סתם לרענון בהקשר לקריעת מיתרים

Haim raveh

New member
סתם לרענון בהקשר לקריעת מיתרים

בעבר פירסמתי את הכתוב מטה . קישרו את הכתוב לתוצאות חקירת קריעת המיתרים ...... חיים רוה דו"ח תאונה שפורסם באתר. בתאונה, נקרעו מיתרים תוך כדי צלילה ספיראלית הטייס יצא ללא פגע . יצא דו"ח חקירה ! חשוב מאוד לחקור ולהסיק מסקנות . אך מה ? כרגיל אני מתנגד לחלק מהמסקנות . "עוד כמה תאונות והמלצות" או כפי שאני מבטא בגסות ויסלחו לי "הפלצות" [לא לקחת אישית] והדרך למנוע תאונות תהיה - לא להמריא כי זה מסוכן - . המלצה א: " לקבל מיצרן הממ"ג הוראות אחזקה לממ"גים ולפעול למיסודן ." מי זה יצרן הממ"ג ? "בקאי" שמכר קיט שהוא עד 49% מהמכלול. אה..... אני יודע מי היצרן מיקי ויסלוביץ ודוביק כוכבי היבואנים ! לא !!!! יורי "הפושע" הזה שהרכיב את ערימת הצינורות והברגים ! אוי סליחה ! אומני הורייזן הם "הפושעים" הם הריצו את המנוע ועשו פינישים יפים כדי שהכלי יהיה ברמה טובה לטיסה. אה ..... טעות היצרן זה "עמי" שייצר כלי משלו. לא..... אני יצרן , כי מהכלי שלי נשארו 30% אולי, מערמת הצינורות שנשלחו לפני מס. שנים. שגם אותם הרכיבו בעבר כוחות שונים. בקאי עבר גלגולים ובעלויות שונות בארה"ב. מי מביניהם ייתן המלצות והוראות לתחזוקה ? מי ימסד בארץ את שלא קיים ? ומי זה בקאי או כל יצרן אחר בעולם ובארץ ? כל אלו יצרני חצר !. וטוב שכך! . אם הכלים היו מרושינים ע"י רשויות עלותם הייתה "אי אילו זוזים" להערכתי לא פחות מ-80000 דולרים אמריקאים. כן קראו את המספרים טוב 8! וארבע אפסים. לא , אני טועה ! לא הייתם טסים על ממ"גים כי אף יצרן לא היה מעבירם רישוי . 1, כי אף יצרן לא היה משקיע סכומים ושנים כדי לקבל רישוי . 2, כי היו צריכים להמציא תקינה חדשה לעניין. היום לאחר קבלת חוק התעופה הספורטיבית האמריקאי LSA הדברים שונים . אך, צריך לזכור כי הממ"גים הומצאו לפני כ- 20 שנה וחוק ה-LSA יצא לאור רק לפני שנה וחצי. עד כה נגעתי רק בהמלצה ראשונה! המלצה ב: "לקבוע נוהל לביצוע טיסות מבחן- מתי לבצען ומי רשאי לבצען." נו....... מי יקבע את הנוהל ? מי מבין בזה מספיק ? מי ייקח עליו את האחריות? מתי יש לבצען ? אם זה עוד אפשר להסתדר בדוחק . למה בדוחק ? כי אין מספיק ניסיון בארץ ובעולם. ומי רשאי לבצען . יש לי הצעה ! טייסי הניסוי של רשות התעופה האזרחית? . או אולי הטייס הראשי של האגודה המשרת באותה התקופה כטייס ראשי? . אולי היושב ראש של אגדתנו? . אני לא יעשה טיסות ניסוי ! השתגעתם ? מישהו ירכיב, יתקן, ישנה , יחליף "ואני צריך לשים את התחת שלי על זה ?" יש לי שלשה ילדים ואחריות עליהם. טייסי הניסוי של המנהל !. אלו טייסים שעברו קורס בחו"ל והכשרתם עד שקיבלו את רישיונם כטייס ניסוי, עלתה להערכתי, כמו ערכם של כל הממ"גים הנמצאים בארץ לפי ערכם בקנייה, כחדשים, כפול כמה פעמים . הם צריכים לעבור הסבה על ממ"גים כטייסי ניסוי [ אני מעריך 300000 דולר וחמש שנים] כל זה באם יימצאו מי שיכשיר אותם לכך . כל זה יהיה במימון האגודה ,כי הרשות צריכה לכסות את הוצאותיה. אין סיכוי שהם "יחרפו את ישבנם למען משימה קדושה כזאת" . וצ'יק צ'ק יש מי שיעשה את טיסות הניסוי הממוסדות במדינת ישראל.! סעיף ה : למצוא דרך נאותה לפרסם את אזהרת היצרן , באשר לאיסור תפעול חריף של הממ"ג. זה נקרא תפעול חריף ? מה שעשה המדריך, נקרא תפעול חריף ? בעיני מי ? "גלגול חבית" מתחיל להיות משהו "חלבי" בחריפותו , סידרה של 3 גלגולי חבית , זה כבר תחילת אווירובטיקה. סידרה של 6 גלגולי חבית , צלילה ספיראלית עם כנף כלפי הקרקע [6 סיבובים] טיפוס עם הזדקרות ממושכת , שני פניות כנף עם עליה ל- 120 מעלות בגובה 10 מטר מעל הקרקע הכל ברצף . "זה כבר תפעול חריף" !!! וזה רק לדעתי . אולי אחרים חושבים שגם זה "לא כל כך חריף" היצרנים וכבר הבעתי את דעתי מי הוא היצרן . מכסים את "התחת" במשפט שאין לו כל משמעות . "בואו ונאמץ כל משפט שמגיע מחו"ל " והתעופה תהיה בטוחה ! ולבסוף יש הערה : "כל ההמלצות הנ"ל צריכות להיות מעוגנות בעדכון בסע"מ. " בואו ונעשה ספר של "אל תעשה ותעשה" נקרא את הספר מהבוקר ועד הערב , כדי שנעמוד בחוקים , התקנות , ההוראות וההמלצות . בערב כפי שידוע "אסור לטוס" כי חושך. או קיי , קמים בבוקר ליום חדש, אך מי יכול לזכור כל כך הרבה הוראות ? בואו נקרא את ההוראות שוב כדי לא להיות "פורעי חוק" עד הערב ו…….. נכון יש גם "טיפטיפה" של הגזמה . אז מה , גם לי מותר גם להתבטא "טיפטיפה" כתוב גם בדו"ח התאונה :תרמו לתאונה …… 5 סעיפים . אולי ? את התאונה עשו !!! מוכרי הממ"ג !!! עופר רוקנשטיין היה הקורבן שתרומתו הייתה מזערית ! אני מוריד את כובעי ומצדיע לו על אבירותו . אבירותו בזה שהציע לעשות טיסת ניסוי עבור טייס צעיר ולא מנוסה . ככה גם אני הייתי עושה ! נכון , בכלי שאינך מכיר לא חייבים להביא אותו לפינות , פה שגה עופר . אך שגיאתו אולי הצילה אחד לא מנוסה. עופר קיבל "פרס" על אבירותו . שלילת רישיון המדריך ! ואני לחמתי כדי שיקבל חזרה את רישיונו. עוד לחמתי שעל תאונה לא יענשו ! כי אף אחד מאיתנו לא עושה תאונה סתם דווקא . אני נלחם ואמשיך להלחם על "אי דווח של תאונה" . חקירת תאונות חשובה לכולנו כדי ללמוד איך להימנע בעתיד . פה המקום לאני מאמין שלי . התהפכות ממ"ג בהמראה או בנחיתה אשר לא מלווה בפגיעה בגופנו [לדעתי האישית] לא נחשבת לתאונה . התהפכות כזו זה חלק מהטיסה ותפעול של הממ"ג עובדה , אין טייס הוותיק המנוסה והטוב ביותר שלא מתהפך או שלא יתהפך ! וברוב המקרים לא נפגעים. לדעתי ואני לא קובע [זכרו זאת] המראה/נחיתה עם התהפכות ונפגעים זו תאונה החייבת דיווח. חיים רוה
 
למעלה