אבחון דידקטי ופסיכודידקטי
החלוקה של אבחון דידקטי ביסודי ופסיכודידקטי בחטיבה ואילך אינה דיכוטימית ואינה מחוייבת במציאות. ילד ביסודי, שבתפקודו עולים סימני שאלה שייתכן ומקורם בתחום הרגשי, יעשה אבחון מורחב פסיכודידקטי כבר בשלב זה. אני מניחה כי בחטיבה ילד שהתמודד פרק זמן ארוך עם תסכול וקשיי התמודדות בלימודים, גם אם לא היה קושי רגשי ראשוני, ייתכן שנוצר קושי רגשי, השניוני לקושי בלמידה ומכאן חשיבות לאבחון מורחב. יתרה מכך לאבחון הפסיכודידקטי מעבר להמלצות הניתנות באבחון הדידקטי יכולת לתת הקלותבצורה של מבחן מותאם ומבחן בע"פ, הניתנות עפ"י צרכי התלמיד בגילאים הבוגרים יותר. מקווה שעזרתי.