עבודה זונה ../images/Emo4.gif
העיתונות מוגדרת כ-"כלב השמירה של הדמוקרטיה", ראשיתה כבר לפני מאות שנים. עוד לפני העיתון המוכר לנו כיום, לפני המצאת הדפוס היו מופצים עיתוני קיר, ככרוזים אשר נתלו על מבנים ציבורים ומשלוח איגרות המכילות מידע. אך העיתון הראשון הידוע לנו, הופיע בעצם רק בשנת 1916 בהולנד. מעיתונים שהופצו לבודדים, קהילות קטנות ובעלי הון הפך העיתון לדבר נפוץ, אשר נעשה בו שימוש כמעט על ידי כל האוכלוסייה. ריבוי הקוראים, הצמאים למידע וחדשות, במיוחד בתקופות שכאלה, מצבים כלכלים, מלחמות ואירועים רבים. (כספי, 1993). התפתחות וריבוי העיתונים לא פסחו על מדינת ישראל, עוד בשנת 1948, כאשר התקיימו שני עיתונים פרטיים במדינה - "הארץ" ו-"ידיעות אחרונות" הוקם "ידיעות מעריב" ולימים - "מעריב". להם במשך השנים קמו מתחרים רבים, כדוגמת "היום הזה" שהקים משה דיין בשנת 1976, עיתון "חדשות" של "הארץ", אך שניהם, כדוגמת רבים אחרים לא שרדו את התחרות והפצתם הופסקה. (כץ, 2002) בין העיתונים הגדולים המוכרים לנו בארץ, כדוגמת "ידיעות אחרונות", "מעריב", "הארץ" קיימים עוד מאות ירחונים, שבוענים, עיתונים מפלגתיים ומקומונים. והרצון של כולם הוא אחד – לשווק ולהפיץ אותם כמה שיותר. התחרות בתחום היא רבה וכמעט לכל עיתון יש מתחרה, בין אם העיתונים היומיים הגדולים, עיתוני הכלכלה ("דה-מרקר", גלובס"), עיתוני נוער ("מעריב לנוער", "ראש 1") ועד עיתונות מחשבים ("Pc Magazine", "Pc Plus"). (כץ, 2002). בין התחרות הרבה, מחפשים כולם דרכים להרחיב את השוק, להפיץ את עצמם לקוראים רבים יותר ולהגדיל את פלח השוק שלהם. השאלה היא, כיצד ואיך.
העיתונות מוגדרת כ-"כלב השמירה של הדמוקרטיה", ראשיתה כבר לפני מאות שנים. עוד לפני העיתון המוכר לנו כיום, לפני המצאת הדפוס היו מופצים עיתוני קיר, ככרוזים אשר נתלו על מבנים ציבורים ומשלוח איגרות המכילות מידע. אך העיתון הראשון הידוע לנו, הופיע בעצם רק בשנת 1916 בהולנד. מעיתונים שהופצו לבודדים, קהילות קטנות ובעלי הון הפך העיתון לדבר נפוץ, אשר נעשה בו שימוש כמעט על ידי כל האוכלוסייה. ריבוי הקוראים, הצמאים למידע וחדשות, במיוחד בתקופות שכאלה, מצבים כלכלים, מלחמות ואירועים רבים. (כספי, 1993). התפתחות וריבוי העיתונים לא פסחו על מדינת ישראל, עוד בשנת 1948, כאשר התקיימו שני עיתונים פרטיים במדינה - "הארץ" ו-"ידיעות אחרונות" הוקם "ידיעות מעריב" ולימים - "מעריב". להם במשך השנים קמו מתחרים רבים, כדוגמת "היום הזה" שהקים משה דיין בשנת 1976, עיתון "חדשות" של "הארץ", אך שניהם, כדוגמת רבים אחרים לא שרדו את התחרות והפצתם הופסקה. (כץ, 2002) בין העיתונים הגדולים המוכרים לנו בארץ, כדוגמת "ידיעות אחרונות", "מעריב", "הארץ" קיימים עוד מאות ירחונים, שבוענים, עיתונים מפלגתיים ומקומונים. והרצון של כולם הוא אחד – לשווק ולהפיץ אותם כמה שיותר. התחרות בתחום היא רבה וכמעט לכל עיתון יש מתחרה, בין אם העיתונים היומיים הגדולים, עיתוני הכלכלה ("דה-מרקר", גלובס"), עיתוני נוער ("מעריב לנוער", "ראש 1") ועד עיתונות מחשבים ("Pc Magazine", "Pc Plus"). (כץ, 2002). בין התחרות הרבה, מחפשים כולם דרכים להרחיב את השוק, להפיץ את עצמם לקוראים רבים יותר ולהגדיל את פלח השוק שלהם. השאלה היא, כיצד ואיך.