האם הכוונה ל'קרי ולא כתיב': "אלי"
בפס' ה', י"ז? קרי ולא כתיב - קרי וכתיב דקדוקי - לעתים, משקף הקרי דקדוק שונה (לרוב מאוחר יותר) מאשר הכתיב. קרי ולא כתיב הוא תיקון של הסופר - חלק מצורות הכתיב נראות כטעות סופר שאותן בא הקרי "לתקן". מהפסוק יוצא, כי נעמי ציוותה את רות שתי פעמים, על הציווי הראשון אמרה רות: כל אשר תאמרי אעשה, ועל הציווי השני אמרה: כל אשר תאמרי אלי אעשה. הסופר תיקן את הדקדוק והוסיף את המילה "אלי", כי אם היתה אומרת רות: כל אשר תאמרי אעשה, היא היתה צריכה לעשות גם מה שרות אומרת ולא מכוון אליה. יכול להיות שהתיקון של הסופר בא לציין, שרות לא אומרת: כן, אעשה כל מה שתגידי, רק תעזבי אותי בשקט... אלא באמת מתכוונת לכך שתעשה כל מה שרות תגיד לה. (על משקל נעשה ונשמע/נשמע ונעשה).