סקירה ספרותית

seani

New member
סקירה ספרותית

אני צריך לשכתב את הסקירה הספרותית שלי. בדוגמאות שראיתי בתזות אחרות הסקירה קצרה מאוד וכללית, והמנחה שלי מבקש סקירה ארוכה יותר. אני אודה לכם אם תוכלו לתת לי רעיונות למבנה הסקירה (אני כתבתי בצורה כרונולוגית מהמאמר הראשון בנושא בשנות ה 60 ועד מאמר מ 2007). אם מישהו מוכן לשלוח לי דוגמא לסקירה (לא משנה התחום, ואפילו חלקית בלי הביבליאוגרפיה או של עבודה שפורסמה ) כדי שתיהיה לי נקודת השוואה, אני אודה לו (או לה
) מאוד.
 
אצלי הסקירות הן לפי עץ נושאים

כרונולוגיה ממש לא חשובה לי, יותר הזרימה של חוט המחשבה. המנחה שלך כנראה צודק. סקירה ספרותית היא לאו דוקא קצרה באופן יחסי. היא צריכה להראות שקראת חומרים שקשורים במספר פאנים של התיזה שלך ושאתה מבין ויודע לשייך אותם למה שאתה עושה.
 
אמנם עוד לא כתבתי את הסקירה לתיזה עצמה

אבל מניסיון של כתיבת ההצעה ובכלל, הכתיבה היא על פי נושאים. במחקר שלי שלי, למשל, בחנתי כמה מדדים שביחד מהויים "ניצני אוריינות", אז בסקירת ספרות יש הסבר כללי ואז הסבר לכל מדד בנפרד (מה הוא כולל, מה התרומה שלו, למה הוא נכנס לעבודה וכו')
 

seani

New member
כלומר במקום: הפתרון הראשון לבעיה הוצע

ע"י פו הדב (פ. דב 1942) שהמליץ לאכול דבש. לכתוב: פו הדב (פ. דב 1942) זיהה שקיימת בעיה בחלות הדבש והציע בתור פתרון לגשת לכוורת ולחפש עוד חלות. הוא הוסיף ואמר כי יש חשיבות רבה לשמירה על מלאי חלות דבש.... ושוב אם מישהו (או מישהיא) מוכנים לשלוח לי דוגמא (אפילו חלקית) אני מאוד אשמח. sean-i@013.net
 
השאלה האם זה רלוונטי

האם חשוב לך להסביר למה הוא המליץ לאכול דבש למשל אתה בודק מה עוזר לבעייה בריאותית מסוימת ויש כמה אופציות ביניהן לאכול דבש אז נראה לי משמעותי לא רק לציין שפלוני (במקרה שלך פו הדב
)המליץ על דבש אלא גם כיצד למה המליץ דוקא על דבש בהקשר של אותה בעייה בריאותית. אני באופן כללי כותבת סקירה כפי שכבר צוין לפי נושאים ותתי נושאים. אם יש פרק של הגדרות למשל למושג מסוים אז אני מביאה את כל ההגדרות עם המגדירים ואם יש סתירות בין ההגדרות חשוב להרחיב בנושא. אם יש פרק שבוחן קשר בין דבש לחלות אני אביא מחקרים שונים שבחנו קשר בין דבש לחלות ואם אין אז אכניס מראי מקומות שבהם נבדק קשר בין דבש לפרחים במידה וזה רלוונטי. אם אני בוחנת תופעה מסוימת אביא את כל אלו שמתייחסים לתופעה וכו בקיצור אני חושבת בהתייחס לדוגמא שכתבת שמה שחשוב האם זה רלוונטי או לא? זה המבחן שלי האם זה שלא אציין כי יש חשיבות לשמירה על המלאי של חלות הדבש זה בעייתי מבחינתי? דבר נוסף באם אתה מתקשה להחליט האם רלוונטי או לא לטעמי עדיף להרחיב מקסימום אח"כ בעריכה מקצצים+תמיד יש לך אופצייה להשתמש בשיטת אבן נייר שאריות (כל מיני קטעים שלא ברור לך איפה לשים אותם שמים בצד ואחר כך רואים איך משלבים אם בכלל...)
 

ללס1

New member
מה בין אורך לאיכות../images/Emo35.gif

נראה לי שאין תבנית שלפיה כדאי לכתוב את הסקירה הספרותית. למרות שכתבתי רק את הצעת המחקר (והרבה עבודות),ועדיין לא את הסקירה במלואה,אני משתדלת לכתוב לפי הרעיון שאני רוצה להוביל את הקורא.בהתחלה יכולים להתייחס למושגים בסיסיים על הנושא ואח"כ להבנות את התכנים לפי הסדר ההגיוני שיתרום הכי טוב להבנת הרעיון שלך. כמו כן מה שחשוב זה לא האורך ,אלא התכנים-אם יש לך את כל הרעיונות שאתה רוצה לומר בצורה סכמתית,העיבוי שלהם הרי יכול להמשך מפה ועד... הרבה הצלחה!
 

seani

New member
זה מה שעשיתי. אבל כתבתי את הסקירה כמו שהיא

מופיעה במאמרים, כלומר קצרה (כמו הדוגמא שנתתי). השאלה שלי היא עד כמה לפרט ולרדת לעומק המאמר ?
 
לפרט ברמה כזו שזה יישאר עינייני

ולא יפרט דברים מיותרים, אלא נקודות במאמר שחשובות לרעיון שלך. ז"א מה שיכול להאיר על שאלת המחקר שלך, להסביר את רציונל המחקר, את החשיבות שלו וכו'.
 

מממאיה35

New member
מטרת הסקירה הספרותית

היא לסקור את המידע (ידע) מדעי שקיים על מנת להגיע ולהראות שלמרות שיש ידע בכך וכך, הידע חסר בכך וכך, וכאן נכנסת שאלת המחקר שלך ומטרת המחקר שלך. ככה לפחות זה אצלנו, במדעים. בהצעות מחקר (וגם במאמרים) שכתבתי, הסקירות תמיד מתחילות מלמעלה ויורדות כלפי מטה, כלומר מהכללי אל הפרטי, הספיציפי. וככה יורדים רמה ועוד רמה (או שכבה ועוד שכבה) עד שבסוף מגיעים לרמה שעליה או סביבה מתעסקת שאלת המחקר שלך. לא ככ ברור לי הרצון לראות סקירות של אחרים, הרי בכל תחום ונושא זה אחרת, לא? ואם כך - מה הבעיה לקחת סקירה של סטודנטים במחלקה שלך או בקבוצת המחקר שלך מעכשיו או משנים עברו?
 
למעלה