סקר: איזה מטוס אל-על צריכה לקנות?

B752Captain

New member
סקר: איזה מטוס אל-על צריכה לקנות?

איזה מטוס אל-על/ארקיע/ישראייר צריכה לקנות? או להחליף ולקנות ?
 

RonGreen

New member
איירבסים

לדעתי הגיע הזמן שאל על תתחיל לקנות מייצרנית המטוסים המתחרה של בואינג, למרות שלפי מה שהבנתי יש הסכם עם בואינג בקשר לקניית מטוסים, שאל על קונה רק אצלם. אם כבר לקנות אז את ה A330, מתאים לאל על, במקום ה 767 הישנים שלהם. -Ron-
 

eagle701

New member
אני לא מבין מה הקטע

כאילו יש בעיות במטוסי הבואינג שאתם כלכך רוצים להחליפם? אלעל מאוד מרוצה מאותם מטוסים לכן גם יש לה הסכם עם ארה"ב יותר נכון למדינה יש הסכם שאלעל קונה רק מטוסי בואינג כמובן במחיר מוזל יותר אז אלעל מרוויחה מזה
 

jonib

New member
נכון מאוד

אני אישית מאוד אוהב את הצי של אל על כמישהו שנסע בחברות תעופה דרום אמריקאיות שזה בכלל זוועה
 

נוב 00

New member
לא כולם...

ל AEROLINEAS ARGENTINAS יש צי מטוסים נחמד מאוד שכולל 747-400 וגם איירבס 340 או 330 , לא זוכר בדיוק... ל VARIG החברה הברזילאית יש הרבה MD-11 שטסתי בו לאחרונה ומטוס נוח וגדול , לא מזמן הם קנות מספר מטוסי 777-200. ל LAN CHILE יש צי מטוסים מכובד מאוד שכולל אירבסים ובואינגים למינהם שאל על לא היתה מתביישת בהם.. ל PLUNA החברהה אורוגוואית שלאט לאט מתפתחת יש 767-300 חדש ועוד כמה מטוסיי 737 למינהם פלוס עוד 757... בקשר לשאר החברות הדרום אמריקאיות לא מכיר כל כך, אבל למדינות גדולות בדרום אמריקה יש צי מטוסים שאף חברת תעופה לא היתה מתביישת בהם...
 

jonib

New member
לא מדוייק

נכון, ל AEROLINEAS ARGENTINAS יש 747-400 אבל רק אחד, רו הסיכווים למי שטס זה שיצא לו לטוס ב 747-200 משנות ה-70. לואריג יש אומנם 777 חדשים אל שאר מטוסים ממש לא משהו LAN CHILE זה סיפור אחר לגמרי, זאת חברה שממש לא בסטנדרטים דרום אמריקאים אבל PLUNA.. שלא נדע מלטוס חברה הזאת...
 
מה עם 753 ו 764 ?

בואינג 757-300 הוא מטוס מצוין, השאלה היא אם הפסיקו את היצור שלו יחד עם 757-200 ו 767-400 הוא מטוס שיוכל למלא את הצורך בהרבה נוסעים וטווח לא ארוך במיוחד. לונדון (3500 ק"מ) למשל במקום 777-200 (בזבוז!) או 747-200 המתפרקים... ל767-200 של אל-על יש עוד 5 שנים לפחות.
 

kennedy

New member
שיקולים בבחירת צי מטוסים באלעל

1.השיקול המסחרי-כל מערך התחזוקה,הטייסים בנוי על בואינג ,אגב יש נציג בואינג שיושב בישראל ובמשרדי אלעל,קבוע. להחליף את המערך הנ"ל לאיירבאס,או להוסיף מערכת נוספת על בואינג מייקר מאד את כל אחזקת הצי. 2.השיקול הפוליטי-אין סיכוי שבמערכת קניות הגומלין של החברות האמריקאיות מול מפעלים בישראל,מישהו ינסה לתת לצרפתים(איירבאס)סיכוי לדריסת רגל במקומותינו(אהדת העם בישראל רחוקה מצרפתים) 3.השיקול המבצעי-עדיין לא הוכח שאיירבאס בונים מטוסים יותר זולים,מהירים,חסכוניים או בעלי קיבולת נוסעים שונה מבואינג. 4.לפני שאלעל רכשו את ה777,נעשה נסיון ללחוץ על בואינג להורדת עלות קנייתם,ע"י פניה לאיירבאס שיציעו לאעל מחיר אטרקטיבי יותר. נסיון הבוסר הסתבר כנסיון סרק בלבד ומטרתו פורטה לעיל.
 

RonGreen

New member
צודקת

היה יכול להיות נחמד לראות את ה 757-300 מצטרף לצי המטוסים של אל על, באמת חבל שהפסיקו לייצר אותו ביחד עם ה 752. ה752 היה הצלחה אדירה ונמכר במשך 20 שנה לחברות בכל רחבי העולם ובכמויות גדולות. ה767-400, למרות היותו מטוס מעולה, לא משך יותר מדי חברות והיום רק דלתה וקונטיננטל מפעילות אותו. בואינג ניסתה לעשות לו סיבוב הדגמה בתערוכות בצרפת ובכל מיני מקומות אבל עדיין אין קונים נוספים :( יכל להתאים לאל על לטיסות ליעדים medium range כמו לונדון, פריז, מוסקבה(גם לשם הם הפעילו 777 בקיץ). אין לי העדפה מיוחדת לאיירבס, אבל אני לא חושב שכדאי לפסול אותם ולהחשיב אותם ליצרנית צרפתית כי זה גם בשיתוף הולנד וגרמניה וגם בריטניה לפי מה שאני יודע (תקנו אותי אם אני טועה). הצרפתים אולי לא מתים עלינו, אבל כמו שהם מייצרים מכוניות מעולות ובטוחות (פיז'ו ורנו) גם תעשיית המטוסים שלהם מפותחת. טעיתי כנראה בנוגע ל767 של אל על, למרות שראיתי כאן שהם משנות ה80 המוקדמות, ה757 שלהם משנות ה90 והלאה. -Ron-
 
למעלה