סקר חנוני ראשון

Nimst

New member
סקר חנוני ראשון

(זה במקום ללכת ללמוד אנטומיה) מיהו סופר המד"ב/פנטזיה המועדף עליכם? וגם, רק אותי זה מרגיז כשאנשים חושבים שמד"ב ופנטזיה זה אותו הדבר? אני בהתלבטות קשה, אגב. מצד אחד טולקין, כי מי באמת יותר טוב ממנו בפנטזיה? ומצד שני לרוברט ג'ורדן תמיד תהיה פינה חמימה ונוסטלגית בלבי אחרי שחבר שלי לשעבר הכיר לי את "כישור הזמן". ודאגלס אדאמס, אי אפשר להתעלם מהמדריך. אז אני לא יודעת, זו שאלה קשה מדי. עכשיו אתם.
 
באמת יצא לי לתהות על זה,

יש בכלל סופרות מדע בדיוני? אני יודעת שיש פנטזיה, אבל אני לא זוכרת שראיתי אי פעם ספר מדע בדיוני שנכתב על ידי אישה. (וספר, לא סיפור קצר, סיפור קצר ראיתי הרבה.)
 

Nimst

New member
שאלה טובה

אני לא קוראת מד"ב בכלל, כך שאני לא מתמצאת.
 

nikita j y

New member
../images/Emo80.gifמד"ב - אורסון סקוט קארד.

בין השאר בגלל "הצל של הענק", שעשה לי את אותו השבוע, ו"בשר מלכים", אחד הסיפורים ב"מפות במראה", שפשוט זיעזע אותי :S ופנטסיה... המ. אולי גיימן, בגלל "לאכול אותם" [איך אפשר להיות טבעונית גיקית בלי לסגוד לסיפור הזה?
], וכי כיף להיות גרופית. *פונפונים*
 
מפות במראה מצויין!../images/Emo60.gif

גם 'חוות השומן' נורא מזעזעת, והסיפור הראשון בספר, עם הילד שלו. אבל חוץ מהסיפורים המעולים, מאוד אהבתי את האחריות דבר שלו. גרם לי להצטער שלפני מספר שנים, כשהוא התארח בארץ באייקון, נורא פחדתי מהז'אנר.
 

nikita j y

New member
../images/Emo80.gifאני מכחישה שהוא היה כאן../images/Emo11.gif

לא ראיתי אותו כי לא ידעתי על קיומו של אייקון
 
../images/Emo9.gif

אני מאלה שמעצבנים אנשים ע"י אמירה של "מה ההבדל בין מד"ב לפנטזיה?"
.
 
הממ../images/Emo60.gif

דאגלס אדאמס הוא דאגלס אדאמס, ויש לו מקום משלו בהיכל התהילה. בעצם, יש לו היכל תהילה משל עצמו. פנטזיה אף פעם לא חיבבתי, למעט טרי-פראצ'טים למיניהם שיש בהם המון הומור ככה שזה מרכך את הז'אנר, שאני לא ממש מחבבת. לא שרדתי יותר מ20 עמודים אצל טולקין. וכותב המד"ב, שהוא גם אהוב לבי, הוא אורסון סקוט קארד
 

thorondor

New member
זו שאלה קשה.

- כמו שאמרת, לטולקין יש כיסא של כבוד. - ג'ורג' מרטין הוא אחד הסופרים הגדולים של השנים האחרונות. - ניל גיימן הוא גדול כותבי הפנטזיה האורבנית. - רובין הוב מעולה בסגנון ייחודי משלה. וזה רק פנטזיה. אי אפשר לשים את שתי הקטגוריות ביחד. במד"ב יש את הקלאסיים: היינליין, אסימוב, הרברט (!!!) ושאר גדולי הדור. לדעתי קארד הוא יותר קרש הקפיצה למד"ב מאשר סופר חובה. באותו סגנון, אבל ברמה יותר גבוהה יש את קארין לאווצ'י.
 

Bakura

New member
../images/Emo96.gif ניל גיימן נחשב? ../images/Emo3.gif

הייתה כתבה שלמה בעיתון אחד פעם על ההבדל בין מד"ב לפנטזיה. וזה כמו שאומרים שסין ויפן זה אותו דבר
זה מעצבן, מתרגלים. קראתי רק את "ההוביט" של טולקין, אבל אני בהחלט מכבדת אותו על עולם דמיוני מופלא ומדהים שנכתב בשפה עשירה וגבוהה כל כך. והתמכרתי לחידות שלו מההוביט.
"קופסה בלי מפתח, צירים או כיסוי, ואוצר של זהב בתוכה מצוי"
ודאגלס אדמס- אהבתי את שני הראשונים, ויש את השלישי ברשותי ונעצרתי בסביבות עמוד 30 ככה כי שיעמם לי. שווה להמשיך? :X~ ((יש לי בעיה מאוד קשה של לזכור שמות של דמויות ומי זה מי. אני זוכרת שיש אחד עם שני ראשים, שהיה נשיא הגלקסיה, יש את ארתור ועוד אחד, ואני אף פעם לא זוכרת איזה מהם זה החיזר ואיזה הבן אדם, יש את הבחורה, ויש את הספינה בצורת הנעל שנעה על פי האי-הסתברות. ולא קראתי את הספר כבר יותר מארבעה חודשים פלוס פלוס, אז אני ממש גאה בעצמי על הזיכרון היותר ממופלג שלי
))
 
תמשיכי, לפחות עד סוף הרביעי.

כל ספר גאונות טהורה, אומנם לא טובים כמו הראשונים, אבל עדיין. והחמישי בכלל מרושע, הוא היחיד בטרילוגיה שהייתי ממליצה לא לקרוא. ובכלל, לכו גם על סוכנות הבילוש ושעת התה, שניהם מעולים.
 

juggernaut

New member
אורסון סקוט קארד../images/Emo47.gif

אבל פנטזיה..נראהלי רובין הוב הרואים למרחק היה מדהים.
 

MajorWinters

New member
והשאלה השניה..

לא רק אותך זה מרגיז... כלומר, יש מקומות שההבדל פשוט. אם יש דרקונים וחרבות, אז זה פנטזיה. אם יש חללית וזה בכדה"א רק בעוד הרבה זמן, זה מד"ב (הכל בדיבור כללי כמובן, אני לא מצהיר פה על תכונות הז'אנר). הבעיה היא כשהדברים משתלבים וזה קורה לרב. ניקח את מלחמת הכוכבים כדוגמא טריווילית. זה בכלל פנטזיה. כמובן שיש אלמנטים מד"בים, אבל כל הרעיון של טוב נגד רע, של משהו קוסמי ששולט בהכל הוא פנטזיה. הבעיה היא גם, שזה קשה, ולפעמים גם למבינים מאוד קשה להבדיל בין השניים. אני זוכר לדוגמא, באיזה פורום, לא זוכר אפילו באיזה אתר, שהיה ויכוח האם הסדרה "אנדרומדה" היא מד"ב או פנטזיה. אני כבר לא זוכר את התשובה הסופית... (וזה תמיד יכול להיות שניהם יחד
)
 
למעלה