סתירת פירוש הרמב"ם לסיפור אדם, חוה והנחש
הי, בספר "שיחות על תורת הנבואה" (עמ' 378) מציין ליבוביץ את הסתרה הטמונה בפירוש של הרמב"ם על כך שאם האדם מראש היה בעל שכל מושלם איך נטה אחר תאותיו (ונטיה זאת היא למעשה העונש שניתן לאחר החטא).
ליבוביץ מסביר שבסיום פרק ב' (מו"נ) הרמב"ם מסיים בכינוי "בעל הרצון" (המופנה לאלוקים) וזאת בעצם הרמיזה שהפרק אינו עוסק באדם אלא בהכרה ובאמונה - האדם הנביא הוא זה שמצליח להתגבר.
האמת שההסבר הנ"ל לא ברור לי עד סופו ואני מרגיש כי ניתן להבין יותא את דברי ל'.
האם למישהו יש משהו מעניין לומר בנושא?
תודה...
הי, בספר "שיחות על תורת הנבואה" (עמ' 378) מציין ליבוביץ את הסתרה הטמונה בפירוש של הרמב"ם על כך שאם האדם מראש היה בעל שכל מושלם איך נטה אחר תאותיו (ונטיה זאת היא למעשה העונש שניתן לאחר החטא).
ליבוביץ מסביר שבסיום פרק ב' (מו"נ) הרמב"ם מסיים בכינוי "בעל הרצון" (המופנה לאלוקים) וזאת בעצם הרמיזה שהפרק אינו עוסק באדם אלא בהכרה ובאמונה - האדם הנביא הוא זה שמצליח להתגבר.
האמת שההסבר הנ"ל לא ברור לי עד סופו ואני מרגיש כי ניתן להבין יותא את דברי ל'.
האם למישהו יש משהו מעניין לומר בנושא?
תודה...