סקר חדש - מהו הגורם המוביל בקניית בית/דירה

ariri

New member
סקר חדש - מהו הגורם המוביל בקניית בית/דירה

כנסו לסקר למעלה והצביעו. ספרו כאן את הנימוק להצבעתכם. אולי נילמד כולנו משהו על כיוון המחשבה הנפוץ בקרב קוראי הפורום.
 

goldy

New member
מיקום: אין ספק

עכשיו השאלה היא כמה אתה מוכן לשלם עבור המיקום.
 

אתיר

New member
ואם חשוב לך גודל הדירה והמחיר

והמיקום?? אני כרגע בחיפושים.... ושלושת הדברים קשורים זה בזה... מבחינת קרבה לביה"ס אין לי בעיה גם לא מבחינת קרבה לעבודה... לכן קשה לי לענות תשובה טובה.
 

goldy

New member
מיקום = אופי הבית \ דירה

אים אין לך בעיה עים המיקום אני די בטוח שהדירה עונה על מבוקשך: מעמד בינוני ממוצע.
 

אתיר

New member
אבל לי קשה למצא גודל דירה

אז אני מתפרשת על יותר מקומות, אבל למען ההגינות אומר שיש מקומות גם יתנו בחינם לא לוקחת.
 

dify

New member
יעילות

שילוב של הדברים הבאים,בסדר העדיפות הבא: 1. מחיר- שלא יכניס אותי להתחייבות גדולה מידי (כלומר לקחת נניח 20 אחוז ממחיר הדירה כמשכנתא לעומת לקחת 50 אחוז ממחיר הדירה כמשכנתא... אני מלכתחילה מגבילה לאחוז נמוך למדי... לא רוצה להתחייב להמון שנים, לא רוצה להתחייב להחזרים מאד גדולים שיפגעו לי באיכות החיים). 2. גודל- שיתאים למטרות שלי (נניח שיהיה חדר לכל ילד וכד') 3. נוחות- שיהיה קרוב לעבודה או לציר תנועה שיהיה נוח לילדים להגיע לבית ספר וכד'. אם יש לי ילדים אני לא אגור בישוב מבודד או בשכונה מרוחקת, אם אין לי ילדים אני דווקא אעדיף לגור ליד העבודה או במקום מרוחק עם ירוק בעינים. 4. רעש וקומה גבוהה ללא מעלית- לי קשה מאד עם שניהם, לכן אני אתפשר על כל דבר אחר אבל אעדיף דירה שקטה בקומה נמוכה. 5. מעדיפה לגור קרוב לצירים שיוצאים מהעיר ולא בתוככי העיר. דברים שלא חשובים לי: איזו עיר ספציפית, משופצת/לא משופצת, גיל הבניין, קיום מעלית או טיפוח גינה, חניה צמודה, המוניטין שיש לשכונה, סוג האוכלוסיה שגרה בשכונה (דתיים? "אקדמאיים"? משפחות ברוכות ילדים? עולים חדשים? צברים? צעירים? זקנים?ממש לא משנה לי...), קרבה למשפחת המוצא, קרבה למקומות בילוי וכד'.
 

שחר38

New member
איזה שאלה מתאימה לי בול!

אני התחלתי לחפש ממש עכשיו, ושני דברים מא ד מאד חשובים לי, מיקום וגודל. האמת היא שאם אני חושבת על זה לעומק המיקום יותר חשוב.
 

chenshotokan

New member
תאור חיפוש הדירה שלנו:

1. החלטנו לגור עם ההורים כשנתיים ולחסוך ורק אז לקנות 2. הגיע מצב שהמחירים התחילו להמריא - הורים תפסו אותנו ואמרו "חייבים להסתכל ולנסות לקנות לפני שהמחירים יקפצו ביותר ממה שתחסכו שנתיים". 3. הסתכלנו על כל הסכומים הזעומים שהיו לנו + תאריכים להשתחררות כספים - הקרנות שנפתחות פעם ב 6 שנים.וכמובן כמה יהיה שם. וכמובן אפשרות להלוואות "זולות" מהמשפחה +סיכום על תקופת החזר. 4. דרישה מהמשפחה - מקום מגורים קרוב... 5. העדפה שלנו בית יחסית חדש כ 5-10 שנים, שלא צריך שיפוץ גדול. צנרת פלסטיק - כדי להוזיל עלויות בעתיד של שיפוצים. 7. חובה מינימום 3 חדרים. חובה חדר הורים גדול למיטה גדולה ;). התחלנו להסתכל על בתים ובמקביל להססתכל על המשכנתאות: 1. במהלך חודשיים גילינו עליית מחירים משמעותית... (הרבה יותר ממה שחסכנו בחודשיים אלו) לכן החלטנו כן לחשוב על קניה. 2. בדקנו ריביות של משכנתאות ואכן היו מאוד זולות יחסית - עוד פלוס לקניית דירה. 3. מגורים מאוד קרובים למשפחה - לא היו בתקציב וגם היו רק עם 3 ובמקרה הטוב 3.5 חדרים , אשר היו גם קטנים וגם לפעמים החצי חדר ללא חלון... (כך שיהיה קשה לנצל כזה חדר לחדר עבודה). 4. גילינו שיש בתים גדולים ויפים בעיר אחרת אך כ 7 דקות נסיעה בלבד מהמשפחה.. : חיסרון - יותר מהתקציב (יותר משכנתא) יתרון - 5 חדרים גדולים ויפים- חיסכון של משכנתא בעתיד, כי ה 3-3.5 חדרים בטוח לא יספיקו לנו. ישבנו שוב על חישובים: וראינו שניתן ואפשר וההתפשרות הקריטית ביותר שבהחלט היתה שווה לנו היתה להשאר יותר אצל ההורים.. אז לפעמים זה קצת מבאס להשאר אצל ההורים אבל יש בזה המון יתרונות..מלבד החיסכון, אפשר לקצץ את השנים של המשכנתא... יהיה מי שיעזור כשנחליט להביא את הילד הראשון... בזמן ההריון... ולא ניהיה לבד כשאחד ישאר יותר זמן בעבודה או יהיה בלימודים באותו יום. דרך אגב -גם דירה ליד המשפחה זה חיסכון עתידי מאוד גדול.. מטפלות וביביסיטר וכו...
 
למעלה