עבודה על מוסיקה
שלום לכולם. בימים אלה אני מנסה לכתוב עבודה על מוסיקה קלאסית- בשביל קורס מהאוני' העברית "מבאך ועד ביטלס- תולדות המוסיקה המערבית" של נעמה רמות. אפתח בכמה הנחות יסוד-
אני לא יודעת הרבה על מוסיקה!
העבודה מאוד קצרה- שלושה עמודים מקסימום
אין לי זמן לחפש חומר- אני בחופשת לידה ויש לי עוד עבודות סמינריוניות להגיש בחודש הקרוב (עוד לא התחלתי...) ועכשיו לעצם העניין אני רוצה לכתוב מעיין מסה על ההבדל באומנויות בין אמנות עילית שהיוצר שלה פועל מתוך הנפש לבין חקיינים שזיהו סגנון ועכשיו יוצרים העתקים.- אפשר אולי להגדיר זאת יותר כיצד זרם שולי הופך למיין סטרים- ובאיזה מחיר. זה כמובן תקף בכל האומנויות: בציור- ראשית כל יש את היוצרים האוונגרדים, אלה שהביקורת לא מקבלת ואף קוטלת (ע"ע אימפרסיוניסטים) אבל ברגע שזה הופך לסגנון המוביל- פתאום כל צייר הוא אימפרסיוניסט כך גם בספרות- משהו כותב יצירה בסגנון מסוים( לדוג' זרם התודעה- ג'יימס ג'ויס) ולאחר שהיצירה שלו מתקבלת כמופת פתאום קמים כותבים אחרים ומנסים להעתיק את הסגנון בלא הצלחה יתרה וזה הופך ללעוס ובלתי קריא וכאן אני מגיעה לשאלתי- מן הסתם כאשר כתב יוצר כלשהו יצירה מוסיקאלית שנחשבה כחידוש- יצאו כנגדו בטענה - זאת לא מוסיקה, או ככה לא כותבים וכו' מן הסתם, אולם ברגע שזה הפך לקונצנזיוס קמו חקיינים שניסו לכתוב באותה צורה אך ללא ההשראה אני מחפשת דוגמאות קונקרטיות של שמות, אנשים ויצירות- ואפילו הפנייה לתקליטים- הן של יצירות מכוננות והן של חיקויים ואם משהו יודע על אתר או מאמר שמתעסק בנושא (אפשר באנגלית) אני אודה על כך. (אפשר מכל סוגי המוסיקה החל מבאך- ועד ימינו אנו- לא מוגבל למוסיקה קלאסית דווקא) כמובן, שאני אשמח מאוד אם תוכלו להוסיף כאן רעיונות, הצעות, מחשבות חכמות.- מבטיחה לתת הערת שוליים עם מראה מקום וקרדיט... תודה רבה!!!! מ י ק ה
שלום לכולם. בימים אלה אני מנסה לכתוב עבודה על מוסיקה קלאסית- בשביל קורס מהאוני' העברית "מבאך ועד ביטלס- תולדות המוסיקה המערבית" של נעמה רמות. אפתח בכמה הנחות יסוד-


