זה הוגן לשאול בחידון: איפה נכתב "עם רב כחול אשר על שפת הים" ולהכשיל את העונה בגלל משום שענה: במלחמה של גדעון במדיינים, ששם נכתב: "כחול אשר על שפת הים לרוב"? להזכירכם - מדובר בחידון, תנ"ך סגור.
אני חושב שזה מאוד קטנוני. הביטוי: "כחול אשר על שפת הים" מופיע המון פעמים בתנ"ך. לשאול על קטע ספציפי זה ממש קטנוני. זה פשוט לזכור את כל התנ"ך בע"פ ולדעת מה נכתב איפה כל פעם!!! זה נראה לך הוגן!?
יש חידונים שבהם אתה צריך לענות על פסוק שההבדל בינו לפסוק אחר הוא רק ו' החיבור (כבר ראיתי כזאת שאלה פעם). אבל במקרה שלך: * סדר המילים שונה * לא כל המילים זהות (רק "כחול אשר על שפת הים", אבל השאר המילים - לא!) יש לך "עם רב" מול "לרוב". * בפסוק שנמצא בתיאור מחנה מדיין - לא מצויין "עם" (ומדובר בכלל על גמלים..! שים לב) בהצלחה, בכל מקרה. כל הקונץ הוא לשים לב לדברים קטנים.
שם שאלה שהתשובה שלה הייתה חלק ממקרה בשירת דבורה. עכשיו, הבחור לא זכר בדיוק את התשובה, אבל הוא ענה: שירת דבורה, כי הוא זכר את זה משם. נתנו לו את מירב הנקודות ! אשכרה לא יאומן...
השאלה הייתה משהו בסגנון של: מה אמרו לאם סיסרא כשהיא ראתה שסיסרא לא מגיע מהמלחמה? משהו כזה... השופטים נתנו לבחור 6 נק' מתוך 10, המורה המארגנת את החידון אמרה לו שהיא מעלה לו את זה ל-10 נקודות, כאילו זו תשובה מלאה. נ"ב לא ידעתי ששמך הוא אסתי... אנני מעיין בכרטיס של כל אחד שאני שולח לו תגובה
ומסכימה איתך שלעיתים יש אפליות (שלא לומר הטיות) בחידונים. מה לעשות, אנחנו אנשים... (למרות שאני שוללת מכל וכל את התופעה, היא פסולה לדעתי, וכשיש באפשרותי למחות עליה - אני מוחה)