתך..." אבל לא ראיתי רשימת כלים.. אולי אציץ בסוף הספר בהיזדמנות
 

לב אם

New member
אשמח אם תעדכני בהמשך

"כלים" במקרה הזה בטח לא ימצאו בסוף הספר, אבל מספיק כמה עצות טובות שאפשר לקחת לדרך , כדי שזה יהפוך לספר חובה להורים ומחנכים.
 

גן חיות

New member
חרם

כמורה, אני זוכרת ילדה שהיתה בכיתתי בכיתה ג. חמודה מאד. ההורים סיפרו לנו שבכיתה ג, יצא שבתם ועוד ילדה חגגו יום הולדת באותו יום. אחת הבנות בכתה החליטה שאף אחד לא הולך אליה. ואכן - היא ישבה וחכתה וחכתה. האמא תיארה איך היא יצאה החוצה לרחוב לחפש ילדים ולשכנע מישהו לבוא למסיבה. בסוף היו שני ילדים מהשכונה. אני והמורה השותפה שלי באותה כתה, החלטנו שזה לא יהיה אצלינו. כל השנה עבדנו על הנושא החברתי, בכתה ומחוצה לה. עד שהילדה הזאת סיימה כתה ו היא היתה בין המקובלות ביותר בכתה. אבל היא לא עשתה מסיבות יום הולדת יותר - הזכרון של הכאב ההוא היה חזק מדי. מצד שני, המחנכת הקודמת(במקרה חנכה את בני אותה שנה אז אני יודעת) גם למדה מהניסיון: בתחילת השנה היא פנתה להורים באסיפת הורים הכללי הראשונה ובקשה לתאם איתה ימי הולדת. היא אמרה שהורה שיתאם איתה ויזמין את כל הכתה - היא תעזור לילד ותדאג שכולם יגיעו. ואכן כך. ילדה שלא הזמינה את כולם - המחנכת לא התערבה. אבל רוב הילדים הזמינו את כולם, תיאמו עם המחנכת, מילקו הזמנות בכתה. היא היתה שואלת במהלך השבוע מי מתכוון להגיע. ילד שאמר שהוא לא יגיע - היה צריך לספק סיבה. לפעמים היתה סיבה אובייקטיבית(אין לו איך להגיע , למשל) והמורה עזרה למצוא פתרון(הורים אחרים שיצרפו אותו)). אם לא היתה סיבה היא היתה משוחחת איתם ומסבירה כמה זה חשוב ואיך תרגיש וכו'. הילדים המשיכו בנוהל הזמנת כולם והגעת כולם עד סוף כתה ו(היא חנכה אותם ב א ו-ב) הכוונה שלי, אם יש מורה טובה וחזקה עם מודעות להשפעתה גם מחוץ לכותלי בית-ספר, אפשר לערב אותה כדי לטפל / למנוע בעיות כאלו.
 
למעלה