עבודה בחברת שמירה

danny687

New member
עבודה בחברת שמירה

אני עובד בחברת ``מודיעין אזרחי``.אני מקבל שכר של 21 ש``ח לשעה. 1.תעריף היום והלילה זהים קרי אין תוספת מיוחדת ,האם זה חוקי? 2.אופן חישוב החזר נסיעות:1 ש``ח לכל שעת עבודה.קרי,למשמרת הנמשכת כ 8 שעות אקבל 8 ש``ח נסיעות בעוד הוצאותיי הן לפחות 20 ש``ח,האם זה חוקי? נאמר לנו,העובדים שהחברה חתומה על ``הסכם קיבוצי`` שאינו מחייב אותה לשלם לנו תעריף שונה לשעות הלילה.
 
תשובה

המעסיק שלך כנראה הצטרף לארגון הארצי של מפעלי השמירה אשר חתם עם ההסתדרות על הסכם קיבוצי כללי בענף השמירה ואם לא, אז חל עליו צו ההרחבה בענף השמירה. כך או אחרת, ניתן לשלם לעובד את אותן הסכום בגין שעות העבודה ביום ובלילה. לעניין הוצאות הנסיעה - צו ההרחבה בעניין החזר הוצאות הנסיעה קובע כי העובד זכאי להחזר של עד 18 ש``ח (בערך - אין לי את הסכום המדויק) ליום. אם ההוצאות שלך מעל לסכום הזה - תהיה זכאי להחזר של עד 18 ש``ח בלבד.
 

danny687

New member
אז בואי תשמעי מה נעשה לנו:

תודה על תשובותייך.החברה הזו לא נעתרת לבקשותיי ולבקשות שאר העובדים להשיב לנו את כספי הנסיעות.בנוסף הם מסרבים(!)למסור לנו את תדפיס שעות העבודה שלנו כפי שנתקבל במחשב שלהם.(הסבר:אנו עובדים במשמרות ומשתכרים לפי שעה.נתגלו טעויות בשכר .בתלוש לא מסופק תדפיס השעות שנכנסו לשכר אלא רק סה``כ השעות החודשיות כך שלא ניתן לדעת בודאות איזו משמרת לא נכנסה ``בטעות`` לשכר) מה ניתן לעשות בנקודה זאת?האם עלינו לפנות לטיפול משפטי?כיצד ניתן לפנות לטיפול משפטי?היכן?האם כדאי לגשת להסתדרות? (כבר דיברנו עם הבוס שלנו ובחור אחד שהתעקש ``יותר מידיי`` לקבל את התדפיס פוטר אמש)
 
התערבות משפטית.

לפי התאורים שלך, בהחלט נראה שיש מקום להתערבות משפטית. אתם יכולים לפנות להסתדרות. פרדי כהן מהועד הפועל בתל אביב מחזיק את תיק השמירה בהסתדרות. תפנו אליו. מספר הטלפון: 6962274 או 5בסוף. איזור חיוג 03. אתם גם יכולים לקחת עורך דין העוסק בדיני עבודה, לחילופין, אם יתברר כי הפניה להסתדרות לא עוזרת.
 

danny687

New member
אנו מתכוונים לפעול כדברייך

לענת היקרה, אני מודה לך על תשובותייך.חבריי ואני מתארגנים לפעול ביחד. אם תרצי אשמח לעדכן אותך במסגרת הפורום... בתודה
 
למעלה