עבודה בשילוח בינלאומי

natga

New member
עבודה בשילוח בינלאומי

שלום שירן,
הוצעה לי משרה בתחום שאני לא מכירה - שילוח בינלאומי. בכל החיפושים שעשיתי באינטרנט - הגעתי תמיד אליך וליתרון אנושי והבנתי מכך שאת ממש מתמחה בתחום השילוח הבינלאומי ושיתרון אנושי , חברת ההשמה שאת מנהלת - גם מתמחה בהשמות לתחום השילוח הבנילאומי.
אני שוקלת אם להיכנס לתחום הזה. המשרה שהוצעה לי מעניית אותי, אבל אני רוצה להבין את הפוטנציאל של התחום מבחינת עבודה וקריירה. כי מה שהציעו לי זה באמת להתחיל בשכר נמוך (פחות ממה שאני משתכרת כיום). אני חושבת אם כדאי לי לרדת בשכר עכשיו, ללמוד את התחום ואם אפשר להתקדם בתחום הזה. נישמע לי כאילו אולי סוג של "ירידה" לצורך עליה" אבל אני לא בטוחה. אני חוששת שזה כמו במזכירות (מה שאני עושה כיום) ואני לא רוצה למצוא את עצמי מתגלגלת מעבודה לעבודה כמו היום במזכירות.
רקע כללי עלי: אני בעלת תואר ראשון במדעי המדינה. לא הצלחתי למצוא עבודה שתתאים להשכלה שלי. אני בת 29 ומתגלגלת מעבודת מזכירות אחת לשנייה. אני מרגישה שאין לי מקצוע מוגדר וקצת איבדתי כיוון. בעבר עבדתי גם בשירות לקוחות.
אשמח לשמוע כי באמת אני צריכה עכשיו לרדת בשכר אם אני לוקחת את העבודה הזו . אולי כדאי לי.
אשמח לשמוע ממך על זה... תודה.
 
עבודה בשילוח בינלאומי

היי,
זו אכן המומחיות העיקרית שלי ושל יתרון אנושי. אני בעצמי בצעירותי עבדתי בתחום השילוח הבינלאומי ועמילות המכס.
זה ממש מקצוע שאנשים לא מכירים ושבהחלט אפשר לעשות בו קריירה מעניינת שיש שכר ראוי בצידה.
בתחום השילוח הבינלאומי אין כמעט אפליות בין שכר של נשים וגברים. יש הרבה מנהלות בכירות וגם כמה מנכל"יות וסמנכל"יות.
כדי להיכנס לשילוח הבינלאומי - חייבים אנגלית קולחת. כל ההתנהלות בתחום הזה היא באנגלית . אפילו בישראל תכתובות בין חברות ישראליות בתחום וקולגות למקצוע בארץ - מתנהלות באנגלית וברור שכל התקשורת מול חו"ל הינה באנגלית. צריך להיות זריז וקולח באנגלית כמעט כמו בעברית...גם לכתוב בלי שגיאות . (אין זמן לספלר).
מה שעוד טוב בתחום הזה שבעצם לא משנה מאיזו השכלה מגיע העובד. רוב העבודה נלמדת תוך כדי עבודה. בחו"ל יש מכללות בודדות שמלמדות את המקצוע הזה. גם בחו"ל לומדים את המקצוע תוך כדי עבודה. בארץ חלק מהלימוד מוכנס למסלולי לוגיסטיקה למיניהם - במסלולי לימוד אלו אפשר לגעת בתחום. אבל הידע העיקר מתבסס על העבודה ביום יום. יש גם קורסים של לשכת המסחר ומכון היצוא - קורסים מקצועיים שמקנים תעודות שיש להן ערך בתחום וגם רישיון (משלח בינלאומי/סוכן מכס/פקיד רישוי).
צריך לאהוב את זה... להידבק בחיידק...
אבל לא תדעי עד שלא תנסי. ותתכונני - מתקדמים מלמטה. עדיף להיכנס לתחום הזה כשאנחנו עדיין צעירים. צריכים ללמוד תוך כדי עבודה ורק המומחיות והמקצוענות מקדמת את הקריירה.
בעיקרון התוכן העיקרי של העבודה הוא יבוא/יצוא של משלוחים מכל העולם ולכל העולם. נישמע פשוט אבל זה לא...צריך להכיר קווי סחר ימיים ואוויריים (להכיר את הגלובוס), להכיר נמלי ים ואוויר בעולם, צריך לדעת הרבה על הסכמי סחר שיש לישראל עם מדינות אחרות בעולם, מכס ופטורים ממכס (וגם בזה יש קצת פוליטיקה...)
צריך לדעת חשבון, לחשב עלויות, לדעת אקסל, צריך בכלל להיות מסוגלים לעבוד בסביבה ממוחשבת ברמה של הייטק לחלוטין.
זה גם תחום שצורך עובדים ותמיד חסר. אין מובטלים בתחומי השילוח והעמילות. כולם עובדים ויש גם כאלו שלא יוצאים לפנסיה.
נחשפים לעולם הגדול. כשמתקדמים לתפקידים בכירים יש נסיעות לחו"ל, מכירים תרבויות עסקיות אחרות... מכירים אנשים מכל העולם ונמצאים איתם בקשר ביום יום.
אני מציעה לך לתת לזה צ'אנס. לבוא עם התלהבות וראש פתוח וחשק ללמוד דברים חדשים.

בהצלחה !!!!!!

אם תחליטי ללכת למקצוע הזה - אני מכירה את כל החברות כמובן, אשמח לדעת באיזו חברה את עובדת ובעתיד גם לעזור לך לקדם את הקריירה שלך. (את יכלה לשלוח עה ב"פרטי" בהמשך)
 

natga

New member
ראיון עבודה בחברה לשילוח בינלאומי...

תודה רבה לך על התשובה המפורטת. נשמע מלהיב ומעניין.
 

natga

New member
אני מתחילה לעבוד בשילוח בינלאומי

היי שירן, ראשית שוב תודה רבה.
הייתי ביום התנסות היום בחברה לשילוח וסוכם שאני אתחיל לעבוד ב 19/11.
היה יום טוב. הרבה אקשן... הכל באנגלית וזה קצת מבהיל, אבל נראה לי שאני אסתדר.
היה מעניין. יש לי המון ללמוד. אם זה יסתדר הבטיחו שישלחו אותי לקורס אחרי חצי שנה עבודה. אני אצטרך להתחייב להמשיך שם עוד שנתיים לאחר סיום הקורס או אם אני עוזבת לפני - להחזיר את שכר הלימוד.
אבל נראה לי בסדר ויש לי זמן חצי שנה לחשוב על זה.
 


בוקר טוב לך,
מאחלת לך בהצלחה !!!
מקווה שתמצאי את מקומך ושמצאת לך מקצוע.
 
למעלה