עבודה כטייס מסחרי

uIsses

New member
עבודה כטייס מסחרי

כחניך טיסה התחלתי להרהר באפשרות הרחוקה לנסות להפוך את הטיסה למקצוע, אבל אני חושש מהעלויות הגבוהות מאוד ומהתחרות הקשה שיש בענף. גם קראתי תחזיות שטוענות שטייסים מסחריים, כמו נהגים מקצועיים, יהפכו בקרוב לזן נכחד ומיותר בגלל האוטומציה שתחליף אותם (למעשה האוטומציה כבר קיימת היום, ורק צריך שהציבור יסכים לעלות על מטוס ללא טייסים).

האם יש לדעתכם סיכוי סביר להתקבל כטייס בחברת תעופה לאחר השלמת כל ההגדרים והרישיונות + צבירת שעות הטיסה הנדרשות, או שבכל מקרה הסיכויים כל כך קלושים שאין טעם לנסות אפילו? לחילופין, האם אפשר להפוך את הטיס לקריירה בפני עצמה שלא במסגרת טיסה מסחרית, למשל כמדריך טיסה או טייס ריסוס/זריעת עננים וכו'?
 

Drill Bit

New member
בגדול....

ואני חושב שזה נכון לגבי כל תחום...אף אחד לא יכול לדעת מה ילד העתיד.
לכן...בלי להכנס ליותר מידי פילוסופיה....לדעתי...אם יש לך חלום/רצון להשיג משהו...פעל על מנת להשיגו. בהצלחה.
 

uIsses

New member
אבל זה לא נכון לכל התחומים במידה שווה

למשל, בוגר מדמ"ח מאוניברסיטה יכול לצפות למצוא עבודה בהייטק במידה רבה של סבירות, בעוד שבוגר מדעי הרוח יתקשה למצוא עבודה כלשהי בתחומו. אז השאלה שלי היא, האם טיסה דומה יותר לדוגמא הראשונה או לשניה? לפני שאני בכלל מחליט אם להוציא סכומי עתק על רישיון מסחרי, אני רוצה לדעת שמדובר בחלום בר השגה.
 
מדובר בהחלט בחלום בר השגה

ההוכחה: כל הטייסים המסחריים הטסים בעולם וגם בארץ.
צפוי מחסור אדיר בטייסים בשנים הבאות.
הבעיה, כפי שציינת בעצמך - צריך להוציא רשינות, הגדרים ולצבור הרבה שעות, וכל זה עולה ממון רב.
אם יש לך האפשרות והיכולת, ואתה באמת חולם על טייס - לך על זה.
משכורות גבוהות? לא בטוח.

דוד.
 

uIsses

New member
תודה על התשובה

בהחלט מעודד לשמוע שיש לזה סיכוי.
 

ZeevRozenek1

New member
בדרכי העורב לאלסקה.

בלי קשר לקריירה בתעופה . ספר מרתק ומקסים. קראתי אותו כשבידי השניה מפה מפורטת של אלסקה כדי להבין על מה מדברים, אחרת זה היה כמו לקרוא ספר כימיה .
 

בלוץ

New member
טייס מסחרי.

בנוסף לא יזיק לך אזרחות ארופאית או אמריקאית.זהיגדיל את סיקוייך פי כמה.
 
למעלה