עבודה מול ספקי שירותים חיצוניים

עבודה מול ספקי שירותים חיצוניים

העסק שלנו אינו רוכש רק סחורות או שירותים למכירה החוצה, אלא רוכש שירותים רבים גם מספקי שירות חיצוניים לצריכה עצמית.
רוצים דוגמאות? בבקשה: ספקיות סלולר, ליסינג לרכבים, שירותי הסעדה, שרותי תדלוק לרכבים, שירותי מחשוב ועוד ועוד.
במקרים שבהם לא מדובר בעיסוקו העיקרי של העסק או בשירות ליבה שהוא חייב להחזיק מטעמים מפורשים, ובמיוחד בעסקים קטנים ובינוניים, עדיף ורצוי להוציא שירותים אלה לגורמים חיצוניים. זאת כיוון שבד"כ זה גם כדאי יותר כלכלית (אלא אם כן יש יתרון לגודל בהחזקת מערך פנימי).
ניקח כדוגמא את שירותי המחשוב - במקום להחזיק בעסק איש/אנשי מחשבים יקרים, צורך בהשתלמויות מקצועיות ועוד, קונים שירות איכותי מספק שירותי מחשוב שלו הידע העדכני, היכולות והציוד לספק את צרכי העסק ובעלות סבירה.
כמובן שעל מנת להיות כלכלי ויעיל , עלינו לקיים מספר כללים בהתנהלות מול ספקים אלה:

1. כאשר מחליטים להוציא למיקור חוץ (אאוטסורסינג) שירות מסויים יש להגדיר את הצרכים בצורה ברורה ולצאת למכרז/לעשות שופינג ולקבל לפחות שלוש הצעות מול מפרט מוגדר שניתן. ההצעה הזוכה תיבחר ב- 'שוליים' כלומר תיתן עוד יתרון נוסף מעבר לאחרות. הסכם ההתקשרות צריך להיות ברור וישים ועם 'שיניים' למקרה שלא עומדים ברמת השירות המוגדרת (חייב להיות מדיד). הדגשים צריכים להיות לא רק כמותיים (מחיר, תנאי תשלום וכד') אלא גם איכותיים (רמת שירות).

2. מדי תקופה של 6 חודשים עד שנה (תלוי בקצב השינויים / רמת התחרותיות בענף של ספק השירות - בטלפונים סלולריים למשל פעמיים בשנה. בשירותי מיחשוב - פעם בשנה) יש לבחון מחדש את הסכם ההתקשרות . אם יש צורך - נפתח ההסכם למו"מ מחדש. הכל כמובן בצורה מכובדת, ובראייה של עבודה ארוכת טווח עם ספקים איכותיים. שחיקת הספק במחירים ובדרישות ברמה לא הוגנת תגרום לכך שאיכות השירות תפגע והעבודה לא תימשך לזמן רב.
מאידך, אצבע 'על הדופק' תשאיר את ספק השירות עירני למחירים ולרמת השירות הנדרשת ולא תטיל על העסק עלויות תוספתיות מיותרות.
 
למעלה