השבוע עליתי לאוטובוס בקו 72 מהאוניברסיטה בת״א ועלה גם סוקר מטעם משרד התחבורה וחילק לנוסעים שאלונים למלא ״במטרה לשפר את התחבורה הציבורית״.
חייב להגיד שאני נדהם. בעיקר מזה שהסקרים האלה מבוצעים בדפי נייר.
שיטת איסוף נתונים כל כך מיושנת.
גם השאלות שהיו בסקר מיושנות ואיאפשר באמת ללמוד מהם על דפוסי הנסיעה.
אני למשל עליתי על קו 72 רק כדי להגיע לרכבת מרכז כדי להחליף לקו 60/160 לרמת גן זאת מאחר וקו 57 שיוצא גם הוא מהמסוף עושה סיבוב בהדר יוסף וקו 45 עושה סיבוב ברמת אביב. קו 72 הוא היחיד שמביא את הנוסעים לכיוון רכבת מרכז וציר שלמה המלך.
אז מה הבעיה בסקר? אף שאלה שם לא יכלה להשיג למשרד התחבורה את המידע הזה. מבחינתם אני נספר כמי שצריך להגיע לחולון.
לא היו שם גם בכלל שאלות הקשורות בתדירות ובהמתנה.
לצערי לא צילמתי את השאלון אבל חייב להגיד, הן דרך איסוף הנתונים והן השאלות עצמן זו פשוט בדיחה.
חייב להגיד שאני נדהם. בעיקר מזה שהסקרים האלה מבוצעים בדפי נייר.
שיטת איסוף נתונים כל כך מיושנת.
גם השאלות שהיו בסקר מיושנות ואיאפשר באמת ללמוד מהם על דפוסי הנסיעה.
אני למשל עליתי על קו 72 רק כדי להגיע לרכבת מרכז כדי להחליף לקו 60/160 לרמת גן זאת מאחר וקו 57 שיוצא גם הוא מהמסוף עושה סיבוב בהדר יוסף וקו 45 עושה סיבוב ברמת אביב. קו 72 הוא היחיד שמביא את הנוסעים לכיוון רכבת מרכז וציר שלמה המלך.
אז מה הבעיה בסקר? אף שאלה שם לא יכלה להשיג למשרד התחבורה את המידע הזה. מבחינתם אני נספר כמי שצריך להגיע לחולון.
לא היו שם גם בכלל שאלות הקשורות בתדירות ובהמתנה.
לצערי לא צילמתי את השאלון אבל חייב להגיד, הן דרך איסוף הנתונים והן השאלות עצמן זו פשוט בדיחה.