סרטונים ל מיכאל לנג (האמת על כבלי אי אנד המיותרים)

EB10000

New member
סרטונים ל מיכאל לנג (האמת על כבלי אי אנד המיותרים)

סרטון ראשון:

https://www.youtube.com/watch?v=lIpkewt26-c&t=3s

סרטון שני:

https://www.youtube.com/watch?v=ZyWt3kANA3Q&t=2s


לסיכום. יש חשיבות להתנגדות אוהמית של כבלי רמקולים, ולהתנגדות אוהמית ואיכות הסיכוך של קבלי אינטרקונקט. כמו כן, כבל RF טוב וזול יעשה עבודה מצויינת לחיבור אודי דיגיטאלי או אנלוגי בכל מערכת לא משנה כמה היא שווה.

כל השאר זה וודו ועבודה בעניים. למשל, התקנים להרמת הכבלים מהרצפה, או הצמדת אבני מיניראלים במאה דולר לאבן לכבלים. שים לב לטמטום הבא:

http://www.machinadynamica.com/machina31.htm

מה הצעד הבא? קמע של הבבא סאלי מוצמד לרמקול?
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
כל התאוריות המוזרות הללו טובות עבור מי שיש לו $$$ והוא מוכן
גם לשלם את הסכומים האגדתיים עבור "שמן הנחשים". ומה לעשות? יש כאלה שאכן
מתפתים לשלם ובגדול.
 
משה, לאן אתה שואף?

בדברי על נושא כבלי רמקולים (בלבד!) כתבתי שערכתי ניסוי בכל העולם עם גולשי אודיוגון, והצעתי להם שאחשב להם את עובי הכבל, והם יבנו אחד (DIY) מחומרי גלם שירכשו באיביי. הכבלים עלו פחות מ-100$.
זה לא $$$ ולא שמן נחשים. צר לי שאתה מעודד את EB10000, במקום שראוי להראות לו את הדרך הנכונה.
 
ידידי היקר, לא קראת, לא הבנת וחבל...

לא כתבתי שכבל יקר עדיף על זול, לא דברתי על כבל RF או אינטרקונקט או כל כבל -
מלבד
"כבל לרמקולים".
ושם לא רק שמדובר חשיבות להתנגדות אוהמית נמוכה, אלה טענתי שיש לי נוסחה, שמבטאת באופן מדעי את הקשר בין ה-DF של המגבר, אורך הכבל וההתנגדות הנדרשת (עוביו ב-AWG).
זה נחמד שאתה משחיט את זמני בנושאים שאינם קשורים (כותב לי שזה לא קשור בפוסט של AKAI) אך מכילים את המילה כבל. נו שויין, העיקר שמפלס הכינרת עולה ויש גשמי ברכה. מה הקשר? חפש משהו, פסוק בתנ"ך, גימטריה, מה שבא לך.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
קודם כל, הגבתי ל10000 ובהתאם לקישורים שהוא נתן, גם אני נגד
הכבלים היקרים והסופר יקרים. אם הבנת אחרת, לא לזה התכוונתי.

ולגבי AKAI.. הכנסתי מספר קישורים. הקישור ש"אינו שייך"
מדבר על היבואן בארץ ולא על AKAI כיצרן או מותג.
ומכיוון שתהית לגבי המותג הזה, אז אכן, בעבר הוא ייצר מוצרים שנחשבו כמובילים (לא לדעתי),
וכעת הוא סתם איזשהו מותג מדבקה לטוסטרים, תנרי חימום ושאר ירקות.. חבל.
 

EB10000

New member
והנה מוצר יותר הזוי מאבני חן על כבלים

שימו לב מה החברה הזאת מוכרת:

https://www.youtube.com/watch?v=UkBAtmkpf5k&feature=emb_logo

זה דיסקית מוחחלת שדה מגנטי שמניחים על כל מכשיר אודיו (מן הסתם צריכים אחת לכל מכשיר), ועי הפעלת שדה מגנטי מסונכרן בין כל המכשירים, רצפת הרעש יורדת ואיכות הסאונד משתפרת פלאים...

אגב, בהודעה המקורית נתתי קישור עבור מיכאל כי כמה שזכור לי, הוא זה שאז טען שכבל רמקול זה יותר מרק התנגדות. אני אמרתי שלפי חישוב פשוט, אין שום צורך בכבל עבה במיוחד, שכן אין ממש חשיבות ל DF מעבר ל 50, ובכל זאת עם כבל פשוט מקבלים DF 100 בלי בעיה. ה AWG12 מספיק על ל 10 מטר, ולכן הבאתי הוכחות וגם סימוכין מאתר Audioholics.

יש מצב שמיכאל עכשיו שינה את דעתו? הוא הרי גם אמר שלמייצבי מתח AC יש השפעה, שזה לא שונה מהטענות לגבי כבלים.

אני אגב בצעתי בדיקה עם כבר 9 מטר AWG12 וכבל רמקולים 1.5 מטר AWG0 כפול. לא בשמיעה ולא בהענות התדרים עי תוכנת REW, לא נצפו הבדלים...
 
אל תערבב וודו ומציאות לטובת הגנה על הטזה שלך

לא טענתי מעולם שיש לכבל רמקול מרכיב בעל חשיבות מלבד ההתנגדות (ערך אוהמי טהור). כך שאתה מכניס דברים לפי, וחבל. אני גם די מרגיש שהדיון עמך הופך להיות סתמי. לא עם איש אקדמיה, אלה עם אחרון החובבים חסרי ההבנה.
אין ממש ב-DF? ה חדש לי.
לא הכבל קובע את ה-DF.
כתבת: "עם כבל פשוט מקבלים DF 100 בלי בעיה. ה AWG12 מספיק על ל 10 מטר..."
לך הכל יספיק, ותמשיך להתלונן על איכות הסאונד, רק מפני שמצאת סימוכין באיזה מאמר או הרצת סימולציה. זו גישה אקדמית?
מתי תפנים שאם לא שומעים טוב אבל מודדים טוב, משהו דפוק במדידה?

עכשיו בחרת איזו תוכנת סימולציה, שלך תדע מי כתב אותה ומה הפרמטרים שלה, ולטעון שבגלל שהדבר לא הניב בהרצה הבדל, זו גם המציאות. נו, קשה לשכנע את המשוכנעים.

חשבתי לתומי, שאיש אקדמיה ייהי יותר נאור ופתוח להביט לצדדים ולבחון נושאים (כמו טענתי על הכבל רמקול), אך מסתבר שטעיתי. להזכירנו שאינשטיין טען שרק הבורות אינסופית.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
מיכאל.. שים לב, שהוויכוחים הללו בינך לבין 10000 הם אינסופיים
ובשורה האחרונה, נראה שאיש מכם גם אינו משתכנע בטעותו.

אני כשלעצמי, איני מכיר איש מכם באופן אישי, אבל היות שאני קורא את אשר אתם כותבים,
נראה לי, שאתה בכל זאת ביקרת אצל כמה חובבי שמע, ואתה אף ייעצת להם עצות מועילות.
לעומתך, 10000 משקיע כל הזמן בשידרוג הרכש שלו, ולפחות עד לנקודה מסוימת, הוא
לא היה ממש שבע רצון מהתוצאות, אבל במקביל, הוא גם תקף את התאוריות שלך, מבלי שהוא
טרח ולו פעם אחת לנסותן.

אודה, שאני, מבלי שהקפדתי על שטח חתך מדויק של כבלים, הסתפקתי רק ב"להכפיל"
את זוג המוליכים לרמקולים בזוג נוסף, כחלק ממימוש הצעותיך, וחשתי מיד בהבדל.
הצליל כאילו "התעשר". על אמת!
הדבר הזכיר לי צמח שנראה מעט מעולף ביום חם, בגלל צמא.
רק השקית אותו מעט, והחיות חזרה אליו! העלים הזדקפו והפכו למבריקים.
[סוג של השוואה שנוח לי להיסמך עליה, כמי שמנהל עוד פורום שאתה ביקרת בו פעם]...

אז באמת תודה. התיאוריה שלך עובדת. נ ק ו ד ה . [וכל שעשיתי, היה לעבות כבל באורך של כ-2.5 מ',
מחתך של 2.5 ממ"ר ל-5 ממ"ר]. אז אין ספק! יש הבדל.

אז זה שקיימים "מומחים", שמציגים תיאוריות אחרות? יש. אחרת, מי יתפרנס מייצור,
שיווק ומכירה של כבלים מיוחדים?

ואזכיר לך עוד משהו שכתבתי לאחרונה.. בדיון שהתנהל בפורום הכחול לגבי
'ברווזים' כאלה ואחרים, היה מי שהגיב, שבדיקות הן בדיקות, אבל האוזן האנושית
א. אינה מבחינה במה שהבדיקות מראות, ולכן, בחלק מהמקרים, השיפור בטווח
התדרים לא יועיל לנו כבני אנוש, שכן מדובר בתדרים שהם מעבר לטווח השמיעה שלנו.
ב. לא תמיד הבדיקות הקפדניות ביותר תישמענה לאוזן האנושית בדיוק כמה שהמוח "רוצה" לשמוע,
ויצרנים נאלצים לערוך שינויים במוצר (ולעוות את תוצאות הבדיקה), כדי שהאודיופילים
שמשתתפים בבדיקות, יביעו שביעות רצון מהמוצר.
האמת שזה נשמע לי הזוי מאד, אבל אם יצרן "צמרת" ונחשב כמו HEGEL טוען כך,
הרי שכדאי אולי להקשיב גם לטיעוניו.

האמת, שלי זה נשמע מה זה מוזר... הלוא אנו, כחובבי מוסיקה, בילינו לא מעט גם
באולמות הקונצרטים, ושמענו את "מה שאמור להישמע לנו" ב-LIVE.
אז אם כך, הרי שמה שנרצה לשמוע (גם) בבית, בעזרת מערכת השמע המושקעת שלנו,
ידרוש מהמערכת, שהיא לא "תתערב", ועל כן, נבקש לעצמנו את "המערכת הכי שקופה"
שנוכל להשיג. אז מה טוענים ב-HEGEL? שגם שקוף זה לא טוב, וצריך לקבץ כמה אודיופילים,
שיסבירו למהנדסי החברה, כיצד עליהם לעוות את השקיפות? משהו כאן לא ממש מסתדר לי.
אבל כן. ראוי לציין, שגם האיש מטידאל טוען טענות דומות....
אז... האם גם לך זה מוזר?
 
יפה כתבת

צודק. אכן שיח חרשים.
על כך יש בדיחה שאומרת:
מה המשותף בין וויכוח עם אקדמאי (מהנדס) והתגוששות בבוץ עם חזיר?
אחרי שעה אתה מבין ששניהם נהנים מזה...

(אין בבדיחה לפגוע, רק להגיד שהדיון חסר תועלת ואינסופי).

האם תוכל בנדיבותך, לבטא את השיפור שחל בסאונד, כאשר הכפלת את עובי הכבלים לרמקולים?
אני מניח שזה לא יהיה אחד הפרמטרים מאילו ש-EB10000 הציע בהרצת הסימולציות שלו...
אני יכול להסביר, אבל לא בכתיבה, מפני שזה ארוך.

עכשיו, משהגענו לנקודה שאתה אומר: "יש דברים בגו", הבה נעמיק.
1. כבל בשטח חתך של X ממ"ר נשמע בסדר.
2. כבל בשטח חתך של 2X ממ"ר נשמע יותר בסדר.
3. כמה X צריך להיות שטח החתך של הכבל (במ"מ רבוע), ע"מ לשמוע אופטימאלי (כלומר שגם אם נגדיל את שטח החתך, הצליל כבר לא ישתפר)?
בהינתן, שתרכוש כבל באיביי במחיר סביר של כמה מאות ש"ח, הרי שאתה מקבל שיפור משמעותי ביחס להשקעה. בטח יותר מהחלפת רכיבים, כמו רמקול, הגברה או מקור (בדיוני אודיוגון, אנשים עם מערכות ב-250,000$ US, השקיעו 100$ בכבל, ונפלה להם הלסת!).
אם נוצר קשר חוויתי (בשמיעתך) בין עובי כבל 1 לבין עובי כבל כפול 2, הרי שיש קשר נוסחתי בין עובי הכבל למשהו במערכת.
אני אומר שזה קשור ל-DF.
בכל המקרים שבהם נטיתי לעבר פרמטרים אחרים, כגון זרם, מפל מתח (על הכבל) וכו', הגעתי למצבים שבהם יכולתי לסתור ולבטל את הטענה.
אחרי שמצאתי את הקשר, גם הבנתי את היחס המתימטי שמחבר בין ה-2.

כמדומני שאנחנו לא גרים רחוק מדי זה מזה (טבעון וקריות).
תמיד אפשר להיפגש ולדון בכך על כוס קפה
או בירה
.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
ההבדל בינינו הוא, שאתה כנראה פיזיקאי בהשכלתך ואני לא.
הקדמה זו, נועדה כדי לומר לך, שיהיה לי קשה מאד להסביר לך במלים את החוויה שחשתי.
נגיד ב"גדול", שההבדל בצליל היה עושר ועומק, וכפי שניסיתי לנסח זאת במלים משלי,
הצליל נשמע רענן וחי יותר משנשמע לפני עיבוי הכבלים. כאילו שחללים נתמלאו וה"במה" נפתחה טוב יותר והתקרבה אלי.
ונכון. לא השתמשתי בשום סימולטור וגם לא הושבתי לצידי אודיופיל נוסף. לכן, אתוודה בפניך,
שזה הייתי 'רק' אני מול עצמי. אבל האמת היא, שלא צפיתי להבחין בהבדל, וההבדל היה ניכר.
לא אוכל לציין בפניך את ההפרש האופימלי, שממנו ואילך לא נבחין בשיפור בצליל, אבל אני מניח,
שההפרש הזה יהיה תלוי בם במרחק, ככה שהנוסחא תהיה חייבת להכיל בתוכה גם
את מרכיב המרחק.

לגבי הטיעון, שמספיק להשקיע 100$ בכבל, אני תוהה, האם כבל חשמל רב גידי בעל שטח חתך של 10 ממ"ר
יעשה את העבודה. כי כבל כזה, אני רוכש די בזול בחנויות לצורכי חשמל...
אני מדבר על כבל גמיש, שמגיע בצבעים חום, כחול וצהוב/ירוק, ולכן אפשר לבחור
בקלות ב-2 גוונים כדי להקל על שמירת הקוטביות.

ואגב... כשפירקתי את הטוויטרים ברמקולים שלי, גיליתי שהיצרן המהולל השתמש בכבל חד גידי די דק,
כדי לחווט את הרמקולים בתוך התיבה. והאמת? חשתי קצת מבוייש...

איני זוכר אם סיפרתי לך או שלא, אבל מצאתי באי ביי טוויטרים חדשים של EPOS
במחיר של 300 ש"ח ליחידה. [פחות ממה שהמנוח המהולל ת.נ.צ.ב.ה. הציע לי בעבור
תיקון הרמקול המקורי]...
אז הזמנתי 2, ובעבור 600 ש"ח (ללא תוספות ישראליות למזלי), זכיתי להחזיר עטרה ליושנה,
וכעת הרמקולים באמת מנפקים צליל טהור יותר ממה שקיבלתי בעזרת הטוויטרים של פיליפס.
הפיליפסים באמת מספקים תדרים גבוהים, אבל הם צרחניים ואין בהם את הרוך הנעים של ה-EPOS.

ותיזהר! אני עלול לנצל את הזמנתך ממש בימים הקרובים, כי בזמן הדי קרוב, אצטרך לבקר בקריות.
שבת שלום!
 
נתקדם לאט

האופן שבו אתה מתאר את הצליל מצביע על כך שאתה בכיוון.
. למרבה הפלא, אין בתיאוריך כדי לבטא את השוני (שיפור) באף פרמטר מדיד שבו משתמשים בשיטות המדינה של Audio Precision AP או אחרים (כמו EB10000).
אולי האופן היחיד לעשות זאת, זה לחבר פעם את מכשיר המדידה ל-THD במוצא המגבר (לבצע מדידה A) ואח"כ לחבר בהמשך לכבל רמקולים, על הדקי הרמקול, ולבצע אותה שוב. אך מאחר וזה יהיה רמקול ולא עומס של 8 אוהם נגד טהור כמקובל במדידות THD במוצא הגברה, לא נקבל את התוצאה של מדידה B,
כפי ששמענו אותה.
לכן, כפי שטענתי, אין כזו מדידה !.

מציע לך לא ללכת כ"כ זול, כמו לכבל חשמל, ובטח שלא באופן אמפירי.
אנא ספק לי את נתוני המגבר שלך (DF) ואת המרחק במטרים, שנחוצים לכבל, ואחשב לך.

כפי שתגלה, אם וכאשר הכבל יתעבה לו קצת מעבר למידות של 12# או 16# תהיה בעיה קלה לחבר אותו בקצוות לנעלי כבל, או לבננות (שאני מעדיף) או ישירות.
ואז נזדקק למעט DIY. היו כמה מאוד יצירתיים באודיוגון! פתיר.

למען החבר הקנדי (ביל) שהיה צריך כבל של 0 AWG, רכשתי לוחץ כבלים! בכמה מאות שקלים. את הקצה השטוח של הנעל כבל הזו (כ"א כזה עולה איזה 8 ש"ח, וצריך 8 יח'), הלחמתי לכבל קצרצר (כ-10 ס"מ) של 8 AWG, שכן מתאים לנעל כבל (מסויימת).
כמובן שהכל חייב שרוול מתכוץ וכו', גם למניעת קצר וגם למראה נחמד יותר.
ץמיד אפשר ללכת עוד, לשים שרוול עץ או אלויניום חרוטים על נקודת המפגש ולהלביש את הכבל בשריג שיכסה כל עדות על מה יש בתוכו...

מצורפות 2 תמונות להמחשה. את הכבל של 4 AWG הלחמתי (ללא לוחץ), וזו מסה גבולית לטובת הלחמה בריאה, עם הציוד שברשותי.

פתחתי גם אבזור שיכול ליצור כבלים עד 4X 0AWG! שזה בעברית כ-20+ ק"ג נחושת ל-סט של 3 מ' כבילה.



 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
אכן, יש בעיה למדוד תוצאות, כשיש התנגדות שמשתנה בהתאם לתדר
ולעצמה, כפי שרמקול "יודע לעשות".
הכבלים שצילמת בהחלט נראים שונים מכבל שרוכשים בחנות לחומרי חשמל. כאן יש
צמות שזורות זו בזו. עד כמה זה מסייע לשיפור השמע איני יודע, אבל ככה באמת נראים גם כבלים
דקים יותר, שנועדו לרמקולים.
אז אני מבין שעם זוג כבלים שכזה, אפשר גם להתניע מנוע של רכב, כשהמצבר מתרוקן, ונעזרים
ברכב של "חבר".
וכן.. המגבר שלי כרגע הוא CAMBRIDGE AUDIO מדגם 840, הרמקולים: EPOS M22I והמרחק בין המגבר לרמקולים הוא 2.5-3 מ'.
https://www.google.com/search?q=cam...QKHRrCB-YQ9QEwAnoECAoQBQ#imgrc=KTGeM8twB856vM:

https://www.google.com/search?q=EPO...QKHWeGDv4Q9QEwAnoECAoQBQ#imgrc=f3DkICqIU_LjKM:

ועוד מטלה?
אני משתמש עדיין במגבר ה-CREEK EVO
https://www.google.com/search?q=CRE...IAQ9QEwAHoECAoQBA#imgrc=e6oTLaJD2kkRjM:&vet=1
כדי להניע בעזרתו רמקולים EPOS M12I
https://www.google.com/search?q=EPO...QKHWzfAOYQ9QEwAnoECAkQCQ#imgrc=HsRM8lxjM2o8PM:
מרחקים: 2,5 מ' ו-3 מ' גם כן.
 
תשובות

1. ל-Azur 840A V2 יש DF של 110
https://techsupport.cambridgeaudio.com/hc/en-us/articles/200572972-Azur-840A-V2
2. ל-CREEK EVO יש DF של 160
https://www.stereophile.com/content/creek-evolution-100a-integrated-amplifier-specifications
עבור 1, קח כבל של 8 AWG ל-2.5-3 מ'
עבור 2 קח כבל של 6 AWG ל-2.5-3 מ', או לך בשניהם על 8 AWG להקל על החיים.

עם 8 AWG לא מניעים רכב. עם 0 AWG כן, בהחלט. עם 4X 0 AWG אפשר להתניע טנק!
בברכה ובהצלחה

להמשך פעילות אנא פנה אלי בתיבת המסרים. תודה.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
תודה על המידע. כעת צריך לבדוק מהיכן הכי כדאי לרכוש
את הכבלים הללו.
 

EB10000

New member
אשמח את תסביר לי איך בדיוק ל DF יש השפעה על איכות הסאונד?

ה DF זה בסה"כ יחס עכבות. במקרה הכי גרוע, אתה מאבד כמה דציבלים בודדים, אבל זה לא ישפיע על גוון הצליל. אתה יודע מה ה DF של מגבר מנורות שכל הווידופילים משבחים בלי סוף? משהו כמו 10 במרה הטוב.

יש פרמטר אחר שנקרא Q FACTOR שיחד עם ה DF קובעים פרמטר שנקרא DECAY TIME שזה זמן שלוקח לרמקול לחזור למצבו ההתחלתו לאחר הופעת האות.

בקישור הבא יש הסבר טכני עם תבלאות מחושבות. שים לב שבין DF של 1 לבין DF של 2000 כמעט ואין שינויים מורגשים...

https://www.audioholics.com/audio-amplifier/damping-factor-effects-on-system-response


אז שוב, עד 10 מטר מרחק, אין שום צורך ביותר מ AWG12. חשוב רק חוט נחושת טהור איכותי עם מחברי קצה טובים, ואתה מסודר למרחק כזה. למרות זאת, אני עושה שימוש ב 2*AWG0 במרחק 1.5 מטר בין המונובלוקים לרמקולים. כפי שאמרתי, אם אני מחליף את הכבל הזה בכבר AWG12 של 10 מטר, אני לא מרגיש בשום הבדל נשמע...
 
DF

למרות שהעומס הוא עכבת מורכבת של סליל, קבל ונגד, ה-DF נתון כנגד טהור.
הרי שמדובר במספר ללא ערכים המבטא את היחס בין התנגדות המוצא של המגבר, להתנגדות העומס המשוכללת של הרמקול (8 אוהם, 4 אוהם וכו').

כן, מגברי שפופרות הם בעלי DF נמוך במיוחד ולכן אפשר לחבר להם כבל רמקול, של טלפון שדה...כך כתבתי גם בתחילת הדיון המקורי.
אתה גורר משום מה את השיחה למקומות של שמן נחשים, ודי עייפתי ממך.
אז תבחר אם אתה רוצה להמשיך לקיים דיון מכובד או להתערות בי ולקבל
.

תהנה מהכבל AWG12 שלך באורך (מוגזם לכל הדעות של כל חובב אודיו) של 10 מטר. אני לא מבין מה אתה עושה ומחבר מה למה, אבל בנוסף לרשימת האנשים שבניתי להם כבל, השתתפו בניסוי שלי באודיוגון, הנה לך אדם נטראלי (מנהל הפורום), שכתב בעצמו על החוויה ועל הניסוי. והוא שינה במקדם של 1:2.
אתה שיניתה במקדם של 1:7 ולא שמעת שינוי! הפתרון לכך אולי לא בפיסיקה אלה אצל רופא א.א.ג.
 
EB10000 מרוב שנות אקדמיה שכחתה את חוק אוהם?

הנתון של DF למעשה מגדיר באופן עקיף את התנגדות המוצא של המגבר Ro.
מה שמקשר בין מוצא המגבר לרמקול (העומס) הוא כבל הרמקול (עוד נגד טורי) Rc.
אז אם אתה לוקח Ro ומחבר טורית ל-Rc, אתה מקבל את הסכום שלהם...(נגדים בטור). כך שאם הכבל הזה לא כ"כ אידאלי, הוא די מקלקל את ה-DF הכולל (Ro+Rc).
ניקח מגבר עם Ro של 0.05 אוהם הרי שלמגבר יש DF של 160 (8/0.05).
אז עם איזה כבל חיברו את הרמקול למגבר, בניסוי שאתה מקשר אליו, כדי לבטל את השפעת הכבל עד כדי "בטל בשישים"?
אופס, לא ראיתי אפילו התיחסות קלה לנושא במאמר.
כך שלטעמי, גם באופן אבסולוטי וגם בהקשר לנושא הדיון (שאתה פתחת) זו פשוט בדיחה. בנו תיאוריה על קרעי תרנוגלת.
יש פה מאמר שמנסה למכור טזה של-DF אין חשיבות, והוא עושה זאת. רק שעל הדרך הוא מכניס נוסחאות ומידע מבלבל, רק לא מציב את הנתונים הנדרשים.
לכן, כל הכתוב, אינו עונה בכלל לנושא המדובר בנושא השיחה.

אבקש להסב את תשומת לבך, שלא כל מה שמפורסם במרשתת נכון, מדויק או כביל
. תבחר את המונח, בין פייק ניוז ל-Garbedge collection.
 

EB10000

New member
DF זה 8 חלקי גודל עכבת מוצא מרבית של המגבר עד ל 500 הרץ

אין קשר לחוק אוהם. למגברי CLASS D יש תיאורטית את ה DF הכי גבוה שניתן למצוא, בעיקר מגברי SELF OSCILLATING בחוג סגור. במגבר שלי יש DF של 2000 עד 500 (היצרן מספק גרף במקום ערך בודד).

אין לפרמטר הזה שום השפעה ישירה על תחום דינאמי, רוחב פס, אחוז עיוותים, או יחס אות לרעש, ולכן אין סיבה שמערכת מגבר- רמקול של DF של 10X תשמע טוב יותר ממערכת עם DF של X.


נראה אותך מצליח לעמוד במבחן השמיעה הבא:

https://www.npr.org/sections/therecord/2015/06/02/411473508/how-well-can-you-hear-audio-quality

תנסה עם אוזניות. גם אודיופילים החי מדופלמים נכשלים בזה וכמובן מאשימים את הדפדפן שמוריד מהאיכות, או שמוסיף JITTER, שזה כמובן שטות.

איך זה קשור לדיון? אם אתה לא מצליח להבחין בהבדל בין WAV ל MP3, אז אין סיכוי שתבחין בין DF של 500 או של 2000...
 
למעלה