ספר חדש - ולא רוחות חורף

winner999

New member
ספר חדש - ולא רוחות חורף

מסתבר שמרטין עבד על ספר חדש - Fire & Blood שמתוארך ל-300 שנה לפני ששא"ק - הספר ייצא לאור ב-20/11
ואיפה רוחות חורף ? יש סיכוי שייצא לאור ? האם ממתין לסיום הקרנת העונה האחרונה ?
 
סביר להניח שרוחות לא ייצא לפני העונה הבאה

אבל ממילא אחרי רוחות מתוכנן חלום, אז זה לא שיש איזשהו סיכוי שהספרים יסתיימו לפני תום הסדרה.

בכל מקרה אני מעדיף שרוחות ייצא מאוחר וטוב מאשר מוקדם ורע. הלחץ על המו"לים ועל מרטין כבר גרם לדעתי לריקוד להיות הרבה פחות טוב ממה שהוא היה אמור להיות.
 
אני לא מבין את הציפיה לספרים הבאים

איך (אני באמת תוהה) תוכלו לקרוא את הספרים הנותרים, אחרי שתראו את סוף הסידרה הטלביזיונית, ותדעו את ה-"סוף"?
&nbsp
לפחות עבורי, כל דבר בספר ירגיש צורם. הרי "זה לא היה בדיוק ככה", ו-"הוא בעצם מת, לא?". והכי גרוע - סביר שהסוף יהיה ידוע מראש (פלוס מינוס).
&nbsp
אני מניח שמבחינת מרטין, שכבר כתב את כל עלילת הסידרה, כתיבת הספרים תעשה יותר כדי לצאת ידי חובה. בסופו של דבר, אחרי שכתבת את כל הסיפור, לשבת שוב ולכתוב אותו מחדש, נראה לי כיף כמו לחפור בור, למלא אותו ולחפור מחדש.
&nbsp
אל תבינו לא נכון, אני בעד מדיום הספרים, ומקווה שקוראי הספרים יהנו. אני באמת מעלה כאן שאלה לגבי איך זה עובד?
 
אני מכיר אנשים שהתחילו עם הספרים אחרי צפיה בסדרה

והם בהחלט נהנו למרות הידיעה "מה יהיה".

"זה לא היה בדיוק ככה" קיים תמיד, אבל לטעמי במעבר מהספרים לסדרה התחושה הזו הרבה יותר חזקה מאשר להיפך. הסיבה היא שבספרים היריעה רחבה יותר ולכן ההנמקות מבוססות הרבה יותר. ניקח כדוגמה את באריסטן סלמי. בסדרה הוא נהרג ע"י בני ההרפיה. בספרים, אם הוא אכן ייהרג על ידיהם (ואני אישית בספק), יהיה הסבר הרבה יותר מוצק איך כמה בני אצילים מפונקים מצליחים להתגבר על אחד הלוחמים הטובים ביותר בווסטרוז, ועל הלא טמאים (חיילי הרגלים הטובים ביותר בעולם). אם בסדרה דוראן מארטל מודח באופן חסר הסבר ע"י נחשיות החול, וכל הדורנים פשוט מקבלים את זה כמובן מאליו, הספרים, אם דוראן ימות בהם, ייצטרכו לספק הסבר הרבה הרבה יותר מוצק איך הצאצא החוקי לשושלת ארוכה, שהוא פוליטיקאי בחסד ויודע לזמום מזימות ולסכל מראש מזימות של אחרים כנגדו יודח על ידי ממזרות, וכולם יקבלו את הלגיטימיות של הממזרות לשלוט. כנ"ל כל החורים העלילתיים שפתרו בסדרה באמצעים לא אמינים כמו Fast travel, לא יוכלו להיפתר בצורה אגבית כל כך כמו שהסדרה טיפלה בזה. הספרים קנו לעצמם, ודי בצדק, שם של יצירה שמקפידה מאוד להדק נכון כמעט את כל הפרטים (ורק פרטים יחסית זניחים כמו צבע עיניים של דמות או מין של סוס חומקים מתחת לרדאר לעיתים די נדירות). סביר להניח שמרטין לא ייזנח את המאפיין הזה, וסביר להניח שהמאפיין הזה הוא הגורם העיקרי להתארכות הסדרה.

מקווה שהסברתי איך זה עובד, פחות או יותר. אני מזמין אותך, אם לא קראת, לקרוא, ואם קראת, לקרוא מחדש את הספר הראשון. כאחד שקרא אותו אולי חמש פעמים ואולי אפילו יותר, אני יכול לומר שנהניתי בכל פעם מחדש, אף על פי שהסוף היה ידוע לי מראש.
 
למעלה