סקירת מעבדי אינטל

סקירת מעבדי אינטל

כתבתי סקירה של מעבדי אינטל לניידים, סקירה שמיועדת למי שלא מבין והיא בסיסית ביותר מבלי להכנס ליותר מידי פרטים: Pentium M - Cantarino הדגם הכי מהיר נכון להיום: Pentium M 780 (2.26Ghz), 2Mb Cache 32bit בעד: מעבד זה נחשב למעבד הטוב ביותר למחשבים ניידים. חיי הסוללה של הנייד ארוכים יותר משמעותית לעומת מעבדים אחרים. יעיל מבחינת ביצועים באופן יחסי לצריכת האנרגיה ופליטם חום נמוכה. נגד: ניידים עם מעבדי סנטרינו נוטים להיות יותר יקרים מניידים אחרים. בנוסף הדגמים החדשים נוטים להתחמם טיפה יותר, בדגמים החדשים של הסנטרינו חיי הסוללה טיפה פחות ארוכים מאשר בדגמים קודמים. http://www.intel.com/products/processor/pentiumm/index.htm Celeon M הדגם הכי מהיר נכון להיום: Celeron M 383 (1.6Ghz), 512K - 1Mb Cache 32bit בעד: במידה והתקציב לוחץ מעבד ניתן להסתפק במעבד זה שביצועיו הוגנים. חיי הסוללה סבירים/בינוניים בהשוואה למקבילים שלו. נגד: ביצועים של משחקים ומולטימדיה יהיו ירודים. מעבדים אלו אינם מיועדים למשימות כבדות ובנוסף נוטים להתחמם וכמו כן חיי הסוללה גם נמוכים בהשוואה לסנטרינו. אין למעבד יכולת ניהול צריכת חשמל שיש למעבדי סנטרינו. מומלץ למחשבים שמבצעים עבודות משרד פשוטות כגון עיבוד תמלילים, אינטרנט וכתחנה באפליקציות שרת לקוח (כגון Citrix). http://www.intel.com/products/processor/celeron_m/index.htm Mobile Pentium 4 הדגם הכי מהיר נכון להיום: Mobile Pentium 4 Supporting HT 552 (3.46Ghz), 1Mb Cache 32bit בעד: ביצועי משחקים ומולטימדיה יהיו מצוינים על המעבד הנ"ל ויעבדו בצורה מאוד חלקה. אם המטרה היא מחשב נייד אשר ייתן ביצועים מושלמים כמו של מחשב נייד, אז זהו הפתרון כל עוד משתמשים בהם "כמחשב נייד". בנוסף הם יותר זולים מסנטרינו. נגד: חיי הסוללה מאוד חלשים שמחזיקים בקושי שעה. ניידים בעלי מעבדים אלו בד"כ יותר כבדים ויותר מרעישים כיוון שיש צורך לקרר אותם כל הזמן והמאוורר של המעבד עובד שעות נוספות. למרות זאת עדין הם נוטים להתחמם בצורה קיצונית. http://www.intel.com/products/processor/mobilepentium4/index.htm זהו, אשמח לתגובות ותוספות שלכם, אסף
 

weinnir

New member
הייתי מאוד שמח לראות גם סקירה של

המעבד הכי טוב למחשבים ניידים מבית AMD, הווה אומר, ה- ML37. אחרי קריאה ארוכה מאוד, אבל מעניינת במיוחד, אני מאוד ממליץ לכל הספקנים, ולכל מי שעוד לא מיודע, לקרוא ולהפנים את הבנצ'מרקים שבצעו מול מעבדי הטוריון החדשים, אל מול מעבדי ה- M, דותן וסונומה., כפי שנכתב (בצורה מאוד מעניינת, שוב), באתר הפלא של לפטופ לוג'יק - http://www.laptoplogic.com/resources/articles/42/1/1/ . וכמו שמשתמע, לא צריך להמשיך לרוץ בעיניים עצומות אחרי אינטל ובטח שלא להכריז על מעבד ה- M780 כ- "מעבד הטוב ביותר למחשבים ניידים", כשגם כאן, יש עניין של שימוש וצרכים מהמחשב, ממש כמו בשולחניים.
 
הכוונה שלי היתה

מעבד הטוב ביותר מבין מעבדי אינטל. נקודה חשובה
.
 

Jan22

New member
נקודה טובה ,אבל AMD

לא נופלים מאינטל ,מעבדים מעולים - בייחוד הATHLON .
 

jonathan69

New member
לפחות בניידים - נופלים בגדול

צריכת ההספק של מעבדי אינטל הניידים (centrino) נמוכה בהרבה מצריכת מעבדים של AMD ולכן זמן הסוללה ארוך משמעותית. מאחר שצריכת ההספק של AMD גדולה יותר, יש לקרר אותם יותר, מה מעלה את נמשקל של המחשב. הסיבה היא פשוטה, מעבדי ה-centrino של intel תוכננו במיוחד ל mobile בזמן ש-AMD עשו שינויים קלים במעבד שתוכנן לdesktop. לAMD תוכניות לסגור את הפער אך בינתיים אינטל הרבה יותר טובים.
 

weinnir

New member
חבל שאתה לא בודק את ההצהרות

האלו קודם לכן. מעבדי הנייד של AMD הם מלכתחילא יותר קרים ממעבדי ה- M של אינטל, ככה שאין תוספת צריכה על קירור נוסף, בטח שלא תוספת משקל. אני מאוד ממליץ לך לקרוא את הקישור שכתבתי בהודעתי הראשונה בשירשור הזה.
 

renegader

New member
ניר -יש מצב להעתיק לפה את המדריך

לקניית מחשב נייד בתור מאמר?
 

TriPax

New member
../images/Emo58.gif צריך לשאול את כותב המאמר

שזה 2cookie. אם הוא מאפשר אין מניעה להעלות אותו גם לכאן (במידה וחומוס מאשר).
 

arye vider

New member
תגובה למדריך

דבר ראשון - תקן את טעויות הכתיב שלך באנגלית. בנוסף, כמה דברים בסיסיים בעניין: סנטרינו (centrino) זה לא מעבד - זו התפיסה הטכנולוגית של אינטל לניידים. נייד הנקרא סנטרינו יכול להקרא כך עם משולבים בו 3 אלמנטים: מעבד דור חדש אינטל (דותן\בניאס) + צ'פ: 855\915 + רכיב לתקשורת אלחוטית (WLAN) מניסיון - הניידים האלה בהחלט מחזיקים הכי הרבה זמן בסביבה הניידת: קרוב ל-6 שעות ליישומי אופיס ו-3 שעות למולטימדיה. זה אומר שתוכל להריץ עליו סרט באורך מלא - בלי לחפש שקע...מצד שני אם אתה לא עסקן בינלאומי שעושה את קו ת"א - טוקיו כל שני וחמישי תמיד תמצא שקע. בכל מקום. מה יש למעבדי AMD הניידים שאין לאינטל? הרבה. פשוט לא מכירים כאן. התכונה החשובה ביותר היא פלטפורמת ה-64 ביט גם לניידים. העתיד הולך לכיוון 64 ביט. עד היום כל המחשבים ניידים\נייחים היו בתצורת 32 ביט. בשוק הנייח קונים יותר ויותר מחשבי AMD בדיוק בגלל הסיבה הזו. מה אני רוצה להגיד לכם מכל זה? שאינטל חושבת קדימה ו-AMD חושבת עוד יותר קדימה. מקווה שעזרתי ולא בלבלתי עוד יותר.
 

renegader

New member
אבל זה היה סקירה רק של אינטל

הוא לא אמר שאינטל יותר טובים מ AMD
 
תודה על התגובה

אופס על הטעות כתיב
. בהחלט הוספת פה דברים לעניין שעוזרים מעבר להבנה בסיסית. וכמו שאמרתי, בסקירה הזאת לא דיברתי עליהם ולא השוואתי את אינטל לAMD. AMD מעבדים מעולים שלא נופלים מאינטל.
 

מוטי בר

New member
שלום אסף, מה זאת אומרת כל עוד משתמש

ים בהם כמחשב נייד? מה אי אפשר להריץ בנייד שאפשר להריץ בנייח? לא כל כך הבנתי. גם אני רוצה לרכוש נייד כעיקרי ולא כמשני ואם אהיה מוגבל איתו אז אין טעם לרכוש כזה יקר. בידידות, מוטי. אודה להסבר.
 
הכוונה פה

היא כמחשב נייח. (סליחה, כמה טעויות יש לי
) מה שהתכוונתי שכיוון שהם יותר כבדים בד"כ וגם הסוללה לא מחזיקה זמן רב, אז מה שקורה זה שהוא למעשה מתפקד יותר כPC קטן.
 

geostant

New member
../images/Emo5.gif

Centrino קודם כל וזה דגם שיצא מהשוק כשנכנס DOTHAN וגם הוא כבר יצא מהשוק כשעכשיו נכנס SONOMA מה שעדיין נמכר זה שאריות מלאי (ויש הרבה שאריות
)
 
למעלה