עבודה לבגרות במוזיקה

אליהו15

New member
עבודה לבגרות במוזיקה

שלום לכולם! אני מתכוון לעשות בגרות במוזיקה השנה 5 יחידית לימוד,רציתי לדעת אם משהו יכול להגיד לי (בהקדם האפשרי) מה בדיוק צריך לעשות בעבודה העיונית לבגרות במוזיקה , ולהראות לי דוגמא לעבודה עיונית . תודה רבה .
 

אילת441

New member
אתה מתכוון לעבודה לרסיטל?

כי לא ידוע לי על עבודה אחרת שצריך להגיש כחלק מהבגרות. אם כן, יש הוראות די מפורטות לגבי העבודה בטפסים של הרסיטל. ממה שאני זוכרת, העבודה צריכה להיות בהיקף של שבעה עמודים, ולהכיל רקע על המלחין ועל התקופה של היצירה (אתה צריך לנתח את אחד הפרקים של היצירה המרכזית שאתה מנגן), ניתוח כללי של כל היצירה, ניתוח מפורט של אחד הפרקים, ואינטרפרטציה אישית. בהצלחה!
 

אילת441

New member
מתוך האתר של משרד החינוך

ג. מתכונת העבודה הנלווית בכתב מטרת העבודה הנלווית היא לעמוד על הזיקה בין הנגינה ובין הידע המוסיקלי בהבנת מרכיבי היצירה. היקף העבודה עד 8 עמודים. העבודה כוללת ניתוח מוסיקלי של פרק אחד מתוך אחת היצירות המבוצעות ברסיטל, בזה האופן: א. בתחום הקלאסי דף פתיחה ובו הפרטים הבאים: שם פרטי ומשפחה, תעודת זהות, כתובת וטלפון, שם המנחה, שם בית-הספר בו לומד התלמיד, סמל בית-הספר, שם הקונסרבטוריון או האולפן למוסיקה. מבוא (עמוד אחד בלבד) ובו הנקודות הבאות: תולדות חייו של המלחין (בקצרה) ציון יצירותיו המרכזיות של המלחין סקירה קצרה על התקופה תוך התייחסות למהלכים מרכזיים בהיסטוריה בכלל ובמוסיקה בפרט סגנון היצירה. ניתוח מוסיקלי (7-6 עמודים) של פרק אחד בלבד מתוך אחת היצירות המבוצעות ברסיטל. בניתוח יש להתייחס למרכיבים המוסיקליים הבאים: מלודיה, מרקם, מהלכים הרמוניים בולטים, תבניות-מקצב בולטות, מבנה היצירה, מרכיבים צורניים מרכזיים, כמו: נושא ראשי ומשני, קטעי מעבר, מוטיבים מרכזיים, טונאליות ודרכי עיבוד. סיכום (עמוד אחד בלבד) ובו: המרכיבים המוסיקליים הבולטים ביצירה/בשיר אינטרפרטציה אישית. נספח (תווים של הפרק/השיר המנותח). ב. בשירה אמנותית ניתן להסתפק ב- 4-3 עמודים של ניתוח מוסיקלי לשיר אחד שמבוצע ברסיטל. ג. בתחומי הג'אז, הפופ והרוק יש לבחור נושא (יוצר, סגנון, מבצע) הבא לידי ביטוי ברסיטל המעשי. הרקע ההיסטורי, הכרונולוגי והביוגרפי בעבודה צריך להיות ענייני ומתומצת. המרכיב החשוב ביותר בעבודה הוא ניתוח מוסיקלי של אחד הקטעים המבוצעים ברסיטל. הניתוח יכלול ניתוח מלודי, הרמוני, צורני, סאונד, עיבוד והפקה. יש להתמקד בתיאור ובניתוח מאפיינים סגנוניים לשפה המוסיקלית של היוצר, המבצע או הסגנון הנדונים בעבודה, תוך שימוש בשפה מקצועית מוסיקלית, ובליווי דוגמאות תווים. התלמיד יתבקש לגלות ידע תיאורטי ויישאל על המרכיבים המוסיקליים של הפרק המנותח בעבודה הנלווית. חובה להדפיס את העבודה ולהגיש אותה לבוחנים ביום המבחן. דף הערכה של מנחה העבודה יצורף לעבודה במעטפה סגורה. לפרטים נוספים נא לפנות אל ד"ר יעל שי, מפקחת מרכזת על החינוך המוסיקלי בפקס: 03-6896131 או בדואר אלקטרוני [email protected] ובו כל פרטי הבקשה. חשוב: בכל פנייה נא לציין את שם התלמיד בתוספת מס' נבחן ומס' תעודת זהות על מנת שנוכל להשיב לפנייתכם במהירות וביעילות. לתשומת לבכם: הפנייה לפיקוח תיעשה באמצעות בית-הספר בלבד. בברכה, ד"ר יעל שי מפקחת מרכזת על החינוך המוסיקלי
 

אליהו15

New member
תודה רבה

כן. התכוונתי לעבודה ברסיטל , אולי את יודעת אם יש באינטרנט עבודה לדוגמא (עדיף של פסנתר) ? אם כן אשמח לדעת (זה מאוד יעזור לי) תודה.
 

אילת441

New member
לא יודעת

אם יש באינטרנט, אבל אולי תבדוק בבי"ס שלך אם יש עבודות של תלמידים משנים קודמות. אם לא אולי תבקש מהמורה שלך או מהמזכירות מספרי טלפון של בוגרים מהמגמה ותיצור איתם קשר. בהצלחה!
 

SHEX

New member
זה לא מדויק...../images/Emo95.gif

מה שאת אומרת זו אפשרות לעבודה, אבל לא בהכרח מה שנדרש. העבודה היא בכללי די חופשית, צריך מן הסתם להתייחס למלחין ולנתח ולא בצורה הכי שטחית את היצירה, אבל זה לא חייב להיות הכל. כעקרון, הנגן יכול לבחור כמעט כל נושא לעבודה.... אני יכול לתת את עצמי כדוגמא. עשיתי עבודת רסיטל על "קדיש" של לב קוגן, ונושא העבודה היה "תוכן תפילת הקדיש וכיצד היא מתבטאת בצורה מוסיקלית ביצירה" האפשרויות הן די פתוחות, כי המטרה האי באמת להרחיב אופקים בנושאים הקשורים למוסיקהף ובסה"כ זה אמור גם לעניין את הנגן כמה שיותר...
 

xero1

New member
אני רק יודע שבקטע של הג'אז

זה שכונה לגמרי. אל תשבור את הראש על כל הביוגרפיה וכל השיט, תנתח את הקטע בעיקר. ותנגן טוב ותיראה טוב
 
למעלה