סקר: האם כביש מחורץ מפריע לכם

toperan

New member
סקר: האם כביש מחורץ מפריע לכם../images/Emo35.gif

כביש מחורץ = כביש שהורידו מעליו את שכבת האספלט העליונה והשאירו אותו בחלקו מגורר כדי לסלול כביש חדש עליו. לי אישית זה לא מפריע האופנוע / קטנוע קצת רוקד ואפשר בקלות להמשיך בנסיעה ע"י משחק עם הגוף כך שאני לא מרגיש צורך להאיט גם לא בגהה. מה דעתכם?
 

אהוד א1

New member
מפחיד אותי בטירוף

מסכן ומפחיד אותי בטירוף (סופר דיוק 125) עד כדי כך שאני בוחר לא לרכב בכבישים שאני יודע שהם מקורצפים.הקטע המסריח בכל הסיפור הוא שזו שיטה שנבראה כדי ליצור שכבת כביש חדשה במהירות.המכונה הראשונה מגרדת וישר אחריה מכונות שסוללות ובבוקר יש כביש חדש.אז למה כאן יש כבישים מקורצפים במשך חודשים?תקראו את דו"ח מבקר המדינה שעסק במע"צ (מועצה עבריינית ציבורית) ותבינו.
 

ixmix

New member
מנסיוני-

אני לא בדיוק מבין את ההסבר הפיזיקלי, אבל ככל שהכלי היה כבד יותר, הקרצוף גרם ליותר רעידות והיה מפחיד יותר. ההתנהגות הנכונה, אגב, הינה להמשיך בגז קבוע (כדי לא להעביר משקל לגלגל הקדמי).
 

נתן.ל

New member
ההסבר הפיזיקלי:

e=mc^2 * 2&-5
סתם. איקס יקירי, אני חושב שאני נאלץ לחלוק עליך במקרה הזה, לא הכובד של הכלי הוא הגורם. כל מכלולי הכלי הם אלה הגורמים לאופנוע(קטנוע) להיות יציב על הכביש וזה נכון גם למצב של כביש מגורד. כאשר הגלגלים קטנים והמתלים קצרים ולא ממש יעילים, על כביש מחורץ זה יורגש חזק בדיוק כמו שכל בור מורגש חזק. כאשר ישנם קוטר גלגלים גדול ומתלים משובחים שנועדו לספוג את תחלואי מע"צ, במקרה זה גם כביש מחורץ ירגיש פחות מאיים על הדו"ג. כמובן שבעניין הגז הקבוע אתה צודק לגמרי
עם גז קבוע המשקל של האופנוע עובר לאחור ויורד הלחץ על הגלגל הקדמי = פחות השפעה של החירוץ* על שינוי התקדמות הכלי. * חירוץ = החריצים הנוצרים בכביש מחורץ (המצאתי שם עצם חדש
)
 
למעלה