אמזונות, עוד קצת
היוונים מיקמו את עיר האמזונות בסיפוריהם לחוף הים השחור, באזור טורקיה(Samsum, Giresum). ממצאים ארכיאולוגיים מאותו מקום כללו בין השאר צמידים מוזהבים בצורת נחשים, שבאופן מסורתי הוצגו על גופן של האמזונות בחפצי אמנות עתיקים.באותו מקום קיימות שלל מסורות עתיקות אודות נשים בעלות עוצמה. השבטים שהתגוררו באיזור זה (תק´ הברונזה) אכן היו ממוצא אינדו אירופי ויש עדויות על כת עתיקה של נשים חזקות מאותם שבטים, שהיו בעלות עוצמה פוליטית שלטונית חזקה מאד, עד כדי היכולת להמליך מלכים. עדויות עתיקות של הסטוריונים קושרות בין אמזונות לבין סוסים, המלה היוונית לסוס היא hippos, ומקובל להניח שפולחן האמזונות כלל גם שחיטת סוסים, שהן גידלו בעדרים גדולים למטרה זו, באותו איזור אותו הזכרתי בפתיח. כזכור, אחת המשימות של הרקולס היתה לקחת מהיפוליטה, מלכת האמזונות את החגורה שלה, ולהרגה. זה לא מקרי ששמה, היפוליטה, מזכיר את המלה היוונית לסוס. ביוון, במקומות שיוחדו לפולחן האלה ארטמיס, אלת הצייד המזוהה עם האמזונות, נמצאו שרידים של קורבנות אדם, גברים, כנראה אסירים שנישבו לאחר שספינתם נטרפה - כשהם כרותי ראש. מעניין שבאמנות היוונית, בכל פעם שמתואר קרב בין אמזונה לבין גבר, האמזונה מובסת. דווקא באוקראינה נמצא לראשונה קבר שבו שרידיה של אשה לוחמת, שנקברה עם כלי נישקה- קשת, ראשי חיצים, ושתיים מאצבעות ידה הימנית הראו סימנים ברורים של שחיקה. הארכיאולוגית הגרמנייה שחשבה את השרידים, Renate Rolle, מציינת שהאשה נקברה יחד עם ילד, דהיינו, לא מדובר בשבט של נשים לוחמות נטולות גברים. הקבר מתוארך לתקופת הברזל. הארכיאולוגית מציינת שבהחלט ייתכן שספנים יוונים נתקלו באותן נשים לוחמות וחזרו עם תיאורי אמזונות. לאחר התגלית החלוצית הזו, נתגלו באוקראינה וברוסיה קברים נוספים של נשים לוחמות. לגבי חברות מטריאכליות בכלל - גם היום יש חברות בעלות אורינטציה מטריאכלית- אצל שבט הקונה, אינדיאנים המתגורר בארכיפלג סמוך לפנמה למשל, שושלת ההורשה בנויה על אמהות ובנות. מה שמעניין בשבט הזה, שיש שם אחוז גבוה של גברים לבקנים ובאופן מסורתי הם עסוקים במלאכות נשיות, דוגמא נוספת, בסין, שם יש שבטים נודדים ממוצא טיבטי, nakhi. אצלם הילדים נחשבים לרכוש אמהותיהם ואילו אבי הילדים נשלח ללון מדי ערב אצל אמו(טוב, זה לא נראה לי מעורר קינאה או פמיניסטי במיוחד, בהתחשב בנטייה של תינוקות לצרוח בלילות). נשות השבט לבושות בתלבושת מרשימה יותר ובשפתן אין ´לשון זכר´. גם אצל שבט הנאבאחו האינדיאני הילדים משוייכים לאם. ואסיים בציטוט של קאטו הרומי -"ברגע שהנקבות ישוו לנו, תהיה ידן על העליונה".