אני מנסה להבין מה מטרת הניר
בכנות, לא לגמרי ברור לי. האם מדובר בקידום שיפוץ שוליים היכן שזה נדרש?
אם כן, אין טעם לכתוב בכלל על כבישים בלי שוליים?
אסביר למה אני אומר זאת.
בגלל שאני מעמיקם, אני רוכב הרבה בסיבוב של אלונה. בחלקו יש שוליים (מרגבים עד הפניה לכיוון אביאל מכביש בנימינה-ג. עדה, ובהמשך עד סיבוב המוות), בחלקו אין שוליים. באופן אישי אני מרגיש הרבה יותר בטוח בקטע שאין בו שוליים, משום ששם ברור לנהגים שאני רוכב בנתיב, הם מתייחסים אלי כמו אל כל כלי רכב, מאיטים כשמתקרבים אלי מאחור ועוקפים באופן סביר. באזור שיש בו שוליים הנהגים פשוט לא סופרים אותך, נוהגים כמו בכל מדינת ישראל כמו מטורפים, וההרגשה הרבה פחות בטוחה, כי SMS או משחק ברדיו שלהם יכולים לגמור לך את החיים. בנוסף, היות והשוליים שם לא קונסיסטנטיים (בחלקם מלאים באבנים, מפגעים, הרוחב משתנה תדירות לכדי 0 שוליים), זה מחייב לעלות ולרדת מהשוליים. אבל לנהג זה לא משנה, כי כשיש שוליים אז מבחינתו אתה חוצפן אם אתה עולה על הנתיב.
כנ"ל כשאני רוכב לבית אורן: על כביש 4 אני מרגיש פחות בטוח (למרות שבמידה פחותה מהסעיף הקודם) מאשר העליה לבית אורן, למרות שבעליה אין שוליים.
ואני חוזר על כן לנקודת הפתיחה: מה מטרת הנייר?
אשמח לשתף פעולה.