עבודה כפסיכולוג קליני באוסטרליה

סטודנט97

New member
עבודה כפסיכולוג קליני באוסטרליה

שלום לכולם,

אני כרגע לקראת סיום תואר שני בפסיכולוגיה קלינית בארץ ושוקל את המשך דרכי. אני מעוניין להמשיך ללימודי תואר שלישי, אך לאו דווקא באופן ישיר, ומעוניין להמשיך להתמחות בפסיכולוגיה.
אני מעוניין להגר לאוסטרליה ומתלבט לגבי התזמון המתאים, אשמח לשמוע עצות וטיפים וגם הפניה לגורם מייעץ (בתשלום) מומחה לנושא.
אני מתלבט בין הגירה עכשיו, שתהיה מורכבת מאחר ואין לי ניסיון במקצוע לבין הגירה בעתיד. אם אני בוחר לנסות עכשיו, אני יכול לפנות לכיוון המקצועי באמצעות ויזת מקצוע נדרש (קצת מורכב, כי אני בלי ניסיון) או לכיוון האקדמי ולחפש שם תואר שלישי. אפשרות נוספת היא להישאר בארץ למספר שנים נוספות, וגם אז אני צריך להחליט האם כדאי קודם ללמוד לתואר שלישי, התמחות או לנסות לשלב את שניהם.
אני אוסיף שלצורך המעבר אני מוכן (ואף אשמח) להתגורר מספר שנים באיזור פחות מיושב (ויותר זול) של אוסטרליה.

תודה רבה!
 
הי


אני לא פסיכולוג, אבל יש לי שני חברים ישראלים שהם כן פסיכולוגים (אחד קליני ואחד לא) שהם חוקרים באוניברסיטה טובה במלבורן. יעניין אותך לדבר איתם?
 

Caput femoris

New member
על קצה ה Ψ

אני לא פסיכולוג אבל ממה שאני מכיר יש לך כמה אפשרויות, בטח אם אתה שמח לגור בפריפריה.
על הגירה מקצועית אני מניח שאין על מה לדבר כי אין לך ניסיון.
ויזה לדוקטורט לא קשה להשיג מרגע שמצאת מנחה אבל אם השאיפה שלך היא להמשיך בעבודה קלינית, דוקטורט (שהוא באוסטרליה 100% מחקר) בעיקר יפריע.
יש מסלולים לדוקטורט משולב. בדרך כלל קוראים לזה DPsych (למשל זה). ממה שאני יודע לא קל להתקבל אבל יש להניח שמסלולים מחוץ לערים הגדולות יהיו יותר ריאליים והרבה יותר זולים, לפחוץ בכל האמור לעלויות מחיה.

השאלה שעליה אין לי תשובה מלומדת היא האם יש טעם ֿלהישאר בישראל ולצבור ניסיון לפני ההגירה. תשובתי הלא מלומדת היא שגם פסיכולוגים מנוסים אוכלים פה חצץ בשנים הראשונות עד שהם מקבלים את כל הניירות ומצליחים לעשות איתם משהו. לכן, אם אתה סגור על לעבור לאוסטרליה אז פשוט תעשה את זה.
 

סטודנט97

New member
תודה על התשובה!

קודם כל אני אסביר שהמעבר בכל מקרה לא יהיה עכשיו, תעבור שנה עד שאהיה רשום בפנקס הפסיכולוגים הישראלי ורק אז אוכל להתחיל בתהליך של רישום בפנקס הפסיכולוגים האוסטרלי, שיקח עוד כמה חודשים. השאלה שלי היא באמת יותר עקרונית, האם כדאי לעבור ולהתמודד כבר שם, או שעדיף לצבור כאן ניסיון ורק אז לעבור.

מבחינת ניסיון, האפשרות היחידה שלי היא התמחות, שתיתן לי ניסיון של 4-5 שנות עבודה, אבל זה לא משהו שמפסיקים באמצע כך שאם אני אתחיל המשמעות היא שאני נשאר לפחות עד אחרי הבחינה (בסוף ההתמחות).

מה שמתחבר גם לשאלה של הגירה על בסיס מקצוע מבוקש. מצד אחד זה נשמע מגוחך כשבכלל אין ניסיון בתחום, מצד שני יש במחשבון נקודות אופציה של 0-3 שנות ניסיון, ואני יכול לצבור את מספר הנקודות הנדרשות כדי להגיש (ואף יותר, אם באמת אהיה מוכן להתגורר באיזור פחות מיושב). כשהאפשרות של להגיש רק עם ניסיון היא באמת עוד כמה שנים, ומי יודע מה ישתנה עד אז.

לבסוף, אני לא יודע איך יהיו לי החיים שם. חייתי בסידני חצי שנה, חוויה שתרמה להחלטה שלי לעבור, אבל אני יודע שזה שונה מאשר לחיות שם מספר שנים. מה שמוסיף את השאלה של איך והאם כדאי לעשות קודם את ההתמחות כדי שאוכל לעסוק במקצוע בישראל אם אחליט לחזור.

הרבה התלבטויות, חלק עקרוניות, חלק מקצועיות וחלק גם אישיות. אשמח לשמוע ממי שיש לו מושג בנושא, או מכיר מישהו מומחה לנושא :)

תודה
 
כיוון שקאפוט כבר ענה לך,

והוא יחסית מתמצא בתחום, אוסיף רק את דעתי הכללית:בסופו של דבר, אני מאמין (ללא גיבוי עובדתי) שהאלמנט המכריע הוא הגשטאלט שלך.
אם אתה מצוי במצב תודעתי שבו אתה די מחוייב למעבר לאוסטרליה, אז מוטב שתעשה זאת בהקדם ובצורה היותר ישירה ומיידית שמתאפשרת לך.
אם, לעומת זאת, המעבר לאוסטרליה הוא מבחינתך אופציה שאתה עדיין מהרהר ומתלבט בה - אז תישאר בינתיים בישראל וצבור ניסיון, ותראה מה קורה בסוף ההתמחות.
 

Caput femoris

New member
מסכים עם כל מה שרוקד ציין

השאלות הטכניות חייבות להתנהל מול סוכן הגירה שיודע מה הוא עושה. ההמלצה שלי כרגיל היא על יפתח סער שאילולא ה OCD שלו לא הייתי עכשיו פה.
https://www.emigrationonline.com/
>> לבסוף, אני לא יודע איך יהיו לי החיים שם
שורה תחתונה יהיה לך קקה לכמה שנים עד שזה יסתדר. גם פסיכולוגים מקומיים לא מלקקים פה דבש בשנים הראשונות. אחרי שתסתדר או שתאהב או שלא. מן הסתם רוב מי שיענה לך פה אוהב.

>> האם כדאי לעשות קודם את ההתמחות כדי שאוכל לעסוק במקצוע בישראל אם אחליט לחזור
אם אתה לא נחוש בנושא לא הייתי הולך על זה.
 

סטודנט97

New member
תודה על התגובות!

אני אמשיך לחשוב על זה, וכנראה באמת אפנה לסוכן על מנת לקבל מידע יותר מאורגן.
 

dmitri

New member
תשובה ממטפל מקצועי שביצע הגירה מוצלחת לניו זילנד

תראה, יש לעשות דברים מסודר.
מה הכוונה? קודם כל להבין איפה אתה עומד מבחינת התנאים של ההגירה לאוסטרליה. אולי אתה לא תצטרך ניסיון? אתה צריך לוודא את זה.
בזמנו שאני תיכננתי הגירה כעובד סוציאלי, לא ההיתי צריך ניסיון כלל, וציון של 7 באנגלית הספיק לי כי המקצוע היה מבוקש והSTATE הוסיף נקודות לסך הכל.
יהיה צורך לעשות הליך של הכרה מקצועית מול גוף הפסיכולוגים (רישום מקצועי), מאוד חשוב. גם במהלך ההגשה לויזות עדיין תצטרך לעבור הערכה של הגוף הזה במילא.
השאלה היא אם אתה רוצה לעבוד בפסיכולוגיה טיפולית או לעבודה באקדמיה כי הדרכים הן שונות.
הלאה, אתה צריך לדעת במדוייק כמה כסף אתה צריך. ההמלצה היא חד משמעית להגיע לאוסטרליה בהקדם כי החוקים לתושבות הופכים לקשים עם השנים. כל צעד שתוכל לעשות בתוך אוסטרליה יקרב אותך להגירה קבועה (תושבות קבע), וצעד שתעשה מחוץ לאוסטרליה יקרב אותך לאט יותר (אם לדוגמא תשאר ותצבור ניסיון מקומי).
לכן יש צורך לבנות תוכנית מסודרת מראש מה ואיך אתה תעשה והאם המטרה היא הגירה קבועה או לעשות מחקר ולחזור הביתה.
&nbsp
בהצלחה,
דמיטרי בילצקי,
מנטור הגירה.
www.immigrationmentor.co
 
למעלה