Ccyclist
Well-known member
אודה שצפינו רק ב 12 הדקות הראשונות, הפסקנו אחרי שהרכבת עברה עיירות לווין מצפון ללונדון.
מדובר ברכבת אקספרס במהירות 200 קמ"ש (125 מייל לשעה) - מהירות המקסימום של שלושת קווי הרכבת הראשיים ( Mainlines ) בבריטניה. רק HS1 מהיר יותר עם מהירות של 300 קמ"ש.
שימו לב לשוני הבולט בין המסילה הבריטית למסילות בארץ - אין כבישים מקבילים.
במקום - המסילה נוסעת דרך חגורת נוף ירוקה של עצים לצידי המסילה, לעיתים ליד בנייה עירונית לצד המסילה באזורים מרכזיים מאד ליד תחנות.
כמי שמכיר את האזור של תחילת המסלול - קצת מוזר לראות אותו חולף במהירות כשהרכבת מאיצה ל 200 קמ"ש.
תחנת Potters Bar שהרכבת חולפת דרכה תוך 10 דקות מקינגס קרוס היא 19 ק"מ ממנה בקו אווירי, העיירה הראדונה מעבר לאוטוסטרדה ההיקפית ה M25.
כמי שמכיר את העיר כנוסע בתחתית ובקווי הרכבת המאספים המקומיים - אני מודע לכך שיש רכבות אקספרס לצפון, אבל מהירות הנסיעה בהן מאד שונה. בקו הפיקדילי של התחתית לוקח כחצי שעה מהתחנה הצפונית ביותר בקוקפוסטרס לקינגס קרוס, מפןטרס באר כ 20 (אני מחשב לפי מורגייט לשם נוסעות הרכבות הכי מאספות בקו), ומהיי בארנט בתחתית - גם חצי שעה.
באזור הגבעות בצפון לונדון ומצפון לעיר יש גם שימוש נרחב במינהור כי מדובר במסילה שתחילתה בעידן הקיטור.
תהנו.
נערך לאחרונה ב: