עבודה לפסח

זונע

New member
עבודה לפסח

שלום לנו יש עבודה בתנך ואנו צריכים את עזרתכם השאלות הן: 1. בספר תהילים ע"ב 2-4 מופיע תכונה שנדרשת למלך אידיאלי מהי התכונה? 2. במלכים א' ג' 2-3 כיצד עבד העם את ה' בימי שלמה? האם צורת עבודה זו תואמת את השקפת מחבר ספר מלכים על ריכוז הפולחן? 2ב. קראו את פירושו של רד"ק לפסוק 2. מה הטיעון שמעלה רד"ק לזכותו של שלמה על זכות הפולחן בימיו "רק העם מזבחים בבמות": עד שנבנה הבית כי היתר הבמות היה מחורבן שילה עד שנבנה בית עולמים". חייבים עזרה..תודה מראש!!!!!! אם אתם יודעים תעזרו|!!!
 

DonaldDick1

New member
תשובות../images/Emo26.gif

1. צדק - מופיע בפירוש בפסוקים (כדאי להוסיף ציטוט). 2.בפסוקים 1-3 בפרק הזה כתוב "עד כלותו (שלמה) לבנות את ביתו ואת בית-ה' ואת חומת ירושלים סביב" - כלומר: בית המקדש עוד לא היה בנוי, אז העם היה זובח בבמות שהיו מפוזרות בארץ. צורת עבודה זו לא תואמת את השקפת המחבר בדבר ריכוז הפולחן - הפולחן לא מרוכז בבית-מקדש אחד (שכאמור, עוד לא היה קיים), אלא מפוזר בכל הארץ. 2ב. למיטב הבנתי, ממה שכתבת פה, היה היתר זמני לשלמה ולעם ישראל לזבח בבמות: מאז חורבן שילה (בית-ה' הראשון), עד שנבנה בית ה' החדש (בית-עולמים), כי לא ייתכן, שיפסיקו לעבוד את ה', עד שיגמרו לבנות בשבילו את המקדש. חופשה נעימה!
 

זונע

New member
שאלה נוספת

איך הפסוקים הנ''ל: "וַיֵּלֶךְ הַמֶּלֶךְ גִּבְעֹנָה לִזְבֹּחַ שָׁם, כִּי-הִיא הַבָּמָה הַגְּדוֹלָה; אֶלֶף עֹלוֹת יַעֲלֶה שְׁלֹמֹה, עַל הַמִּזְבֵּחַ הַהוּא"(מלכים א' פרק ג' פסוק ד') ו-"וַיִּקַץ שְׁלֹמֹה, וְהִנֵּה חֲלוֹם; וַיָּבוֹא יְרוּשָׁלִַם וַיַּעֲמֹד לִפְנֵי אֲרוֹן בְּרִית-אֲדֹנָי, וַיַּעַל עֹלוֹת וַיַּעַשׂ שְׁלָמִים, וַיַּעַשׂ מִשְׁתֶּה, לְכָל-עֲבָדָיו".(מלכים א' פרק ג' פסוק ט"ו) מקיימים ביניהם קשר של סגירת מעגל? תודה מראש.
 

DonaldDick1

New member
תשובה

בפסוק ד' מסופר, כי שלמה הלך לזבוח בגבעון שליד ירושלים. בפסוקים ה'-י"ד מסופר על החלום של שלמה בגבעון, שלא קשור לזבח אלא לבקשת שלמה מה' לתת לו "לב שומע לשפוט את עמך להבין בין טוב לרע..." (פסוק ט') בפסוק ט"ו שלמה מתעורר מהחלום והולך לזבוח בירושלים, להעלות עולות ושלמים ולעשות משתה לכל עבדיו. בין סיפורי הזבח בפסוקים ב'-ד' ובפסוק ט"ו מסופר על בקשת שלמה ל"לב שומע לשפוט..." - סיפור החלום בא כהקדמה לסיפור הבא על 'משפט שלמה' המפורסם בו הראה שלמה את חוכמתו.
 

זונע

New member
אבל איפה הקשר של סגירת המעגל?

בכל מקרה כבר יש לנו תשובה פחות או יותר, רציתי לדעת אם היא טובה: בפס' 4 מסופר כי שלמה הלך גבעונה לזבוח שם, בבמה הגדולה-"וילך המלך גבעונה לזבוח שם כי היא הבמה הגדולה". בפס' 15 מסופר כי שלמה הלך לירושלים, עמד לפני ארון ה' ושם זבח-"ויבוא ירושלים ויעמוד לפני ארון ברית אדוני ויעל עולות ויעש שלמים..." פסוקים אלה מתארים סגירת מעגל מכיוון שפסוק 4 מתחיל את הפרשה בזבח של שלמה בגבעונה, ופסוק 15 מסיים את הפרשה בזבח שלמה בירושלים אל מול ארון ברית ה', וככה הפסוקים מקיימים ביניהם קשר של סגירת מעגל-האחד מתחיל, והשני מסיים. ---
 

DonaldDick1

New member
נכון! וביניהם יש את הסיפור על החלום

רק אל תכתוב על הזבח של שלמה "בגבעונה" אלא "בגבעון".
 

זונע

New member
עוד שאלות..חייבים עזרה!

8.קראו מלכים א' פסוקים 16-28 א.לדעת רוב הפרשנים התובעת (האישה הדוברת ראשונה בפני שלמה)היא האם האמיתית הביאו שלושה נימוקים לביסוס דעה זו. ב.לדעת מקצת הפרשנים הנתבעת (האישה הדוברת שניה בפני שלמה)היא האם האמיתית הביאו שני נימוקים לביסוס דעה זו. 9.קראו מלכים א' פרק ג' פסוקים 25-27 בפסוקים אלה חוזר פעמיים אותו משפט. מה המשפט? מה מטרת החזרה עליו? 10. קראו מלכים א' פרק ג' פסוקים 15-16 בפסוקים אלה חוזר הביטוי המנחה "עמד ל]ני" . הסבירו את הרעיו המובע באמצעות חזרה זו 11.קראו מלכים א' פרק ג' פסוקים 23-16 הביאו מן הכתוב הוכחות לכך ש: א. טענות הנשים היו שקולות. ב.אי אפשר היה להיעזר בעדויות אחרות במפשט זה. 12. הסבירו את תרומתם של השורשים המנחים ש.א.ל ו נ.ת.נ להגשת משמעות הסיפור בפרק זה. מי שיודע שיעזור בבקשה|!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
למעלה