עבודה לבחור עם מוגבלות

alajemh

New member
עבודה לבחור עם מוגבלות

בחור אינטליגנטי ביותר, בוגר BA עבד 10 שנים במערכת העתון גלובס, כאחראי על ארכיון התמונות, יושב בכסא גלגלים. כותב בכל פניה מכתב מצורף לקורות החיים, ומתאר את נכותו, ואת רצונו הרב להשתלב מחדש בעולם העבודה. מחפש כבר מעל לשנה וחצי. האם צריך לפרט את מצב הנכות במכתב זה, או שזה מרתיע מראש מעסיקים פוטנציאליים?
 
עבודה לבחור עם מוגבלות

היי,

אני צריכה להמשיך לברר את הנושא ולחזור אליך בהמשך.
אני גם מזמינה את חברי הפורום והעוקבים לנסות לברר ולהגיב בנושא


לדעתי לא צריך לפרט בפניה הראשונית את המוגבלויות ולא לצרף מכתב. זה כן מרתיע. בעיקר מרתיע טכנית - חניה, גישה, התניידות בחלל העבודה...לדעתי אתה צריך לשלוח קורות חיים למשרות שנראות לך - כמו כולם. אם יתקשרו לזמן אותך לראיון עבודה - רק אז תשאל על גישה לנכים. ואז, בשיחה אליך לזימון לראיון, זה הזמן להגיד שאתה על כסא גלגלים וגם לשאול אם המשרה מתאימה לאופן שבו אתה מתנייד - גישה לכסא הגלגלים, שרותים, האם חלל העבודה שבו תעבוד יתאים לאדם שמתנייד בכסא גלגלים. ולשאול על חניה כמובן.
יש חוקים - אבל אני מסכימה שיש הרבה מקומות עבודה שאין להם טכנית/פיזית אפשרות להעסיק אדם שמתנייד על כסא גלגלים. לא כי הם נרתעים מהנכות שלך, לדעתי הסיבה היא החניה, הגישה, חלל העבודה - זה לא תמיד מתאפשר.
אבל אני ממליצה לך לפנות גם לגופים ועמותות שיודעים לעזור לנכים למצוא עבודה. שמראש יקלו עליך ויפנו אותך למעסיקים שיש להם אפשרות להעסיק אדם שמתנייד בכסא גלגלים (גישה לנכים, חניה וחלל עבודה שאתה תוכל להתנייד בו).
 
למעלה