סקירת סגנונות טיפקס לאורך השנים
למרות שטיפקס נוסדה בשדרות תחילת הדרך שלה לא בישרה על הבאות. את התקליט הראשון היק אלון אולארצי'יק והדיסק "שביל קליפות הגרעינים" היה בהשפעה של כוורת. קובי אוז הגדיל והשווה את עצמו לדני סנדרסון. והאמת שירים רבים בדיסק הזה היו לבטח מוצאים את מקומם ב "פוגי בפיתה" למשל... אך האלבום נכשל, וטיפקס החליטו להוסיף את להקת שפתיים כאמנים אורחים באלבומם הבא "האחרון בעשירון התחתון". ביחד עם "מדברים בלחש" ששל כנסיית השכל שני האלבומים היו המייצג המובהק לש המוזיקה החדשה שיצאה משדרות בתחילת שנות ה90. אחרי האלבום הקודם שהיה רוק קל האלבום הזה היה כבד מקודמו עם משקל נכבד של הגיטרות של יוסיפוב וגם הרבה יותר מזרחי. לא מתכוון בסגנון השמח והקופצני של זמרי החתונות אלא מוסיקה מרוקאית שקטה וכבדה. האלבום הזה בניגוד לקודמו הגיע במהרה לזהב והיווה את הפריצה של טיפקס למרות שדווקא הלהיטים הגדולים בו "עננה" ו"זמנים קטנים" היו השירים יוצאי הדופן באלבום. באלבום השלישי "החיים שלך בלאפה" טיפקס החליטו לוותר על החיספוס של האלבום הקודם ולהוסיף שירים אופטימים יותר כמו "החיים שלך בלאפה", "למה הלכת ממני?" , "יש לי חברה", "והפעם שיר אהבה". אך עדיין טיפקס הראו שהם יודעים לייצר מוזיקה עצובה ומרגשת ("התחנה הישנה", "מעלה אבק") ובסך הכל האלבום הזה היה שילוב בין מוסיקה מרוקאית ומוסיקה ישראלית מקומית יותר. אין לי את "כלבים לא נובחים בירוק" באלבומם החמישי "נשיקה לדוד" היה ניסיון להמשיך את קו ההצלחה של האלבומים הקודמים, לשמור על העממיות של טיפקס (בעיקר בעיצוב באלבום) ולחדש מבחינה מוסיקלית. האלבום הזה בניגוד לקודמיו היה שמח הרבה יותר וגם הרבה יותר פופי. למרות זאת שולבו קטעים בהשפעה ים תיכונית בשירים (ספור עד עשר לדוגמא) אך בהשפעה יותר יוונית\ טורקית ופחות צפון אפריקאית. באלבום השתמשו טיפקס במגוון כלי נגינה אך אופיו של האלבום נשאר פופי בתחלית עם ניצצות מזרחיים. האלבום הבא של טיפקס "העצב עבר לגור כאן" היה שונה מקודמיו כיוון שלראשונה טיפקס שילבה במנגינה שלה מוזיקה אלקטרונית בעקבות צירופו של ביג אמ. האלבום היה שילוב בין רוק חי, מוזיקה מזרחית ואלקטרונית. שילוב שמבחינתי מייצג את טיפקס. "דיסקו מנאייק" היה כבר אלקטרוני הרבה יותר וגם קופצני הרבה יותר. טיפקס שילבה מוסיקה מזרחית באלבום וסימפלה שירים רבים והוסיפה להם גוון אלקטרוני. גם פה היה שילוב של פופ לפחות בחלק מהשירים אך גם ראפ ומוזיקה שחורה. אלבומם האחרון עד כה של טיפקס "יושבים בבית קפה" יצא שנתיים אחרי דיסקו מנאייק. השירים הפעם היו שילוב של פופ, מזרחית, מע אלקטרוני ואפילו קאנטרי (אילו היית). אך הצד הפופי דיבר חזק באלבום הזה. מעניין איזה מוסיקה טיפקס תיצור בשנים הבאות?
למרות שטיפקס נוסדה בשדרות תחילת הדרך שלה לא בישרה על הבאות. את התקליט הראשון היק אלון אולארצי'יק והדיסק "שביל קליפות הגרעינים" היה בהשפעה של כוורת. קובי אוז הגדיל והשווה את עצמו לדני סנדרסון. והאמת שירים רבים בדיסק הזה היו לבטח מוצאים את מקומם ב "פוגי בפיתה" למשל... אך האלבום נכשל, וטיפקס החליטו להוסיף את להקת שפתיים כאמנים אורחים באלבומם הבא "האחרון בעשירון התחתון". ביחד עם "מדברים בלחש" ששל כנסיית השכל שני האלבומים היו המייצג המובהק לש המוזיקה החדשה שיצאה משדרות בתחילת שנות ה90. אחרי האלבום הקודם שהיה רוק קל האלבום הזה היה כבד מקודמו עם משקל נכבד של הגיטרות של יוסיפוב וגם הרבה יותר מזרחי. לא מתכוון בסגנון השמח והקופצני של זמרי החתונות אלא מוסיקה מרוקאית שקטה וכבדה. האלבום הזה בניגוד לקודמו הגיע במהרה לזהב והיווה את הפריצה של טיפקס למרות שדווקא הלהיטים הגדולים בו "עננה" ו"זמנים קטנים" היו השירים יוצאי הדופן באלבום. באלבום השלישי "החיים שלך בלאפה" טיפקס החליטו לוותר על החיספוס של האלבום הקודם ולהוסיף שירים אופטימים יותר כמו "החיים שלך בלאפה", "למה הלכת ממני?" , "יש לי חברה", "והפעם שיר אהבה". אך עדיין טיפקס הראו שהם יודעים לייצר מוזיקה עצובה ומרגשת ("התחנה הישנה", "מעלה אבק") ובסך הכל האלבום הזה היה שילוב בין מוסיקה מרוקאית ומוסיקה ישראלית מקומית יותר. אין לי את "כלבים לא נובחים בירוק" באלבומם החמישי "נשיקה לדוד" היה ניסיון להמשיך את קו ההצלחה של האלבומים הקודמים, לשמור על העממיות של טיפקס (בעיקר בעיצוב באלבום) ולחדש מבחינה מוסיקלית. האלבום הזה בניגוד לקודמיו היה שמח הרבה יותר וגם הרבה יותר פופי. למרות זאת שולבו קטעים בהשפעה ים תיכונית בשירים (ספור עד עשר לדוגמא) אך בהשפעה יותר יוונית\ טורקית ופחות צפון אפריקאית. באלבום השתמשו טיפקס במגוון כלי נגינה אך אופיו של האלבום נשאר פופי בתחלית עם ניצצות מזרחיים. האלבום הבא של טיפקס "העצב עבר לגור כאן" היה שונה מקודמיו כיוון שלראשונה טיפקס שילבה במנגינה שלה מוזיקה אלקטרונית בעקבות צירופו של ביג אמ. האלבום היה שילוב בין רוק חי, מוזיקה מזרחית ואלקטרונית. שילוב שמבחינתי מייצג את טיפקס. "דיסקו מנאייק" היה כבר אלקטרוני הרבה יותר וגם קופצני הרבה יותר. טיפקס שילבה מוסיקה מזרחית באלבום וסימפלה שירים רבים והוסיפה להם גוון אלקטרוני. גם פה היה שילוב של פופ לפחות בחלק מהשירים אך גם ראפ ומוזיקה שחורה. אלבומם האחרון עד כה של טיפקס "יושבים בבית קפה" יצא שנתיים אחרי דיסקו מנאייק. השירים הפעם היו שילוב של פופ, מזרחית, מע אלקטרוני ואפילו קאנטרי (אילו היית). אך הצד הפופי דיבר חזק באלבום הזה. מעניין איזה מוסיקה טיפקס תיצור בשנים הבאות?