סקר ראשון בפורום...

אלי פלס

New member
סקר ראשון בפורום...

אחת הסוגיות המטרידות את היוצאים לחופשי (זה הביטוי שאני אשתמש בו מכאן ולהבא) היא סוגיית הלימודים. היוצאים מהמסגרת החרדית יוצאים כשהשכלתם משתווה להשכלתו של ילד בכתה ד´ במקרה הטוב. אני, לצורך הדוגמא האישית, יצאתי ללא שאדע על קיומו של לוח הכפל. במדינת ישראל קיים חוק חינוך חובה. המערכת הפוליטית בישראל מאפשרת להורים החרדים לשלוח את ילדיהם למוסדות חינוך בהם לא מלמדים את מקצועות החובה וזאת משיקולים פוליטיים. השלמת ההשכלה במסגרות אקסטרניות עולה כסף רב שבדרך כלל, לא נמצא בידיהם של היוצאים שנותרים ללא תמיכה כלכלית מהמשפחה. מה דעתכם? האם מדינת ישראל צריכה לממן את ההשכלה עבור היוצאים??? בצד ימין למעלה תוכלו לראות לינק לסקר. אשמח אם תצביעו.
 

אלי פלס

New member
אני רואה שאני צריך לעבוד עם שוט...

אם התרגלתם לחיים קלים בפורומים אחרים, כאן, אתם יכולים לשכוח!!! יש לנו עבודה לעשות!!! חשבתם שתוכלו להשתעשע בסקר, לעשות אנ-דנ-דינו , לבחור תשובה כלשהי וללכת לישון??? אז לא! כל אחד מאלו שהצביעו, חייב!!! חייב לנמק את ההצבעה שלו!!! אצלי, בניגוד לדמוקרטיה, ההצבעה אינה חשאית! מי שעוד לא הצביע/ה, קישטא! מייד להצביע (בצד ימין למעלה. בשורה הכחולה). שלוש ארבע ו... המפקד אלי
 

מיאווו&

New member
אלי

אני אחכה שתענה לי "לא" על השאלה הקודמת שלי (המממ...) ואז תהיה לי תשובה בשבילך
 

אלי פלס

New member
אממ...

אתם רוצים ממני מכות??? יאללה, להתחיל לענות לסקר!!!!!!! ולנמק כאן.
 
הצבעתי שהמדינה צריכה לממן.

אולם המצב שבאמת צריך להיות איננו מימון של המדינה אלא סגירת בתי ספר שלא מלמדים את המידע הבסיסי הזה, או לפחות אי תמיכה כספית בבתי ספר כאלו שלא עומדים בדרישות בסיסיות.
 

מיאווו&

New member
הממ.. סליחה שאני מתערבת..

דבר ראשון לא לכעוס עלי. הצבעתי כבר.
עד כמה שידוע לי, המדינה, כיום, לא ממש מממנת בתי ספר שלא מלמדים את המידע שאתה קורא לו בסיסי (אל תתרגז שאמרתי "שאתה קורא לו בסיסי", כי יש כאלה שלא חושבים כך- ולאו דווקא הורים!). בתי ספר (או אם לדייק, קוראים להם תלמודי תורה) שלא מלמדים כאלה מקצועות, הם בתי ספר שעומדים תחת החינוך העצמאי. תקנו אותי אם אני טועה. ואגב, לדעת רבים- וגם דעתי (ואני מספיק צעירה בשביל לא לחשוב כמו הורים ומחנכים דגולים או ´דגולים´, וכו´..), לימוד התורה הוא לימוד מספיק בסיסי, והלומדים לימוד כזה, יכולים בהחלט להסתפק בזה. (אלא אם כן, הם עוזבים את המסגרת הזאת, וגם אז, מצב הידע שלהם אינו אפסי כמו ילד שלא למד כלל. ואם תרצו, ארחיב על כך) שבוע טוב לכולנו!
 

אלי פלס

New member
מיאווונת

המדינה כן מממנת גם תלמודי תורה (או אם לדייק, קוראים להם חדרים) שאינם עומדים בהוראות חוק חינוך חובה. גם אם לפעמים, משרד החינך לא מממן, משרדים אחרים, עוקפים את משרד החינוך ומממנים את אותם חדרים. אני לא טוען שצריך להפסיק להם את המימון, אני רק חושב שהגיע הזמן לבדוק מה התוצאות של זה ואולי לשקול לממן ליוצאים בשאלה את לימודי ההשלמה.
 

augustus

New member
אלי, כפרות,

ומה עם אלה שלא יוצאים בשאלה? הם לא אמורים לדעת את לוח הכפל? ואח"כ נאשים אותם בזה שהם לא תורמים תרומה שווה לשוק העבודה...
 

מיאווו&

New member
אלי ואוגוסטוס

אלי, (אולי תתפלא,) לא הצבעתי בסקר נגד זה שהמדינה תממן את לימודי היוצאים בשאלה! אם אתה אומר שהמדינה כן מממנת, מצד משרדים שונים, את הלימוד בחדרים, אז אומַר שאת זה אני יודעת, וזה מקובל לגמרי! זהו חינוך מסוים שקבוצה גדולה מהעם בחרה בו, ועל המדינה לממן אותו. הרעיון הוא, שזה לא בא מצד משרד החינוך, כך שאי אפשר לכפות (כן, לכפות
) אותם ללמד לוח הכפל, למשל. כי עד כמה שידוע לי, ושוב, תקנו אותי אם אני טועה- משרד החינוך כלל לא מממן חדרים כאלה, ולא ´לפעמים לא מממן´. כי אם הוא מממן, זכותו לדרוש כל דבר חוקי. אוגוסטוס, מבחינת פיתוח המוח, יכולת ניתוח דברים וכדומה, בנאדם שעבר מסלול לימוד חדרי/ישיבתי יכול לתרום המון לשוק העבודה, לא פחות מכל אחד אחר!! במקרה יש קרוב אלי מצב שיכול להוכיח את זה: אחי מעולם בילדותו לא למד במסגרת הלימוד שלו לוח הכפל או אנגלית או דקדוק (סליחה, דקדוק כן- יש המון דקדוק בפרשנות התורה :). הוא למד קצת אגלית בכוחות עצמו, בזמנו הפנוי. בשלב מסוים, בבגרותו, הוא הלך ללמוד איזו שפת תכנות, והתקבל ללא כל בעיה. התקבל=עבר מבחן. וכידוע, צריך בסיס מסוים במתמטיקה ע"מ לעבור מבחנים כאלה, והוא לא השלים כלום!. אני לא באה לספר לכם כמה הוא חכם, כי הוא לא
. יש לו ראש טוב, ואת הראש הטוב הזה, הגמרא בוודאי פיתחה. אדם שעובד בתחום (ומתעסק עם מבחני הקבלה של איזו חברה או משהו כזה) אמר לו, שלתלמידי הישיבות יש -בהכללה- פוטנציאל הכי גבוה! אז מי אמר שהם לא תורמים לשוק העבודה? מישהו כאן חושב שכל הדתיים מובטלים? שהצרה הכי גדולה שלנו תהיה לוח הכפל.. (גם אני הייתי חולה כשלימדו אותו, אז מה? אני לא משתלבת בשוק העבודה??
) המשך בוקר טוב
 

augustus

New member
המדינה כן מפקחת על מסגרות הלימוד

והיא אינה מתירה לכל אדם לחנך את ילדיו לפי ראות עיניו. אם אחליט ממחר שבתי תרכוש השכלה במסגרת הבית, ממורים פרטיים, המדינה עדיין תחייב אותי לשלוח אותה לבית הספר. יתירה מזו, כמה בתי ספר עצמאיים נסגרו בעבר כוון שלא עמדו כביכול בדרישותיו של משרד החינוך. מיאו, ייתכן ואת צודקת בכך, שבוגר בית ספר חרדי מסוגל לרכוש מיומנויות אשר תיאפשרנה לו השכלה נוספת. כך או כך, אינני יודעת באיזה חינוך מדובר, לכן אתייחס רק לדוגמא של אלי ואניח לצורך הדיון שהיא נכונה. הייתי פעם מדריכה בקורס פסיכומטרי, ואני משוכנעת שתלמיד, מבריק ככל שיהיה, שהידע שלו במתמטיקה מתחת לרמה של לוח הכפל, יזדקק לחודשים רבים, אם לא שנים, כדי להשתוות לבוגרים רגילים של בתי ספר רגילים. לי לא נראה הוגן שהמדינה תתיר חינוך כזה, ולא תפצה את האנשים שהזדמנויותיהם בשוק העבודה נפגעו ממנו. בכל אופן, אי ידיעת רמת הדרישות בבתי הספר החרדיים היא חוליה חלשה בהוכחה שלי, ואשמח אם אלי, או גולשים אחרים, יספרו לי עליהן יותר.
 

מיאווו&

New member
לא יודעת בקשר לפיקוח המדינה

מה שאני יודעת זה, שבתי הספר העצמאיים מלמדים לפי תוכנית מיוחדת שלהם. אני לא יודעת על כולם, אבל הרבה חדרים, כיום, לא מלמדים שום מקצוע ´חול´. כלומר- לומדים רק תורה, שזה כולל: חומש, משנה, גמרא, ועוד מקצועות קודש. אגב, מעולם לא שמעתי על בית ספר עצמאי שנסגר, מכיוון שלא יכול היה לעמוד בדרישות הלימודיות של משרד החינוך! אם אני לא טועה, בנושא זה, הוא אינו כפוף כלל למשרד החינוך! (לכן, למשל, הם לעולם לא שובתים!) תלמיד שעובר מסגרת לימודית כזו- שכל חייו הוא לומד רק תורה, לא עומד ברמה של מתחת ללוח הכפל! זאת מכיוון שבלימוד הגמרא נכלל לימוד רב ומגוון מאוד בתחומים שונים. קצת קשה לי להאמין שילד שעובר בחיים שלו- נאמר עד גיל 15- כמה אלפי "הפסקות עשר", ועוד כמה אלפי ´אחר-הצהריים´, בהם הוא משחק עם חבריו בכל מיני משחקים, שבחלקם נדרש ידע מסוים במספרים- אפילו בתת ההכרה, לא ילמד מזה. די נדיר להגיע לגיל 15, ולא לדעת לפחות שליש מלוח הכפל- 10x10. ואולי באמת אתעניין איך בכל זאת יודעים הבנים העוברים מסגרת כזאת, כל מיני דברים שנראים לי ברורים מאליהם. חובה גמורה לַמדינה להתיר חינוך כזה, מכיוון שמדינת ישראל היא מדינה דמוקרטית. עוד לא שמעתי על מדינה דמוקרטית שאוסרת חינוך פרטי. אין לי פרטים מדויקים לגבי מדינות אחרות, אבל אם אני יודעת שיש גם שם ´חדרים´ שלא חל עליהם חיוב ללמד לוח הכפל (סתם דוגמא), אז אני מאמינה שאין שום מניעה ללמד כפי שרוצים- מה שרוצים. האחריות לעתיד הילד מוטלת, במקרה זה, על הוריו בלבד. ועם כל הכבוד לשלום הילד ולרווחתו (חשוב מאוד! לא בציניות!), להוריו יש את הזכות המלאה להחליט, ולו בגלל העובדה שהם עשו למענו מספיק (אפילו אם זה מסתכם בתשעה חודשי הריון!), בשביל שתהיה להם הזכות הזאת. אם זה לא מוצא חן בעיני הילד- יש להניח שכשיגדל, הוא יהיה מספיק בוגר, בשביל שיוכל להשלים לעצמו את החסר. אם זה לא מספיק הוגן, אז אני לא יודעת מה זה "הוגן". 100%, תלמיד ברמת ידע שלא מגיעה ללוח הכפל, יזדקק לזמן רב ע"מ להשלים!! את צודקת, ויש בכך הגיון רב!! אך תלמידי ישיבות ללא שום ´רקע מתמטי´- לא כאלה בורים..
 

augustus

New member
המדינה צריכה לדאוג לחינוך

שיאפשר לכל אחד לרכוש מקצוע, או השכלה נוספת, בעתיד. למיטב הבנתי, חובה על המדינה ליישם זאת על כל מגזרי החינוך, כולל החינוך החרדי, כלומר, חייב להיות סף דרישות מינימלי. מכאן דעתי ברורה - אם אכן (ואינני בקיאה יותר מדי בנושא) המדינה הזניחה את החינוך החרדי, עליה לתקן את המעוות: ראשית כל, לדאוג להשכלה מתאימה עבור אלה אשר זקוקים לה היום מסיבות המעשיות, ושנית, להקפיד על איזשהו רף בעתיד.
 
למעלה