סקר התחבורה הגדול

EHP12

Well-known member
לקח קצת זמן, אבל משרד התחבורה העלה לאינטרנט את תוצאות סקר התחבורה הגדול שערכה מירב מיכאלי
יפה שלקח להם שנתיים לפרסם. חשבתי ששכחו מהסקר הזה בכלל. כמה דברים:

* בהשוואה לאוכלוסייה הנוסעת בתחבורה ציבורית, יש כאן תת יצוג של נשים וחרדים.

* האמינות בסדר הראש מעידה על כך שהסקר נערך בתקופה שבה היו בעיות אמינות חמורות במערכת.

ולגבי דירוג סוציו-אקונומי מאוד פשוט. יש קשר ישיר בין מידת הדתיות למדד הסוציו-אקונומי
דירוגים 10-8 אלו מקומות עם רוב חילוני
דירוג 7 זה לרוב מקומות בהם אוכלוסיות חילוניות גדולות אבל לא רוב
דירוגים 6-5 מקומות עם הרבה שומרי שבת
דירוגים 1-2 זה יישובים חרדים.

דרך אגב, בזמן עריכת הסקר הופץ פייק בוואטסאפ וברשתות החברתיות שמגייסים חרדים לענות בכמויות גדולות, כדי להחליש את עניין התחבורה הציבורית בסופי שבוע.
 

מוישי67

Active member
סוגיית תחבורה ציבורית בסופ"ש נוסחה בסקר באופן מַטעה.
חילוני שמדבר על תחב"צ בסופ"ש - מתכוון בדרך כלל לשבת.
חרדי שמדבר על תחב"צ בסופ"ש - מתכוון בדרך כלל לימי שישי ומוצאי שבת.
 

מנכל אחד

Active member
סוגיית תחבורה ציבורית בסופ"ש נוסחה בסקר באופן מַטעה.
חילוני שמדבר על תחב"צ בסופ"ש - מתכוון בדרך כלל לשבת.
חרדי שמדבר על תחב"צ בסופ"ש - מתכוון בדרך כלל לימי שישי ומוצאי שבת.
נוסחה באופן ברור, לכולם היה ברור שמדובר בשבת ולא לשישי ומוצאי שבת.
גם תוצאות הסקר מראות בבירור שהתחב"צ בשבת לא מהווה שיקול משמעותי.
בערים עם הדרוג הסוציואקונומי הגבוה ציינו המשתתפים שהתחב"צ בשבת היא שיקול משמעותי עבורם, למרות שברור שהם לא מתכוונים להפרד מהמכונית שלהם.
לעומת זאת, בערים עם הדרוג הסוציואקונומי נמוך, שהם קהל היעד של התחב"צ, השיקול של תחב"צ בשבת הוא נמוך הרבה יותר ויותר משקף את הרצון האמיתי של קהל היעד.

במסמך הזה לא טרחו לציין מה מספר המשיבים, כך שיתכן והנתונים הם לגמרי מעוותים, כי אולי מספר המשיבים בערים עם הדירוג הגבוה הם מועטים והמשיבים בערים עם הדירוג הנמוך רבים וכמובן שגם להיפך?
 
נוסחה באופן ברור, לכולם היה ברור שמדובר בשבת ולא לשישי ומוצאי שבת.
גם תוצאות הסקר מראות בבירור שהתחב"צ בשבת לא מהווה שיקול משמעותי.
בערים עם הדרוג הסוציואקונומי הגבוה ציינו המשתתפים שהתחב"צ בשבת היא שיקול משמעותי עבורם, למרות שברור שהם לא מתכוונים להפרד מהמכונית שלהם.
לעומת זאת, בערים עם הדרוג הסוציואקונומי נמוך, שהם קהל היעד של התחב"צ, השיקול של תחב"צ בשבת הוא נמוך הרבה יותר ויותר משקף את הרצון האמיתי של קהל היעד.

במסמך הזה לא טרחו לציין מה מספר המשיבים, כך שיתכן והנתונים הם לגמרי מעוותים, כי אולי מספר המשיבים בערים עם הדירוג הגבוה הם מועטים והמשיבים בערים עם הדירוג הנמוך רבים וכמובן שגם להיפך?
מציע לא להתעכב על השאלה הזו.

בזמן הסקר התנהל קמפיין אגרסיבי הן מצהד החילוני והן מהצד החרדי לענות על הסקר רק בשביל השאלה הזו כדי "להוכיח" למערכת שהם צודקים. ולכן ממלאי הסקר מוטים מאד לכיוון של בעלי עניין ספציפית בשאלה הזו.
 

Ccyclist

Well-known member
נוסחה באופן ברור, לכולם היה ברור שמדובר בשבת ולא לשישי ומוצאי שבת.
גם תוצאות הסקר מראות בבירור שהתחב"צ בשבת לא מהווה שיקול משמעותי.
בערים עם הדרוג הסוציואקונומי הגבוה ציינו המשתתפים שהתחב"צ בשבת היא שיקול משמעותי עבורם, למרות שברור שהם לא מתכוונים להפרד מהמכונית שלהם.
לעומת זאת, בערים עם הדרוג הסוציואקונומי נמוך, שהם קהל היעד של התחב"צ, השיקול של תחב"צ בשבת הוא נמוך הרבה יותר ויותר משקף את הרצון האמיתי של קהל היעד.

במסמך הזה לא טרחו לציין מה מספר המשיבים, כך שיתכן והנתונים הם לגמרי מעוותים, כי אולי מספר המשיבים בערים עם הדירוג הגבוה הם מועטים והמשיבים בערים עם הדירוג הנמוך רבים וכמובן שגם להיפך?
לא כל מי שגר בישוב בעשירונים בגבוהים נוהג, בייחוד לא הילדים והנוער.

בציבור החילוני יש לבני הנוער חיים משלהם שמצריכים ניידות. ממוצ"ש ועד ליל חמישי-שישי יש קווי לילה שעונים על הצורך הזה - כך שאין טעם להכחיש אותו.

הורים ש 6 ימים בשבוע לא צריכים לתפקד כנהגי מונית תומכים בקווי אוטובוס לילדיהם בשישי ושבת. גם כשהילדים בישובים כאלו יוציאו רישיון - ההורים צריכים להיות נהג מלווה בחודשים הראשונים ויותר בטוח שבני הנוער יחזרו מבילויים בתח"צ מאשר שינהגו.

כמו כן - בישובים שרגילים לצאת לחו"ל באופן תדיר יותר - רואים שהתח"צ בחו"ל פועלת 7 ימים בשבוע, ויש סיכוי גדול יותר שיש קרובים או חברים שגרים בחו"ל בדרך קבע.
 
למעלה