סקר הוראה למתרגלים

מממאיה35

New member
סקר הוראה למתרגלים ../images/Emo35.gif

בתחילת הסמסטר היתה אצלנו במחלקה פגישה של מסטרנטים ודוק', חלקנו שמתרגלים ביקשנו איזשהו סקר הוראה שיועבר לסטו', בעיקר ע"מ לקבל פידבק, וגם ע"מ שהמרצה יהיה מעורב קצת יותר (כי יש קורס שבהם, לצערי, למרצה אין מושג מה הולך בתרגולים שלו>. לצערי, בתחושה שלי האוני' לא ממש בודקת אם יש לך כישורי הוראה או תרגול, השיבוץ הוא לפי משרות שמחולקות לכל חוקר. לצערי, אפעם לא קיבלנו הכשרה להיות מתרגלים. לצערי, יש קורסים שבהם למרצה אין מושג מה הולך בתרגול שלו (אחריות של המרצה ושל המתרגל, לא?) אז בפגישה הזו היה דיון שלם עם ראש המחלקה סביב הענין הזה של סקר הוראה למתרגל, האם ואיך זה ישים. אז רציתי לדעת אצל מי שמתרגל - האם יש אצלכם סקרי הוראה למתרגלים? איך זה הולך? האם התוצאות מועברות אלכם אחכ? האם אפשר להפיק מזה משהו? האם ("על הדרך") זה לצורך "תחרות" ("קביעת המתרגל המצטיין") או לצורך קבלת ביקורת יישומה והטמעתה ע"מ להפוך את ההוראה לטובה יותר.
 

22ק ו ס ם

New member
זו סוגיה מורכבת

אצלנו וברוב המקומות בארה"ב יש סקרי הוראה בכל סוף סמסטר. אנחנו מקבלים את תוצאות הסקר לאחר חודש כשכבר הציונים ניתנים כך שזה לא משפיע על הסטודנטים. גם ברוב המקומות בארה"ב יש קורסים ייעודיים למרצים ומתרגלים ואלו דברים חשובים. לגבי מהות הסקר וההשפעה שלו זה כבר די בעייתי. ידוע שיש הבדלים גדולים בפידבקים שסטודנטים נותנים כתלות בקושי הקורס או אם הוא קורס חובה או רשות. האם מרצה שדורש הרבה מהסטודנטים שלו ויש לו סטנדרטים גבוהים צריך לסבול מזה, לעומת מרצה שמצהיר מראש שכל הסטודנטים יקבלו את הציון המקסימלי ביום הראשון של הקורס והרייטינג שלו בשמיים? האם מרצים צריכים להיות בדרנים כדי שיאהבו אותם? אני חושב שההערכה צריכה להתבסס על הידע של הסטודנטים בהשוואה למתרגלים או מרצים אחרים והכי טוב שמישהו פשוט ישב בשיעורים ויראה איך מלמדים. לא צריכה להיות חרב מעל מתרגלים כי זה יכול להלחיץ אותם אבל מצד שני כן לתת הערות בונות לתרגולים טובים יותר.
 
יש סקרי הוראה

בהחלט כן. סקרי ההוראה אצלנו מחולקים למרצים ולמתרגלים, והסטודנטים מתבקשים לענות על שני החלקים (אגב, קבלת הציון מותנית במילוי הסקר, כך שיש כאן עניין פעוט של מקל וגזר שגורם לסטודנטים לענות על הסקר). הסקר מתחלק לציונים כמותיים ולהערות פתוחות שהסטודנטים יכולים למלא. משום מה, הממשק כזה שאת ההערות הכתובות (והחשובות יותר) אנחנו לא מקבלים או מקבלים באיחור ניכר. את הציונים מקבלים די מהר. התוצאות משמשות לפידבק, ואם הן מזעזעות - המתרגל "מודח". עדיין לא שמעתי על מקרה כזה, אבל זה בהחלט אפשרי. אגב, חשיבות התוצאות רבה יותר למרצים שהם assistant professors ונמצאים בהליך קבלה לקביעות. אצלם ממש מודדים שינוי ורמת ציונים מתמדת. אצל המתרגלים זה פחות קריטי.
 

d a p h n a

New member
אצלנו (בראון בארה"ב) יש סקרי הוראה למתרגלים

התוצאות לא "מועברות אלינו" (כלומר, לא באופן אוטומטי). אנחנו יכולים, אם אנחנו רוצים, לגשת למזכירות החוג ולבקש להסתכל על הסקרים כדי לראות מה כתבו לנו (גם מבחינת תוצאות ובעיקר מבחינת הערות). אצלנו במחלקה אנחנו מתרגלים בשביל מרצה (כלומר יש שיעור שהוא הרצאה עם קבוצת דיון, אז אנחנו מעבירים את קבוצת הדיון). בסוף כל סמסטר המרצה שעבורו לימדנו צריך לכתוב מכתב שנכנס לתיק האישי שלנו, ומתבסס בין היתר על סקרי ההוראה. המכתב הזה יכול, תיאורטית, להשפיע על סוג המלגות שנקבל ודברים כאלה. בנוסף, כשמחליטים בכל סמסטר מי יהיה עוזר הוראה (מתרגל) של איזה קורס, הם מסתמכים גם על הסקרים האלה, אם כי האמת היא שזה ככל הנראה די פועל "לרעת" מי שקיבל תוצאות טובות. הבנתי מכמה מרצים שכשיש קורסים שלא יודעים מי לשבץ אליהם כי אין אף אחד שזה ממש תחום ההתמחות שלו וזה ממש מתאים לו, משבצים את מי שנחשבים לעוזרי ההוראה הכי "חזקים", כי ההנחה היא שהם יוכלו להתמודד גם עם חומר זר להם. מבחינת "האם זה מועיל", עוד לא הלכתי להסתכל על סקרי ההוראה שלי מסמסטרים קודמים. אבל, באמצע הסמסטר אני עושה סקר הוראה משל עצמי (שרק אני רואה) שבו אני מבקשת מהסטודנטים להגיד מה הם אוהבים בהוראה שלי, מה הם לא אוהבים, והצעות לשיפור. מצאתי שזה היה מועיל למדי.
 

מממאיה35

New member
האמת ששנה שעברה

עשיתי משהו כזה "משוב פרטי", וגם ניסיתי להפיק מזה לקחים.. את יכולה בבקשה לצרף לפה את הסקר הפרטי שלך?
 

d a p h n a

New member
פחות או יותר צירפתי אותו כבר

אני לא זוכרת בדיוק את הפרטים אבל זה היה משהו כמו: 1. מה מצא חן בעיניך בקורס עד כה? 2. מה לא מצא חן בעיניך בקורס עד כה? 3. מה לדעתך ניתן לשפר בקורס? 4. הערות אחרות
 

מממאיה35

New member
../images/Emo51.gif

הבעיה היא שאני מתרגלת קורס שלא נראה לי שהסטו' ימצאו משהו בו שמוצא חן בעיניהם
... בכל מקרה
 

d a p h n a

New member
באמת רציתי להוסיף

שהבהרתי לסטונדטים שהשאלות נוגעות אך ורק לחלק של הקורס שאותו אני מעבירה, כלומר שהם לא אמורים לענות על הקורס באופן כללי אלא רק על התרגול.
 
אצלנו יש סקר שמעבירים אותו בשיעור השלישי,

והוא כולל ציונים לגבי היבטים שונים של ההוראה ומקום להערות. בהתחלה אמרו שזה אופציונלי ורק אם אנחנו (המתרגלים) רוצים, ואז כשאמרתי "לא, תודה" אז הכריחו אותי להעביר את הסקר הזה לכיתה (אל תדאגו, התוצאות היו חיוביות בסוף) ולאחר מכן הפרופסור שאת הקורס שלו אני מתרגל העמיד פנים שהוא לא ראה את תוצאות הסקר שלי...
 

מממאיה35

New member
שעור שלישי זה לא מוקדם מידי?

בכל מקרה, אני מבינה שהסקר בסופו של דבר אצלכם הוא חובה.. ואם אפשר לשאול - למה לא רצית בהתחלה?
על התשובה.
 
למעלה