סתימת האף גם אחרי הורדת הסד

סתימת האף גם אחרי הורדת הסד

עברתי ניתוח אף אסטתי בדיוק לפני שבוע. היום הורידו לי את הסד.

יש לציין שהתאכזבתי מהתוצאה, וספציפית מהנחיריים. כשהרופא שאל אותי מה מפריע לי באף שלי, אחד הדברים שציינתי היה הנחיריים שלי - לא אהבתי שהם מעוגלים מדי (כשמסתכלים מהפרופיל). הרופא לקח את זה לתשומת לבו, ותיקח את זה בתמונת ההדמיה. ממש אהבתי את התוצאה - הנחיריים בתמונה היו בקושי מעוגלים.

כמה דקות לפני הניתוח הזכרתי לו את עניין הנחיריים, ליתר בטחון.

היום הורידו לי את הסד, ולצערי זה לא היו הרופא המנתח אלא מישהו אחר (המנתח היה בניתוח, ולא היו לי זמן לחכות עד שהוא יסיים). ראיתי שהאף בקושי דומה לתמונת ההדמיה - הוא לא מחודד כמו שהיה בהדמיה (אם זה פחות יש לי בעיה, כי אולי זה יותר יפה... בהדמיה ממש אהבתי את זה שהוא מחודד, אבל גם עכשיו כשהוא עם כזה מעוגל - זה גם נחמד... יש לציין שהפנים שלי מרובעות, אז אני לא בטוחה מה יותר מתאים לי).

הסתכלתי על התוצאה של הנחיריים - הם לא יצאו כמו בהדמיה וכמו שביקשתי (עדיין נשארו מעוגלים, כד כדי כך שזה נראה כאילו בקושי נגעו בהן... לא יכול להיות שלא ניתחו אותם בכלל, כי כן רואים מתחתיהם תפרים, אבל מצד שני הם עדיין מעוגלים למדי). הדבר השני עם הנחיריים שלא אהבתי זה שהם יצאו לא סימטריים (לא ברמה כזאת ששמים לב, אבל עדיין). יש לי עין חדה לסימטריה, ואני ראיתי בוודאות הבדל ביניהם (רואים אותו רק כשמסתכלים מלמטה - אחד יותר ארוך וצר מהשני).

זה לא מסתיים כאן. בזמן שבוע ההחלמה חליתי בשפעת, ואחת ההשלכות הייתה אף מלא בנזלת. חיכיתי סוף סוף להוריד את הסד כדי לקנח את האף ולהיפטר מהנזלת, אבל זה פשוט לא מצליח. אני כבר יום שלם מנסה לקנח אף האף, וקרישי הדם והנזלת שהצטברו שם פשוט לא יוצאים. כאילו הם דבוקים שם בדבק מגע. התייאשתי. אני לא יכולה יותר בלי האף וחוש הריח שלי. שבוע בלעדיהם זה די והותר. החלטתי לא להמשיך לנסות לקנח, כדי לא לפגוע בתפרים והאף כולו (זה כואב).

אני לא יכולה לפנות לרופא המנתח, כי הוא גס רוח.

יש לי 2 שאלות לגבי מה שכתבתי:

1)ידוע לי שהתוצאה אחרי הורדת הסד היא לא התוצאה הסופית. אחרי צפיה באינספור סרטונים ותמונות של אנשים שעברו ניתוח אף (תמונת הלפני+הדמיה+אחרי) ראיתי שהאף אכן לא תמיד יוצא כמו בהדמיה. מה שכן, שמתי לב שבמידה והוא שונה מההדמיה זה לרוב מתבטא בכך שהוא נראה יותר קצר בתוצאות מאשר בהדמיה. השאלה שלי היא האם גם במקרה שלי עוד כמה חודשים זה ישתנה? כלומר, האורך הנוכחי של האף לא מטריד אותי (הוא כאמור גם ככה קצר וקטן עכשיו). האם במקרה שלי הוא יתארך ויגדל טיפה? מה שעוד יותר מטריד אותי - האם יש סיכוי שמהלך החודשים הקרובים, כשהאף יקבל את צורתו האמיתית, האם יש סיכוי שהנחיריים יתאזנו ויהיו סימטריים, או שכמו שעשו אותם (לא שווים) - ככה הם ישארו? אותה השאלה לגבי זה שהם מעוגלים - האם הם ישארו תמיד כאלה כמו שהמנתח עיצב אותם בזמן הניתוח, או שעם הזמן הם ישתנו?

2)מה ניתן לעשות כדי לשחרר את סתימת הנזלת באף? אני לא רוצה לחטט כדי לא לפגוע בתפרים, ובגלל זה גם מעדיפה לא ללכת לרופא א.א.ג. (הוא בטוח יחטט ועלול לפגוע בתוצאות). יש איזשהו תכשיר שמחסל נזלת, או משהו אחר שאיתו ניתן לטפל בבעיה ללא נזק לתפרים ולאף? (כמה שפחות פולשני, כי זה עלול להרוס וגם כואב)
 
למעלה