ספר התנך
אכן מרתק מאד מכל הבחינות ומאפשר לכל מי שרוצה לפרש אותו לכל כיוון. ניסיתי בזמנו לבדוק האם אלוהים הוא באמת"אל רחום וחנון"או "אל נקמות"ולאחר קריאה מעמיקה לאורך התקופה התנכית ניראה לי שאלוהים לא היה שונה במהותו מהאלילים הפגניים של אז.נכון שהוא לא דרש קורבנות אדם הוא פשוט לקח את הקורבנות בעצמו בלי לחשוב פעמיים על מעשיו.לדוגמא בני אהרון שכל חטאם היה בכך שרצו לעבוד את אלוהים באדיקות יתר.גם הדרישה שעם ישראל של אז ישרת שבט שלם של לויים וכהנים שיעסקו רק במלאכת קדש היתה מוגזמת בהתחשב שלא היה זה עם עשיר במיוחד.אין פלא שבתקופות שונות נטו בני ישראל ללכת אחר האלילים הפגניים שדרישותיהם היו פחות חמורות מדרישותיו הוא.העונשים שעם ישראל קיבל אחרכך מידיו אכן מראות שהיה זה אל נקמות ולא רחום וחנון.נכון שחלק מהחוקים שקיבלנו ממנו היו הומניים ביחס לאותה תקופה(גם חוקי חמורבי היו כאלה)אולם חלק גדול מהחוקים כגון סקילה,נידוי,רצח עם(עמלק) בהחלט נראים בראי הזמן כמו חוקיהם של העמים שישבו מסביב לנו.
אכן מרתק מאד מכל הבחינות ומאפשר לכל מי שרוצה לפרש אותו לכל כיוון. ניסיתי בזמנו לבדוק האם אלוהים הוא באמת"אל רחום וחנון"או "אל נקמות"ולאחר קריאה מעמיקה לאורך התקופה התנכית ניראה לי שאלוהים לא היה שונה במהותו מהאלילים הפגניים של אז.נכון שהוא לא דרש קורבנות אדם הוא פשוט לקח את הקורבנות בעצמו בלי לחשוב פעמיים על מעשיו.לדוגמא בני אהרון שכל חטאם היה בכך שרצו לעבוד את אלוהים באדיקות יתר.גם הדרישה שעם ישראל של אז ישרת שבט שלם של לויים וכהנים שיעסקו רק במלאכת קדש היתה מוגזמת בהתחשב שלא היה זה עם עשיר במיוחד.אין פלא שבתקופות שונות נטו בני ישראל ללכת אחר האלילים הפגניים שדרישותיהם היו פחות חמורות מדרישותיו הוא.העונשים שעם ישראל קיבל אחרכך מידיו אכן מראות שהיה זה אל נקמות ולא רחום וחנון.נכון שחלק מהחוקים שקיבלנו ממנו היו הומניים ביחס לאותה תקופה(גם חוקי חמורבי היו כאלה)אולם חלק גדול מהחוקים כגון סקילה,נידוי,רצח עם(עמלק) בהחלט נראים בראי הזמן כמו חוקיהם של העמים שישבו מסביב לנו.